از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت مراحل تولید شیر خام

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹27 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
617
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا، مراحل تولید شیر خام با موضوعات: اساس کار یونیت های دریافت، مکانیسم عملکرد دستگاه کلاریفایر، مکانیسم عملکرد دستگاه سپراتور، مکانیسم عملکرد دستگاه هموژنایزر، تعریف پاستوریزاسیون، افزودن ویتامینها، بسته بندی، ویژگی های شیر طبق سازمان ملی ایران، درجه بندی کیفیت شیر خام، کدکس

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت مراحل تولید شیر خام

برای دریافت شیر خام در کارخانه تجهیزات متفاوتی وجود دارد ولی در اینجا از یونیت های دریافت به روش حجمی استفاده می شود که کاربرد آن ، دریافت شیر خام ، فیلتراسیون اولیه ، کف گیری و اندازه گیری دقیق حجم شیر و انتقال آن به مرحله پروسس می باشد.

اساس کار یونیت های دریافت

اساس کار آن بدین صورت است که شیر دریافت شده به منظور هواگیری به محفظه خلا فرستاده می شود و در آنجا سطح آن باز شده و هواگیری انجاممی شود. یک پمپ سانتریفیوژ عمل انتقال مایع را از محفظه به ادامه مسیر انجام می دهد . سنسورهای کنترل سطح همواره میزان مطلوبی از مایع را درون محفظه خلاء نگه داشته و متناسب با آن شدت جریان را توسط پمپ تنظیم می کنند.

شیر خام ذخیره شده وارد پیش گرم کن قسمت پاستوریزاسیون می شود و پس تبادل حرارتی با شیر پاستوریزه شده دمای آن افزایش می یابد و به سمت کلاریفایر می رود که کاربرد آن عبارتند از: پاک سازی شیر از مواد خارجی نا مطلوبی که:

  • 1.  غیر قابل دیدن هستند.
  • 2.  برای سلامتی مضرند.
  • 3.  ممکن است باعث آلودگی باکتریایی شده و کیفیت شیر را پایین بیاورد.
  • 4.  ممکن است مزه و طعم دیگری را در شیر بوجود بیاورند.

مکانیسم عملکرد دستگاه کلاریفایر

و مکانیسم عمل آن به این صورت می باشد که ورود شیر با دمای 40-45 درجه سانتیگراد و تصفیه ناخالصی ها بر اساس تفاوت وزن مخصوص شیر و در ادامه ارسال شیر تصفیه شده به مرحله بعدی و خروج ناخالصی های جدا شده از دستگاه که بر اساس اختلاف دانسیته بین ناخالصی و ترکیبات شیر تحت نیروی گریز از مرکز انجام می شود.



جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید