از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری 

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹23 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
6110
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: تدوین و ارائه درس تئوری حسابداری (فصل دوم)، روشهای علمی تحقیق،تحقیقات مثبت حسابداری، تئوریهای دستوری و توصیفی، روشهای قیاس و اسقراء به عنوان روشهای مکمل، هنر یا علم بودن حسابداری، ماهیت و گرایش تحقیقات جاری حسابداری، انقلاب علمی در حسابداری

قسمتی از محتوای پاورپوینت روشهای تحقیق و تئوری حسابداری 

  • رویکرد قیاسی-Deduction
  • رویکرد استقرایی-(تحقیق میدانی)induction
  • رویکرد عملی-approach pragmatic
  • رویکرد اخلاقی-ethical approach
  • رویکرد رفتاری-behavioral approach

تحقیقات مثبت حسابداری:

این تحقیقات می کوشد تا ارتباطی بین سود حاصل شده و قیمت اوراق بهادار را تعیین می کند یا چرا مدیریت شرکتها روش معینی را از میان روشهای پذیرفته شده حسابداری بر می گزینند.تحقیقات مثبت حسابداری سعی دارد ارتباط رفتاری را حسابداری بیان کند.

Normative and descriptive(prescriptive)and(positive)-تئوریهای دستوری و توصیفی:

1-در دنیای حرفه حسابداری باور همگان بر این است که حسابداری یک هنر است و نمی توان به صورت رسمی به آن شکل داده این بر حسب سنت روش شناسی را که ب رای تدوین تئوری حسابداری به کار می برند چیزی نیست جز تلاش در راه توجیه آنچه هست  ازدیدگاه تدوین روشها چنین تئوری را تئوری توصیفی می نامند

2-در تئوری دستوری تلاش می شود آنچه که باید باشد و نه آنچه که هست توجیه شود

3-برای مثال بیانیه شماره 4 هیات اصول حسابداری و آثار (اسکینر وایجیری) در زمره نوشته هایی هستند که بر پایه تئوریهای توصیفی حسابداری قرار دارند0مثلا اثر ایجیری تنها یک تئوری توصیفی نیست بلکه یک بررسی تحلیلی از حسابداری است.

ماهیت و گرایش تحقیقات جاری حسابداری

رویکرد مدل تصمیم گیری-decision model approch

نظریه پردازان حسابداری ،هنگام مطالعه تصمیماتی که استفاده کنندگان از گزارشات مالی اتخاذ می کنند و اثر این تصمیمات بر شیوه ارائه این اطلاعات یک استراژی دو بعدی به کار می برند. یکی از استراتژی ها بر این پایه قرار دارد که به افراد گفته می شود چگونه تصمیم بگیرند. و در روش دوم درباره شیوه ای که مردم تصمیم می گیرند بحث می شود.

یکی از محققان در حسابداری بر وظیفه مباشرت حسابدهی و پاسخگویی مدیریت تاکید کرده است. این محقق بهای تمام شده تاریخی تعدیل شده بر اساس تغییر قدرت خرید پول را توصیه می کند و محققی دیگر توصیه می کند برای تسهیل تصمیم گیری سرمایه گذاران بهتر است اندازه گیری های حسابداری، تخمین از ارزش فعلی گردش وجوه نقد آتی را اراوئه میکند.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید