از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت تربیت جنسی کودکان

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹17 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
2000
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات :چرا تربیت جنسی کودکان مهم است، تربیت جنسی، فضای آموزش در حوزه تربیت جنسی، زمان تربیت جنسی کودکان، نوزادی تا دو سالگی، دو تا پنج‌سالگی، شش تا 9 سالگی، ۱۰ تا ۱۲ سالگی، ۱۳ سالگی به‌ بعد، صبوری والدین در تربیت جنسی

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت سیستم اسکلتی بدن

چرا تربیت جنسی کودکان مهم است؟

تربیت جنسی کودکان و جوانان را با دانش، مهارت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌هایی مجهز می‌کند که به آنها کمک می‌کند تا از سلامت خود محافظت کنند، روابط اجتماعی و جنسی محترمانه ایجاد کنند، انتخاب‌های مسئولانه داشته باشند و حقوق دیگران را درک کنند و از آنها محافظت کنند.

شواهد به طور مداوم نشان می دهد که آموزش جنسی با کیفیت بالا، نتایج مثبتی را برای سلامتی به همراه دارد و اثرات مادام العمر دارد. افراد جوان بیشتر احتمال دارد شروع فعالیت جنسی را به تعویق بیندازند – و زمانی که رابطه جنسی برقرار می کنند، رابطه جنسی ایمن تر را انجام دهند – زمانی که در مورد جنسیت، سلامت جنسی و حقوق خود اطلاعات بهتری داشته باشند.

تربیت جنسی چیست؟

واژه تربیت به معنای رشد تدریجی و متناسب با استعداد افراد هست. زمانی که از تربیت جنسی صحبت می‌کنیم، هدف ما رشد تدریجی و هماهنگ با استعدادها و توانمندی‌های ذهنی کودکه که تو حوزه مسائل جنسی انجام می‌شه. به عبارتی تربیت جنسی کودکان تشکیل شده از ایجاد شناخت دانش و اطلاعات، احساس ارزش و دیدگاه و رفتار مناسب قدرت تصمیم‌گیری و مهارت‌ها در رابطه با موضوعات جنسی در کودک. تربیت جنسی به‌وسیله دادن اطلاعات مناسب درباره مسائل جنسی و همینطور رفتارهای صحیح در قبال کودک انجام می‌شه.

فضای آموزش در حوزه تربیت جنسی

مهم‌تر از اطلاعاتی که به کودک داده می‌شه، فضایی که اطلاعات جنسی داده می‌شه اهمیت داره. اگر این اطلاعات در خانواده و در کنار پدر و مادر و در فضایی امن و همراه با محبت و عشق باشه، راهگشای آینده کودکه. اما زمانی‌که کودک این اطلاعات رو تو فضای همکلاسی‌ها و دوستان همسن به‌دست می‌آره، اکثراً مملو از شوخی و تمسخر، جنسیت‌زده، و گره خورده به اصل لذته.

اهمیت آموزش جنسی به فرزندان

آموزش جامع جنسی میزان بارداری نوجوانان، عفونت‌های مقاربتی و خشونت جنسی را کاهش می‌دهد، به‌ویژه زمانی که با پیشگیری از بارداری مقرون‌به‌صرفه و در دسترس، مراقبت‌های بهداشتی باروری مقرون‌به‌صرفه و در دسترس، و خدمات اجتماعی با منابع مناسب همراه باشد. آینده همه در این موضوع در خطر است. زمان آن فرا رسیده است که اجازه ندهیم نفوذ مذهبی، تبلیغات، و انگ اجتماعی را برای اطلاع از نحوه انتشار اطلاعات واقعی و حیاتی به خردسالان در مورد جنسیت و تمایلات جنسی انسانی متوقف کنیم.

آموزش جامع جنسی می تواند سوء استفاده جنسی را کاهش دهد


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید