از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت تغییرات آب، یخ و هوا

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹16 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
6129
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: تغییر گوی زمین، تغییر تابش خورشید و عرض جغرافیایی، تغییر پراکندگی آبها و خشکی ها، تغییر جریان های اقیانوس، کاوش در تغییرات آب و هوای گذشته، تغییرات ترکیب اتمسفر، یخبندان ها در تاریخ زمین، گرمایش جهانی اخیر، تغییرات سطح دریا، تغییر در ترکیبات اتمسفر، ایران و گازهای گلخانه ای

قسمتی از محتوای پاورپوینت تغییرات آب، یخ و هوا

تغییر گوی زمین

زمین از ابتدا دارای گازهای حاوی آب بوده و آتشفشان ها نیز به افزایش این ماده کمک کرده اند، بیشتر آب سطح زمین منشأ خارجی دارد و از ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ ها به دست آمده است. بیش از ۴۰ درصد حجم کلی ستاره های دنباله دار و شهاب سنگ ها از آب تشکیل شده است. به همین دلیل وقتی به سمت زمین حرکت می کنند، به دلیل سوختن هلیوم و هیدروژن از خود نور تولید می کنند. در تأثیر این دیدگاه محققان دریافتند که نسبت هیدروژن در ستاره دنباله دار هالی در محدوده هیدروژن آب اقیانوس هاست.

در حال حاضر شاهد نوسان بعضی عناصر اقلیمی هستیم نه تغییر آب و هوا، عوامل اصلی عبارتند از:

  • 1.خورشید و عرض جغرافیایی
  • 2.پراکندگی آب و خشکی ها
  • 3.جریان های اقیانوسی
  • 4.توفان ها
  • 5.ارتفاعات
  • 6.موانع پستی و بلندی
  • 7.بادها و توده های هوا
  • 8.سمت و جهت امتداد خطوط ساحل

تغییر پراکندگی آبها و خشکی ها

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که زمین را از دیگر سیارات منظومه شمسی متمایز می کند، سیستم های بزرگ و به هم مرتبط اقیانوس ها و دریاهاست که در حدود ۷۱  درصد از سطح زمین را پوشانده اند. در حقیقت اگر از فضا به زمین نگاه کنیم، به وضوح دیده می شود که بسترهای بزرگ آبی، خشکی های بسیار کوچک را در خود محاصره کرده اند.

به عبارتی تمام خشکیهای زمین محصور در آب هستند و به شکل یک جزیره بزرگ دیده می شوند. مشاهده زمین از فضا و خارج از مدار آن، بی شک این فکر را در ذهن مجسم می کند که بهتر بود به جای کره زمین به نام کره آب را برای آن انتخاب می کردند.

تغییرات ترکیب اتمسفر

از قرن هجدهم به این سو، به ویژه طی چند سال گذشته، دانشمندان علوم زمین در نتیجه کوششهای مستمر خود، با ویژگی های بسیاری از عملکردهای سیستم زمینی به حد کافی آشنا شده اند، اما موارد زیادی هنوز ناشناخته باقی مانده است. در این اواخر، برای شناسایی اتمسفر کوشش های زیادی صورت گرفته است بر اساس یافته ها آشکار شده که اتمسفر دارای ساختار متغیر بسیار پیچیده ای است و به هیچ عنوان پدیدۀ ایستایی نیست.

یخبندان ها در تاریخ زمین

اولین دوره یخبندان بزرگ در حدود2/2 تا 4/2میلیارد سال پیش (رویداد هیروئین) رخ داده است. به نظر می رسد که درست قبل از آن، زمین بسیار گرم بوده است.شاید تعجب برانگیز نباشد که رویداد هیروئین همزمان و کاملا نزدیک به «رویداد اکسیداسیون بزرگ» در حدود 2/2 میلیارد سال پیش رخ داده است، هنگامی که مقدار زیادی دی اکسیژن آزاد برای اولین بار در اتمسفر ظاهر شد. این پدیده می توانست متان و بسیاری از مولدهای متان را به سرعت (شاید طی صدهزار سال) کاهش دهد.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید