از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت ژنتیک بیماری پارکینسون

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹16 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
213
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا، ژنتیک بیماری پارکینسون با موضوعات : تشخیص واژه شناسی، طبقه بندی، سایر اشکال تک ژنی، بیماری مشابه بیماری پارکینسون، نقش ژن های مستعد کننده در بیماری پارکینسون، شاخص های زیستی بیماری پارکینسون، درمان، داروها آنتی کولیزژیک ها

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت ژنتیک بیماری پارکینسون

مقدمه

šبیماری پارکینسون معمولا به صورت کندی حرکت یا لرزش در حال استراحت دریک یا چند اندام  بروز می کند ، از دیگر تظاهرات شایع می توان به اشکال در انجام کارهای ظریف و سفتی و درد شانه اشاره کرد .

šدر حقیقت یک بیماری پیشرونده است که موجب کاهش نورونی و در نتیجه مرگ سلول حاوی دوپامین به وجود می اید کخ منشأ اصلی این بیماری در قسمتی از مغز به نام عقده های قاعده ای که نقش مهمی در تنظیم اعمال حرکتی ایفا می کند که وجود اختلال در بخش های مختلف عقده باعث بروز بیماری می شود .

در بیشتر بیماران واکنش بین چندین ژن ، آثار تعدیل کننده آلل های مستعد کننده و عوامل اپی ژنتیک ، تأثیر عوامل محیطی و سن یا ترکیب این موارد ، به عنوان علل اصلی بیماری در نظر گرفته می شوند ، اگرچه اشکال ژنتیکی بیماری پارکینسون نادر هستند ، شناسایی اشکال مونوژنتیک بیماری ، بینش جدیدی را در این بیماری ایجاد کرده است.

اما از دیگر علائم این بیماری می توان به اختلااتن ذهنی ، افسردگی ، اضطراب و ترس اختلال رفتاری و شناختی اشاره کرد.

جهش در ژن های (PARK8) LRRK2  و  (PARK7) DJ1, (PARK6) PINK1 , (PARK2) PARKIN , (PARK1) SNCA  باعث پیشرفت قابل توجه دانش ما از تغییرات بالینی تصویر برداری مغز و خصوصیات آسیب شناختی این بیماری شده است. مشخص کردن پروتئین های رمزگذاری شده باعث آشکار شدن نقش دو مسیر اصلی شده است که عبارتند از تخریب پروتئین و حفظ عملکرد میتوکندری.

šاز وظایف بخش عقده های قاعده ای در مغز کنترل حرکت و تا حدودی یادگیری حرکتی است که این عقده های قاعده ای در قسمت میانی مغز و شامل 5 توده نورونی است ، نقش عقده های قاعده ای در بدن کنترل عمومی اجرایی کردن فرمان ناحیه ی بالاتر مغز ، تصمیم گیری در آغاز حرکت کنترل سرعت حرکت


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید