از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت درس اداب زندگی هدیه ششم

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹17 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
1003
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : درس دهم کتاب هدیه اداب زندگی پایه ششم

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت درس اداب زندگی هدیه ششم

درس دهم هدیه پایه ششم|درس ۱۰ هدیه ششم

آداب زندگی

با هرکس روبه رو می شد، از بزرگ و کوچک، در سلام کردن بر آن ها پیشی میگرفت. همیشه لبخند بر لب داشت امّا بلند نمی خندید. در کنار مردم می نشست و برای خود جای مخصوصی نداشت.

خوش رو و خوش اخلاق بود و می فرمود: «خداوند کسی را که با ترش رویی با دیگران دیدار کند، دوست ندارد» هرکه با او سخن می گفت، به سخنانش گوش می داد تا سخنش پایان یابد. در نزد ایشان همه به نوبت سخن می گفتند.

هرگاه مهمانی برای وی می آمد، به احترام او از جا بر می خاست و چند قدمی به استقبالش می رفت.آنچه خواندید، گوش های از آدابی بود که پیامبر در ارتباط با دیگران رعایت می کرد. چه خوب است که ما نیز سعی کنیم به پیروی از پیامبرمان، در گفتار و رفتار خود با دیگران به خوبی عمل کنیم.

به رفتارهایی که ما هنگام روبه رو شدن با دیگران و برای رعایت ادب در برابر آنها انجام می دهیم، آداب معاشرت می گویند. رعایت این آداب، نشان دهنده ی احترامی است که ما به دیگران می گذاریم.

درباره ی آداب معاشرت با دیگران، دستورهای زیادی در قرآن کریم هست.این دستورها هم درباره ی گفتار پسندیده و هم درباره ی رفتار پسندیده است. عمل کردن به این دستورهای ارزشمند، مهربانی و صمیمیت را افزایش می دهد.درس ۱۰ هدیه ششم


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید