4 روش علمی و تضمینی آموزش زبان انگلیسی به کودکان

4 روش علمی و تضمینی آموزش زبان انگلیسی به کودکان

چند بخش برای شما در نظر گرفته ایم، بخش اول پکیج های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، بخش دوم آموزش زبان انگلیسی بصورت فایل صوتی برای کودکان، بخش سوم کارتون یا انیمیشن های زبان انگلیسی با زیر نویس انگلیسی برای کودکان و در بخش آخر نیز حل تمرین یا  کاربرگ های اموزش زبان انگلیسی برای کودکان را بصورت فایل PDF برای شما آماده کرده ایم که می توانید آنهار را پرینت کرده و با کودک خود کار کنید.

مطالعه بیشتر

1- کتاب‌های Family and Friends کودکان، بهترین کتاب انگلیسی کودکان

مجموعه کتاب Family and Friends یک پکیج آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان 8 الی 12 سال است که در هفت سطح (یک سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) توسط انتشارات آکسفورد منتشرشده است.این مجموعه با آموزش گرامر، لغات و تلفظ کلمات، تمامی مهارت‌های انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) کودکان را تقویت می‌کند.آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 8 ساله

2- کتاب فونیکس، کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان

 مجموعه کتاب‌های phonics for kids یک دوره سه سطحی از انتشارات آکسفورد برای آموزش صداها، لغات و الفبای زبان انگلیسی به کودکان دوره ابتدایی‌ست که برای دوره خردسالان (سنین 5 تا 8 سال) در نظر گرفته شده‌اند.کتاب‌های این مجموعه شامل 6 جلد کتاب است که هرکدام از دروس آن، شامل چهار بخش اصلی Let’s Learn، Let’s Practice، Let’s Choose، Let’s Read هستند.تمرکز اصلی این مجموعه روی آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان خردسال است که آن را به دو قسمت تقسیم کرده‌است.آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله

3- کتاب backpack بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

مجموعه کتاب backpack در هفت سطح (استارتر تا 6) یکی از بهترین مجموعه‌ها برای رده سنی 8 تا 13 ساله است که از آهنگ‌های جذاب و ویدئوهای شاد استفاده می‌کند.متد آموزشی مجموعه حاضر مکالمه محور است.این ویژگی باعث افزایش دانش عمومی زبان‌آموز و یادگیری درس‌هایی مانند علوم و ریاضی به زبان انگلیسی می‌شود.

4- کتاب lets go ساده‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

مجموعه کتاب lets go ، یک مجموعه آموزش زبان ویژه کودکان است که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده و بسیاری از آموزشگاه‌های کشور از این مجموعه استفاده می‌کنند.از سری کتاب‌های لتس گو برای آموزش زبان رده سنی 5 تا 13 سال استفاده می‌شود.این مجموعه از همان ابتدا سعی می‌کند زبان‌آموزان را از طریق فعالیت‌های متفاوت وادار به صحبت کند.همچنین وجود تصاویر رنگی و جذاب، این فرایند را برای زبان‌آموزان راحت‌تر می‌کند.

5- big fun  کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله

 کتاب Big Fun با استفاده از مبانی زبان و واژگان ساده، زبان انگلیسی را به بهترین نحو ممکن به کودکان آموزش می‌دهد.زبان آموزان هم‌زمان به بهبود و یادگیری مهارت‌ها و انجام پروژه‌های جذاب و خلاق می‌پردازند.برنامه‌های درسی را گام‌به‌گام همراه با صفحات کامل کتاب دانش‌آموز پیش می‌برد و مرور کلی روی محتوای پیش‌رو و موارد آموزشی مورد نیاز دارد.

بخش Letters to parents این امکان را برای مربیان فراهم کرده تا در مورد فرایند آموزشی کودکان در هر یونیت اطلاع‌رسانی انجام دهند.

6- big english  جذاب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی

سری کتاب Big English یکی از بهترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان است که انتشارات Pearson منتشر کرده‌است.این مجموعه معمولا برای رده سنی ۷ الی ۱۳ سال مناسب است.بعد از مجموعه BIG FUN، می‌توان مجموعه big english را بهترین کتاب آموزشی برای کودکان و نوجوانان در این رده سنی دانست.

این سری از کتاب‌ها شامل 7 سطح است که در یک سطح استارتر و 6 سطح اصلی ارائه شده‌است.در این مجموعه هم مثل سایر کتاب‌های آموزشی کودکان از تصاویر جذاب استفاده شده‌است.اموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

7- کتاب super safari، کتاب مکالمه انگلیسی برای کودکان

پولی، لئو، مایک و جینا در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز زبان انگلیسی را از طریق داستان، آهنگ، هنر و کاردستی به کودکان آموزش می‌دهند.آموزش زبان انگلیسی با کتاب‌های اصولی، علاوه بر افزایش تمرکز کودکان، مهارت‌های حسی، حرکتی و خلاقیت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

کودکان به همراه چهار شخصیتی که در مجموعه کتاب‌های super safari وجود دارند، وارد دنیای واقعی می‌شوند و علاوه بر لذت بازی با همدیگر، دیگر ارزش‌های اجتماعی را کشف می‌کنند.مجموعه فوق برای کودکان 3 تا 7 سال مناسب است.

8- کتاب Super Minds، بهترین مجموعه آموزش زبان کودکان

کتاب‌های Super Minds مجموعه‌ای هفت سطحی از انتشارات کمبریج است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان طراحی و تنظیم شده‌است.

این مجموعه که متعلق به لهجه بریتیش است به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا زبان آموزان خردسال بتوانند از تمام پتانسیل خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند.این مجموعه برای رده سنی 7 تا 12 سال مناسب است.

9- کتاب pockets، قدیمی‌ترین کتاب آموزش زبان با شعر موسیقی و رنگ‌آمیزی

مجموعه کتاب pockets در 4 سطح «Little Pockets, 1,2,3» برای کودکان 2 تا 5 ساله مناسب است.این کتاب آموزشی همراه با شعر، آهنگ، بازی، sticker، نقاشی و فعالیت‌های شاد به‌ منظور جذب و ترغیب زبان‌آموزان کم سن ارائه می‌شود.این کتاب برای کودکان 2 تا 5 سال تنظیم و طراحی شده که دارای 4 سطح است.آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 و 4 ساله

10- کتاب Oxford Phonics World، کتاب زبان انگلیسی

مجموعه کتاب Oxford Phonics World در سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات آکسفورد، جهت آموزش کودکان به چاپ رسیده‌است.این مجموعه برای یادگیری تلفظ لغات است که در ۵ سطح به چاپ رسیده و می‌تواند به عنوان مکمل در کنار کتاب‌های اصلی آموزش زبان به کار رود.مجموعه فوق برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب است.

  1. گوگو عاشق انگلیسی است (Gogo Loves English)
  2. پپا پیک (Peppa Pig)
  3. کوکوملون (Cocomelon)
  4. دنیای کلمه ( WordWorld )
  5. استیو و مگی (Wow English TV! Steve and Maggie)
  6. ماجراهای دوکی (Doki Adventures)
  7. مارتا صحبت می کند (Martha Speaks)
  8. دورا کاوشگر (Dora The Explorer)
  9. مایا و میگل (Maya And Miguel)
  10. باشگاه میکی موس (Mickey Mouse Clubhouse)

اموزش زبان انگلیسی به روش نصرت که در سه سطح و 30 فایل صوتی می باشد میتواند در اسعات استراحت بچه ها برای آنها پخش شود. پیشنهاد می شود فایل صوتی آموزش زبان انگلیسی قبل از خواب و توسط هندزفری و یا هدفون برای کودکان پخش شود.

بیشتر والدین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در قسمت جستجوی گوگل با نوشتن کلماتی مانند : آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 و 4 ساله یا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله یا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 8 ساله یا اموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله و … به دنبال آموزش هایی در حوزه زبان انگلیسی هستند که باید خدمت پدر و مادرهای عزیز عرض کنیم که ما با کودک 10 ساله ای برخورد کرده ایم که از نظر سطح زبان انگلیسی از یک کودک 6 ساله پایین تر بوده ، حال اینجا سوالی به وجود می اید که راه کار چیست؟

باید خدمت والدین گرامی عرض کنیم که شما اگر کودک 8 ساله یا 10 و یا هر سن دیگری دارید، اول باید به دنبال آموزش زبان انگلیسی مبتدی باشید و بعد ارام آرام به سمت پیشرفته بروید، پس اصولا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به سن کودک مرتبط نمی شود البته بجز زمانی که کودک هنوز زبان اول خود را فرا نگرفته باشد. چون آموزش زبان دوم باید بعد از فراگیری زبان اول در کودک شروع شود.

البته بعضی از متخصصان این امر گفته اند که می توان آموزش زبان اول و دوم را بصورت موازی پیش برد.اما عده ای نیز بر این باورند که آموزش زبان دوم بعد از فراگیری زبان اول بسیار موثرتر بوده  که بنظر ما کودک الکترونیکی ها تمامی این موارد به نوع هوش و روحیات کودک بر می گردد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید