از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹17 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
8234
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: تعریف روانشناسی مثبت گرا، اهداف روانشناسی مثبت گرا، تفاوت مثبت اندیشی با روانشناسی مثبت گرا، پایه گذار روانشناسی مثبتگرا مارتین سلیگمن

قسمتی از محتوای پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا 

روانشناسی مثبت گرا یا مثبت شاخه ای دید در علم روانشناسی است که به صورت رسمی در سال 2000 توسط پروفسور مارتین سلیگن رئیس وقت انجمن روانشناسی آمریکا بنیان گذاری شد. که البته پژوهش های مرتبط به آن از دهه های قبل آغاز شده بود اما در سال 2000 انجمن روانشناسی آمریکا یک شمراه از مجله آمریکن سایکولوژیست را به این موضوع اختصاص داد که به شماره هزار معروف شد و به این ترتیب روانشناسی مثبتگرا رسما معرفی شد.

تعریف روانشناسی مثبت گرا

به این صورت تعریف می‌کنند: مطالعه علمی شرایط و فرایندهایی که در شکوفایی و کارکرد بهینه افراد، گروه‌ها و نهادها شرکت دارند. داینر روان‌شناسی مثبتگرا را علم مطالعه شکوفایی انسان می‌داند. شلدون و کینگ نیز در سال 2001 تعریفی از آن ارائه دادند. از نظر آن‌ها چیزی بیش‌تر از مطالعه علمی توانایی‌ها و فضیلت‌های یک انسان معمولی نیست. سلیگمن و همکارانش نیز یک تعریف نسبتاً پذیرفته شده از آن ارائه داده‌اند. از نظر آن‌ها، روان‌شناسی مثبتگرا مطالعه علمی تجربیات مثبت، صفات فردی مثبت و نهادهایی است که رشد این تجربیات و صفات را تسهیل می‌کنند.

اهداف روانشناسی مثبت گرا

سلیگمن عقیده دارد که روان‌شناسی مثبت­گرا به دنبال بهبود کیفیت زندگی افراد و پیشگیری از آسیب‌های روانی ناشی از زندگی بی ثمر و بی معنا است. بنابراین در کل می‌توان گفت که هدفش ایجاد تسهیل در تغییر تمرکز روانشناسی از اشتغال صرف با ترمیم بدترین چیزها در زندگی، به سمت به وجود آوردن کیفیت‌‌های مثبت است. هدف دیگرش گسترش دادن تمرکز روانشناسی به فراتر از رنج کشیدن و تسکین مستقیم آن است.به دنبال توانایی‌­های سالم، جاه طلبی­‌ها، تجربیات زندگی مثبت و توانایی‌‌های منش افراد و اینکه چگونه آن‌ها به‌عنوان سپری در مقابل اختلال عمل می‌‌کنند، است.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید