از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت روشهای تدریس مبتنی بر خلاقیت

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹17 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
9091
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: چکیده روشهای تدریس مبتنی بر خلاقیت، روش پژوهش، تاریخچه آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت، مفهوم خلاقیت، تأثیر ارزشیابی توصیفی در بروز رشد و خلاقیت دانش آموزان، روش‌های عملی پرورش خلاقیت، روشهای تدریس خلاقانه، نتیجه گیری

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت روشهای تدریس مبتنی بر خلاقیت 

در حقیقت خلاقیت یک مفهوم انتزاعی و پیچیده است. اما ابهام در معنی و مفهوم کلمه به معنی پیچیدگی خود جریان خلاقیت نیست.

خلاقیت را نمی توان بدون توجه به ابعاد اجتماعی و محیطی آن بررسی کرد. به نظر استرانبرگ فرایند خلاقیت در ذهن شخص با متغیرهای اجتماعی رابطه دارد. واقعیت این است که به خلاقیت نمی توان با تمرکز بر یک بعد نگریست. ابعاد فردی یا محیطی نمی تواند بیانگر ماهیت خلاقیت باشند. بلکه خلاقیت از سویی نیز تابع نظام اجتماعی خلاق است.

در این میان معلمان نقش کلیدی را بر عهده دارند. معلمان می‌توانند با استفاده از انواع روشهای خلاق امکان ظهور خلاقیت در کودکان و نوجوانان را فراهم سازند. امروزه تمام کودکان دبستانی باید با واقعیت‌ها و مفاهیم علمی آشنا شوند زیرا زندگی در عصر صنعتی بدون استفاده از یافته‌های علمی تقریبا غیر ممکن است. مهمترین عامل در امر یادگیری خلاق، نقش معلم در آموزش است و این معلمان هستند که ‌محیط‌های یادگیری خوبی می۔ سازند و لذا کیفیت کار معلم در رأس امور مربوط به آموزش و یادگیری خلاق است.

تاریخچه آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت

آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت یکی از شیوه‌های نوین یادگیری است که توانسته است سطح دانایی و دانش را در جامعه بالا ببرد و جامعه ای که در آن گردش امور مبتنی بر دست آوردها، اطلاعات و شاخص‌های علمی باشد، جامعه دانش محور است که نمود آن در خیلی از جوامع امروزی آشکار است. تقریبا بیش از نیم قرن قبل از کاترین پاتریک آموزش و یادگیری مبتنی بر خلاقیت توسط والاس برای رفتار افراد خلاق طرح شده بود، والاس این شیوه را مورد آزمایش تجربی قرار داد. پس از آن کاری شبیه به این، توسط راسمن انجام شد.

الف) شناسایی موضوع اساسی: در این مطالعه با در نظر گرفتن نیازسنجی و تعیین اهداف به عنوان شالوده تدوین برنامه درسی، فهم چیستی نیازسنجی و هدف؛ ارتباط بین مبانی برنامه ریزی درسی آموزش عالی و نیازسنجی؛ جایگاه نیاز و در نهایت علت تنوع و تکثر الگوهای نیازسنجی به عنوان موضوعاتی که نیازمند کنکاش عمیق است، شناسایی گردید.

ب) بعد از شناسایی موضوع، جمع آوری داده‌ها در کتاب‌ها و مقالات مرتبط با موضوع مورد واکاوی قرار گرفت. تمامی مقالات از پایگاه مطالعات اسنادی جهان اسلام(ISC و Google scholar) جمع آوری گردید.

ج) تحلیل داده‌ها: تحلیل داده‌ها با استفاده از اسناد گردآوری شده و با تمرکز بر مسائل مرتبط با سوالات پژوهش صورت گرفت.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید