از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت تاثیر نرخ وام های خرد بر اشتغال زایی بخش کشاورزی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹🔹19 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
1088
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: طرح وام های خوداشتغالی،منابع تأمین مالی روستاییان،تاثیر وام بر اشتغال،تاثیر وام بر کشاورزی و …

قسمتی از متن پاورپوینت تاثیر نرخ وام های خرد بر اشتغال زایی بخش کشاورزی

مقدمه

چالش اشتغال نه تنها یکی از مهمترین مسائل روز اجتماعی در کشور ما به‌شمار می‌آید بلکه باتوجه به عنوان رشد جمعیت در دو دهه گذشته می‌توان آن را به عنوان مهم‌ترین چالش اجتماعی و معضل امنیت اقتصادی به حساب آورد. برای حل این چالش، طی دوره‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی ایجاد گردیده که از مهمترین آن می‌توان به طرح وام های خوداشتغالی در اوایل دهه 70 و همچنین طرح ضربتی اشتغال در سال 1381 اشاره نمود.

  • نقش اعتبارات و سرمایه در فرآیند توسعه
  • ریسک
  • سیاست های حمایتی
  • اعتبارات خرد

منابع تأمین مالی روستاییان

الف)رسمی

ب)غیررسمی

هدف

این پژوهش برآن است که با بهره گیری از یک مدل آزمون شده،نشان دهد کمبود نقدینگی موجب کاهش اشتغال دربخش کشاورزی وافزایش نقدینگی موجب ایجادتورم درجامعه شده وهمچنین تاثیر اعتبارات خرد براشتغالزایی کشاورزی را تبیین کند.

درباره تأمین مالی خرد  تعاریف گوناگونی از طرف اندیشه‌وران و سازمان‌های بین‌المللی ارائه شده که همگی نشان می‌دهد پرداخت این نوع از اعتبارات با اهداف خاصی از طرف دولت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌های تأمین مالی و … انجام می‌شود.

بانک جهانی (2000) هدف از اعطای اعتبارات به روستاییان را کاهش فقر، ایجاد اشتغال، درآمد، پایداری زیست محیطی و فراهم‌کردن زمینه رفاه و بهزیستی روستاییان می‌داند .

نگین‌تاجی و امیدی‌کیا (1392) در مقاله‌ای بررسی اثر تسهیلات بانکی بر متغیرهای کلان بخش کشاورزی پرداختند. بازه زمانی این مطالعه 1352-1389 بود. نتایج نشان داد که تاثیر اعتبارات جاری و سرمایه‌ای بر ارزش افزوده، سرمایه‌گذرای و اشتغال بخش کشاورزی مثبت و معنادار است.

افتخاری و عینالی (1383) در مقاله‌ای نشان می‌دهد که اثربخشی منابع اعتباری در بهبود شرایط زندگی روستاییان و کشاورزان خرده‌پا بسیار بالا است و این توفیق ارائه اعتبارات در توسعه روستایی در توسعه اقتصادی روستایی به‌ویژه در سطوح پروژه‌های خرد را نشان می‌دهد.

احمد (2011) در مطالعه خود به تجزیه و تحلیل تاثیر اعتبارات بر تولید بخش کشاورزی پاکستان طی دوره 1974-2008 پرداخته است. یافته‌های تجربی با استفاده از روش ARDL نشان می‌دهد که اعتبارات، نقش قابل توجهی در بخش کشاورزی داشته و اعتبارات همیشه برای کشاورزان نیازمند به خرید عوامل تولید مفید بوده است.

مورین و همکاران (2012) در مقالۀ خود به بررسی تاثیر دسترسی به اعتبارات بانکی بر عملکرد اقتصادی بخش‌های مهم اقتصادی بخش‌های مهم اقتصادی کنیا با استفاده از داده‌های پانل و روش گشتاورهای تعمیم‌یافته طی دوره 2000-2010 پرداخته است. نتایج نشان می‌دهد که اعتبارات تاثیر مثبت و قابل توجهی بر تولید ناخالص داخلی بخش‌های اقتصادی از جمله کشاورزی دارد.

نتیجه گیری

 فرضیه اول:کمبود نقدینگی موجب کاهش اشتغال در بخش کشاورزی می‌شود.

نتیجه گیری از فرضیه اول:افزایش نقدینگی و جلوگیری از توزیع بی‌رویه پول رایج در هر کشوری می‌تواند اقتصاد را در شرایط تورمی قرار دهد و کاهش آن می‌تواند رکورد را به وجود آورد که در نهایت به کاهش اشتغال در بخش کشاورزی می‌شود. دولت‌ها در تلاش هستند تا نقطه سر به سری برای نقدینگی بدست آورند و آن را به تعادل برسانند و میزان اشتغال در بخش کشاورزی را افزایش دهند.جهت برطرف کردن چالش‌های کمبود نقدینگی بهتر است واردات کاهش یافته و صادرات را افزایش داد و از تولیدات داخلی حمایت بیشتری کرد.

فرضیه دوم:اعتبارات خرد تأثیر مثبت و معنی‌داری بر اشتغال بخش کشاورزی دارد.

نتیجه گیری از فرضیه دوم:اعتبارات خرد زمینه‌های خود اشتغالی برای افرادی که قدرت کارآفرینی را دارند اما سرمایه لازم را ندارند، تاثیر مثبت و معناداری دارد. امروزه اشتغالزایی یک پدیده مثبت و تاثیرگذار در هر کشوری است که اقتصاد را بهبود می‌بخشد اما لازمه این اشتغالزایی سرمایه لازم برای کسب و کار است و اعتبارات خرد یا وام‌ها خرد توسط بانک‌ها و موسسات مالی و دولتی می‌تواند این تسهیلات را به این افراد بدهد و بخش کشاورزی را رونق بخشد.

تاثیر نرخ وام های خرد بر اشتغال زایی- تاثیر نرخ وام های خرد بر بخش کشاورزی-تاثیر وام بر اشتغال

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید