از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت موتورهای روتور سیم پیچی شده

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹15 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
499
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا، موتورهای روتور سیم پیچی شده با موضوعات: کاربرد رتور سیم پیچی شده، مقایسه روتور سیم پیچی با قفسی، مزایای موتور آسنکرون با روتور سیم پیچی شده، موارد استفاده و کاربرد موتورهای آسنکرون با روتور سیم پیچی شده، معایب موتورهای آسنکرون با روتور سیم پیچی شده، مراحل سیم پیچی استاتور موتور آسنکرون

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت موتورهای روتور سیم پیچی شده

به جای میله ، استاتور را می توان سیم پیچی سه فاز کرد و این سیم پیچها را به صورت ستاره وصل می کنیم . در روی محور این موتور سه حلقه که نسبت به هم و نسبت به محور عایق هستند (رینگ) قرار دارد . سه سر سیم پیچی روتور به این سه حلقه متصل می شود و به وسیله جاروبکهائی که روی حلقه ها تکیه دارند به یک مقاومت سه فاز ستاره متصل میشود.

از نظر نوع روتور مورد استفاده قرار گرفته در موتورها، موتورهای جریان متناوب به دو صورت طبقه‌بندی می‌شوند:

موتور سنکرون یا هم‌زمان که در آن روتور دقیقاً با سرعت میدان دوار می‌چرخد. در این نوع موتورها میدان الکتریکی روتور به وسیله یک منبع خارجی تامین می‌شود. موتور اسنکرون یا القایی که در آن میدان الکتریکی روتور از القای میدان استاتور پدید می‌آید.

زمانی که مقاومت سر راه روتور قابل تغییر باشد، روتور را سیم‌پیچی شده می‌نامند.

کاربرد رتور سیم پیچی شده

یکی از کاربردهای این نوع روتورها در موقعیت‌هایی است که به سرعت متغیر نیاز است. در این روتورها سم‌پیچ روتور طوری پیچیده شده که تعداد قطب‌ها در روتور و استاتور برابر هستند و خروجی هر فاز از روتور به طور جداگانه و به وسیله حلقه‌های لغزنده از موتور خارج شده‌است. این حلقه‌های لغزنده ارتباط الکتریکی خود با محور موتور را معمولاً به وسیله کربن ایجاد می‌کنند و پس از خارج شدن از موتور به یک مقاومت متغیر خارجی وصل می‌شوند.

مقایسه روتور سیم پیچی با قفسی

•در مقایسه با موتورها روتور قفسی، موتورهای روتور سیم‌پیچی گران‌تر هستند



جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید