از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت ساختار مولکولی ایزوسیانیدها

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹54 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
413
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا، ساختار مولکولی ایزوسیانیدها با موضوعات: واکنش ایزوسیانیدها با نوکلئوفیل‌ها و الکتروفیل‌ها،خواص فیزیکی ایزوسیانیدها، روش های تهیه ایزوسیانیدها، شیمی ایزوسیانیدها و واکنش‌های آنها، واکنش‌های چند جزیی ایـزوسیانیدها

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت ساختار مولکولی ایزوسیانیدها

مقدمه

ایزوسیانیدها  باوجود داشتن کربن دو ظرفیتی،از نوع کربن کاربنی، بسیار پایدارند. طبق نظریه پیوند ظرفیتی، کربن دو ظرفیتی در ایزوسیانیدها خصلت و ماهیت دوگانه دارد.کربن کاربنی در ایزوسیانیدها از این نظر که قادر است با هسته دوست‌ها و یا الکترون‌ دوست‌ها وارد واکنش شود یک کربن منحصر به فرد به شمار می رود .بعبارت دیگر از یکسو جفت الکترونهای غیر پیوندی از نوع سیگما سبب شده است کربن کاربنی همانند کاربن‌ها به عنوان یک دی ان دوست در واکنش‌های حلقه زایی و یا هسته دوست در واکنش‌های افزایشی شرکت کند و از سوی دیگر اوربیتال خالی p استعداد حمله هسته دوستی بر روی اتم کربن کاربنی را فراهم می‌نماید.

واکنش ایزوسیانیدها با نوکلئوفیل‌ها و الکتروفیل‌ها

می توان گفت کربن در ایزوسیانیدها خصلت شبیه کاشربنی داشته و نوکلئوفیلها و الکتروفیلها طی افزایش –ά با آن وارد واکنش می شوند. به عبارت دیگر گروه ایزوسیانیدها همانند یک میخ چند محوری عمل کرده و دسته  مهمی از واکنش های چند جزیی را که در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، بوجود می آورد.

خواص فیزیکی ایزوسیانیدها

تقریبا تمام ایزوسیانیدهای تجاری موجود فرار و دارای بوی زننده می باشند. بررسی بر روی ایزوسیانیدها نشان می دهد که افرادی که در یک دوره طولانی ایزوسیانیدها را استنشاق می کنند درک حسی شبیه به بوی یونجه خشک را گزارش کرده اند .استنشاق مقادیر زیاد ایزوسیانید شدت رویاهای شبانه را افزایش می دهد برخی دیگر از ایزوسیانیدها مانند ایزومرهای  پیکولیل ایزوسیانید بی بو هستند و ایزومرهای مشتق شده از L- فنیل گلایسین متیل استر بویی شبیه به بوی ریواس دارند و همچنین بعضی از ایزومرهای جامد بی بو می باشند.

روش های تهیه ایزوسیانیدها

تهیه ایزوسیانید ازN فرمامید

بهترین روش تهیه ایزوسیانیدها از دیدگاه اقتصادی، بهره و سهولت انجام واکنش از طریق واکنش Nفرمامید با فسژن و یا دیگر ترکیبات معدنی آبگیر در حضور بازهای مناسب می باشد

همچنین می توان این ترکیب را به طریق آبگیری با POC13 انجام داد


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید