از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت دستگاه تراش عدسی های عینک

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹16 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
326
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : دستگاه تراش عدسی های عینک، دستگاه های خودکار و نیمه خودکار، منظور از دستگاه های خود کار و نیمه خودکار تراش عدسی، دور تراشی و نصب فریم های نیمه حدقه Half Rimless، دستگاه شیار زن،دور تراشی عدسی ها جهت فریمهای بدون حدقه ( Rimless )

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت دستگاه تراش عدسی های عینک

تراش عدسی توسط دستگاه های خودکار و نیمه خودکار

به طور کلی، این دستگاهها تشکیل شده اند از چند سنگ الماس به هم چسبیده که به وسیله ی یک موتور با دور بالا به چرخش در می آیند.

این دستگاه، شبیه به دستگاههای کلید سازی می باشد. در واقع زمانی که عدسی را (از جنس پلاستیک یا شیشه) بر روی آن نصب می کنید، اگر الگو و یا قالب و یا شیب یک عینک را طرف دیگر دستگاه نصب و دستگاه را روشن نماییـد و عدسی را بر روی سنگ قـرار دهیـد، دستـگاه، عدسی را یک نمونه از دستگاه خودکار دور تراش عدسی را عینـاً مشابـه قالبی که بـر روی دستگاه نصب شـده، بـرش و تراش می دهـد.

منظور از دستگاه های خود کار و نیمه خودکار تراش عدسی

بعضی از این دستگاهها زمانی که عملیات شبیه سازی عدسی بر روی سنگ زبر آن پایان می پذیرد، دستگاه، حرکت دیگری انجام نمی دهد. در این حالت، خودتان می بایست قسمت متحرک دستگاه که عدسی بر روی آن نصب شده را بر روی سنگ دیگر جهت تشکیل زاویه ی رأس لبه هدایت نمایید. این دستگاهها به نیمه خودکار و دستگاههایی که این اعمال را بطور خودکار انجام می دهند، به دستگاههای تمام اتومات و یا خودکار معروف هستند. در بعضی از انواع این دستگاهها، یک سنگ الماس نرم جهت تیزی گیری یا بیزوته کاری لبه ی عدسیها تعبیه گردیده که با همان موتور دستگاه کار می کند.

دور تراشی و نصب فریم های نیمه حدقه Half Rimless

همان گونه که از نام فریم پیدا است، نیمی از عدسی در معرض تماشای استفاده کننده از فریم و دیگران می باشد. لذا، جهت رعایت فاکتورهای زیبایی، بهتر آن است که جهت دور تراشی عدسی، از دستگاههای الگودار (نیمه خودکار – خودکار و …) استفاده شود.

دستگاه شیار زن

این وسیله همان طور که از نامش پیداست جهت شیار انداختن لبه ی مسطح عدسی برای فریمهای نیمه حدقه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه، این دستگاه از دو قسمت و با دو موتور با دورهای متفاوت تشکیل گردیده که قسمت فوقانی با موتور دور بسیار پایین، مامور چرخاندن عدسی و در قسمت زیرین یک موتور با دور بالا وظیفه ی به حرکت درآوردن تیغه ی برش دهنده ی عدسی را به عهده دارد.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید