از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت بررسی مکانیزم ریزش ثقلی و عوامل موثر بر آن

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹21 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
387
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا، بررسی مکانیزم ریزش ثقلی و عوامل موثر بر آن با موضوعات: چکیده، مقدمه، معادلات جریان سیال، تحت مطالعات انجام گرفته، مراحل انجام آزمایشها، شرح آزمایش ها، نتیجه گیری

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت بررسی مکانیزم ریزش ثقلی و عوامل موثر بر آن

چکیده

فرایند مطرح در مکانیزم ریزش ثقلی، آشام مجدد نفت تولید شده از ماتریس های بالایی توسط ماتریس های زیرین می باشد. آشام مجدد نفت در ناحیه مورد تهاجم گاز در مخازن شکافدار انجام می گیرد که همراه با فرایند پیوستگی موئینگی به عنوان تأثیر متقابل ماتریس ها نامیده می شود. در این تحقیق با انجام آزمایش های آشام مجدد در آزمایشگاه، این مکانیزم و عوامل موثر بر آن بررسی شده اند.

در مخازن شکافدار، مکانیزم ریزش ثقلی یکی از فرایندهای مهم تولید نفت می باشد که با افزایش زمان تولید و ازدیاد فاصله سطح تماس نفت/ گاز در شکاف ها, نسبت سطح تماس نفت/ گاز در ماتریس ها، نقش آن مهم تر خواهد شد.

مقدمه

بخش عمده نفت تولیدی در دنیا از مخازن کربناته شکافدار می باشد. در ایران اکثر مخازن از این نوع می باشند. مکانیزم ریزش ثقلی، عمده ترین مکانیزم موثر در تولید نفت از مخازن شکافدار می باشد. این مخازن از دو محیط متفاوت شامل سیستم ماتریس ها (تخلخل زیاد/ نفوذپذیری کم) و دوم از شبکه شکاف ها (نفوذپذیری زیاد/ تخلخل کم) تشکیل شده اند. با شروع تولید و افت فشار، سطح تماس نفت/ گاز در شکاف ها از سطح تماس نفت/ گاز در ماتریس پیشی گرفته و در نتیجه با گذشت زمان اختلاف این دو سطح تماس، بیشتر می شود.

معادلات جریان سیال

vبرای محاسبات انتقال پذیری ۴ شکاف عمودی، تخمین ومحاسبه ضخامت فیلم و دبی حجمی فیلم ریزشی روی سطح عمودی ماتریس های پائین تر، که تحت تأثیر جاذبه می باشد لازم است. با فرض اینکه ریزش فیلم نفت گرانروی باشد و حالت جریان، قائم و پایدار باشد، با نادیده گرفتن تأثیر فرایند آشام مجدد، معادله ناویر استوکس به صورت زیر نوشته می شود:


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید