از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت خدمات رفاهی سالمندان در ایران و سایر کشورها

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹26 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
5901
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: رفاه سالمندان، خدمات رفاهی سالمندان در ایران و سایر کشورها، انواع خدمات رفاهی به سالمندان، سالمندان تحت پوشش خدمات در سایر کشورها ،نتیجه گیری و منابع

قسمتی از محتوای پاورپوینت خدمات رفاهی سالمندان در ایران و سایر کشورها

ایران با رشد جمعیت سالمند روبه روست؛ در این نوشتار کوشیده ایم کشورهای منتخب (سوئد، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ژاپن، برزیل، ترکیه، چین) را در ارائه خدمات رفاهی به سالمندان با تأکید بر بخش رسمی (تأمین اجتماعی) مقایسه کنیم.

تا چالش ها و وجوه تمایز و اشتراکات سیاست های رفاهی سالمندان در ایران و سایر نظامهای رفاهی مشخص شود. روش در مطالعه حاضر از روش پژوهش تطبیقی استفاده شده.است روش تطبیقی مبتنی بر مقایسه برای فهم مشابهت ها و تفاوت هاست.

کشورهای توسعه یافته بر گذار از مراقبت رسمی مؤسسه محور به مراقبت رسمی خانواده محور و جامعه محور تأکید دارند و در این راستا اقدامات عملیاتی هم انجام داده اند. پوشش خدمات رفاه اجتماعی نظیر مراقبت بلندمدت مراقبت از سالمندان در منزل در کشورهای توسعه یافته مورد مطالعه در حد مطلوب است؛ اما در کشورهای درحال توسعه بخش ناچیزی از سالمندان پوشش خدمات رفاهی دارند. پوشش معیشتی مستمری پایه و مستمری بیمه شدگان در کشورهای توسعه یافته سوئد، ژاپن، فرانسه، ایالت متحده آمریکا در حد گسترده ای ارائه می.شود در حالی که در کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته بخشی از سالمندان شهری و بخش ناچیزی از سالمندان روستایی مستمری بازنشستگی می گیرند.

تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار سنی جمعیت کشورهای جهان و افزایش سالمندان چالش های مختلفی را در بسیاری از کشورها پدید آورده است ایران دارای ساختار جمعیتی جوان است؛ به طوری که بیش از نیمی از جمعیت آن را طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، افراد زیر ۳۰ سال تشکیل میدهند مرور نتایج سرشماری ها نشان میدهد درصد جمعیت بالای ۶۵ سال در سال ۱۳۵۵ برابر با ۳٫۵ است که این رقم در سال ۱۳۹۰ به ۵٫۷ و در سال ۱۳۹۵ به ۶٫۱ رسیده است.

به طورکلی پنج زمینه اصلی که دولت رفاه به مفهوم قرن بیستمی را شامل میشود عبارتند از:

  • حمایت از سالمندان
  • بیمه اجتماعی
  • تأمین اجتماعی خانواده
  • زمینه سازی گسترش فرصت های شغلی
  • مراقبت های پزشکی

سالمندان تحت پوشش خدمات در کشورهای منتخب

ارائه خدمات رفاهی به سالمندان را میتوان به بخش خدمات اقتصادی در قالب مستمری پایه (مختص عموم سالمندان) و مستمری اجباری (مختص سالمندان بیمه شده) خدمات سلامت در قالب خدمات پزشکی بیمارستانی دارویی و مراقبتهای بلندمدت دسته بندی کرد نظام های رفاهی و دولتها با توجه به زمینه های، اقتصادی اجتماعی و انسانی خود سیاستها و برنامه های متفاوتی در ارائه پوشش خدمات به سالمندان دارند.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید