از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت ماشینکاری الکتروشیمیایی ECM

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹16 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
6833
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


قسمتی از محتوای پاورپوینت ماشینکاری الکتروشیمیایی (ECM)

الکترولیز به طور موفقیت آمیزی در فرآیندهای آبکاری برقی، شکل دهی برقی و پرداختکاری برقی بکار گرفته شده است. فرآیند برداشت ماده توسط تجزیه یا حل شدن شیمیایی از سال 1780 میلادی کشف شده است، اما در طی چند دهه گذشته این روش بهتر مورد استفاده قرار گرفته است. این فرآیند همچنین به عنوان فرآیند شکل دهی الکتروشیمیایی غیر تماسی نیز شناخته میشود.

مشخصه قابل توجه الکترولیز این است که انرژی الکتریکی برای تولید واکنش شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین، فرآیند ماشینکاری را که بر اساس این اصل استوار است به عنوان ماشینکاری شیمیایی میشناسند. این فرآیند بر اساس قوانین تجزیه الکتریکی فاراده عمل میکند.

در ECM اختلاف پتانسیل الکتریکی DC کمی (25-5) ولت به دو الکترود یا به عبارت دیگر به کاتد و آندی (آند قطعه کار است و کاتد ابزار) که در الکترولیت قراردارند اعمال میشود انتقال الکترونها بین یونها و الکترودها مدار الکتریکی را کامل میسازد. فلز به صورت اتم‌های منفرد از سطح آند جدا میشود و در الکترولیت به صورت یونهای مثبت ظاهر میشود. در ماشینکاری الکتروشیمیایی فلزجدا شده به صورت هیدروکسیدهای فلزی جامدرسوب کرده ظاهر میشود.

ماشینکاری ECMشامل چهار زیر سیستم اصلی می‌شود:

  • مولد قدرت
  • سیستم تغذیه و تمیز کردن الکترولیت
  • سیستم ابزار و تغذیه آن
  • قطعه کار و سیستم نگهداری آن

مزایا و محدودیت‌های ماشینکاری ECM

ECM مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد. این فرآیند میتواند اشکال بسیار پیچیده و منحنی شکل را دریک مرحله ماشینکاری ایجاد نماید. تنها از یک ابزار برای ماشینکاری تعداد زیادی قطعه میتوان استفاده نمود، بدون اینکه این ابزار شکل و سایز خودش را از دست بدهد.

کاربردهای ماشینکاری ECM

سال‌هاست اصول ECM برای انجام عملیاتهای ماشینکاری متعددی بکار گرفته شده که چند نمونه از آنها عبارتند از: گرد تراشی (تراشکاری)، واشر بری، خان کشی، سنگ زنی، مته کاری سوراخهای ریز، قالب سازی، سوراخ کاری، پلیسه زدایی و برش سنبه ای، این فرآیند بطور وسیعی درصنایع مرتبط با هواپیمایی، تکنولوژی هسته ای، سفینه‌های فضایی، خودروها، توربین‌ها و غیره استفاده میشود.

خواص مکانیکی قطعات ماشینکاری شده توسط ECM


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید