از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت تعاریف و استاندارد های کیفیت هوا

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹58 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
2092
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: اهمیت هوای پاک، آلودگی هوا، طبقه بندی آلاینده های هوا، استانداردهای آلودگی هوا، شاخص های کیفیت هوا، اثرات جهانی آلودگی هوا، حوادث ناگوار آلودگی هوا، آلاینده های هوا و تعاریف و استاندارد های کیفیت هوا

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت تعاریف و استاندارد های کیفیت هوا

اهمیت هوای پاک

هوا از جمله عناصر ضروری برای ادامه حیات است. مقایسه میزان مصرف آب، غذا و هوا نشان می دهد که یک فرد بالغ روزانه با مصرف 2 لیتر آب و 1/5 کیلوگرم غذا می تواند به زندگی ادامه دهد امّا برای تداوم زندگی تقریباً به 22- 15 کیلوگرم هوا نیاز دارد. معمولاً انسان بمدت چند هفته و چندروز بدون غذا و آب زنده می ماند امّا بدون هوا زندگی فقط 5 دقیقه تداوم خواهد داشت.

ساختار اتمسفر زمین

شناخت ترکیب و لایه های اتمسفر دارای اهمیت قابل توجهی در درک معضل آلودگی هوا و کنترل این پدیده می باشد. اتمسفر زمین از 4 لایه تشکیل شده و تا هزاران کیلومتر بطور عمودی بالاتر از سطح زمین گسترده شده است.

لایه های اتمسفر

تروپوسفر: پایین ترین بخش اتمسفر است و حدود 75 تا 90 درصد جرم کل اتمسفر، در این قرار دارد.سطح بالایی تروپوسفر را تروپوپاز می نامند.

ارتفاع تروپوسفر از سطح زمین در مناطق استوایی در حدود 16 تا 18 کیلومتر و در مناطق با عرض جغرافیایی میانه و قطبی در حدود 8 تا 10 کیلومتر می باشد. در این لایه با افزایش ارتفاع دما کاهش می یابد. ترکیب گازهای موجود در تروپوسفر به دلیل عوامل طبیعی و یا مصنوعی تغییر می کند.

آلودگی هوا

  • در مراجع مختلف تعاریف متعددی برای آلودگی هوا ارائه شده است. اداره استاندارد هندوستان آلودگی هوا را چنین تعریف می کند.
  • “آلودگی هوا عبارت از ورود مواد ناشی از فعالیت های انسانی با غلظت و زمان ماند کافی که تحت آن شرایط سلامتی و رفاه افراد را تحت تأثیر قرار داده و مانع استفاده راحت از اموال می گردد.”

طبقه بندی آلاینده های هوا

آلاینده های هوا را می توان به طرق مختلف و با توجه به:

  • منبع آلاینده
  • منشأ آلاینده
  • ترکیب شیمیایی
  • خصوصیات فیزیکی

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید