از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت فضاهای طبیعی در محیط انسان ساخت

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹25 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
3023
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: فضاهای طبیعی در محیط انسان ساخت، نظریه ها در حوزه تعامل انسان و طبیعت، اثرات احساسی (حواس) محیط بر انسان، حواس انسان، آثار روانی فضای سبز طبیعی بر انسان، چگونگی حضور طبیعت در محیط انسان ساخت، ادراک طبیعت در فضاهای سبز مسکونی، نتیجه گیری

قسمتی از محتوای پاورپوینت فضاهای طبیعی در محیط انسان ساخت

درک و بیان محیط شهری

اهمیت «کیفیت زندگی» در محیط‌های انسان ساخت از سوی بسیاری از نظریه پردازان معماری مورد توجه قرار گرفته است.گیدنز در رابطه با این موضوع بر اهمیت پرداختن به محیط‌های انسان ساخت و مداقه در چگونگی رابطه آن با طبیعت تاکید می‌ورزد.

وی نه تنها از این بابت که محیط‌های انسان ساخت، محیط «زندگی » روزمره را تشکیل می‌دهند، بلکه به این دلیل که این محیط‌ها بر چگونگی تشکیل فعالیت‌ها در محیط طبیعی، ادراک آن و نیز عمل در برابر آن موثرند نیز آنها را مورد بررسی قرار داده است و بر لزوم بازنگری چگونگی زندگی در این محیط‌ها مبادرت می‌ورزد. وی تاکید می‌نماید که یکی از پیامدهای نوسازی شهری از دست رفتن«حس زندگی» در میان «نظم طبیعی» است. این نکوهش‌ها از جانب نظریه پردازان دیگری نیز مطرح گشته است.

نظریه ها در حوزه تعامل انسان و طبیعت

  • نظریه هویت محیطی (Clayton,2003)
  • نظریه طراحی طبیعت گرا (Kellert,2008)
  • راجرز اولریچ (Ulrich,1984,2000)
  • هیلد براند(Hildebrand, 2008)
  • استفان و راشل کاپلان (Kaplan,1996)

اثرات احساسی (حواس) محیط بر انسان

محیط طبیعی از طریق تحریک حواس پنج گانه تأثیر بسزایی بر روی روان فرد می‌گذارد. لذت بردن انسان از فضا و چشم انداز تأثیر مثبتی بر روان وی دارد. ارتباط انسان با محیط خویش توسط پنج حس شنوایی، بویایی، بینایی، چشایی و بساوایی برقرار می‌گردد. علاوه بر اینها احساساتی چون گرمی، سردی، حرکت، امنیت، آرامش، دلتنگی، افسردگی و … نیز وجود دارند که غالباٌ عکس العمل و نتیجه درک و احساسات فوق می‌باشد. بنابراین به بررسی تأثیرات احساسی محیط زیست بر انسان می‌پردازیم.

حواس انسان در دو گروه قرار می‌گیرد

  • گیرنده‌های فاصله
  • گیرنده های بلافاصله

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید