از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت اضطراب و انواع اختلالات اضطرابی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹19 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
4539
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: تاریخچه اختلالات اضطرابی، انواع اختلالات اضطرابی، اختلال وحشت زدگی (هراس)، اختلال تنش پس آسیبی، ترس های اختصاصی (فوبی ها) و …

قسمتی از متن پاورپوینت اضطراب و انواع اختلالات اضطرابی

انواع اختلالات اضطرابی:

1-اختلال اضطراب فراگیر 2-اختلال وحشت زدگی (هراس) 3-اختلال تنش پس آسیبی 4-ترس های اختصاصی (فوبی ها)

اختلال اضطراب فراگیر: ترکیبی از علائم زیر در این اختلال وجود دارد:

طپش قلب – تنگی نفس – بی اشتهایی – سستی – سرگیجه  و تعرق – بی خوابی – تکرر ادرار و لرزش

افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر همواره در رابطه با موضوعات جزئی شدیدا مضطرب می شوند و تقریبا همیشه از نگرانی های اغراق آمیز رنج می برند و با اینکه بیشتر از دیگران دلیلی برای نگرانی ندارند. این اختلال در زنان دوبرابر مردان است و با سایر اختلالهای اضطرابی و خلق همایندی بالایی دارد.

اختلال وحشت زدگی (هراس)

این افراد دچار حملات اضطرابی ناگهانی می شوند که معمولا چند دقیقه و گاهی بیشتر به طول می انجامد . این حملات بسیار اتفاقی و طوری رخ می دهند که عامل تحریک کننده اصلی مشخص نیست. افراد مبتلا به این نوع اضطراب اغلب جوان هستند. با احساس تنگی و فشردگی در قفسه سینه، طپش شدید قلب، عرق کردن، لرزش، گیجی و احساس از دست دادن تعادل از علائم آن هستند ولی این علائم آنقدر گسترده هستند که افراد فکر می کنند دچار سکته قلبی شده اند و می ترسند که بمیرند.

اختلال تنش پس آسیبی

این حالت مربوط می شود به حادثه ای ( جنگ ، تصادفات شدید، حوادث طبیعی) که با استرس شدید هیجانی همراه است و شدت آن می تواند به هرکسی آسیب برساند. نیمی از افراد که دچار چنین استرس شدیدی می شوند علائم مربوط به آن را مانند (خواب های تکراری، خاطراتی مبهم ولی فراگیرنده و پرخاشگری شدید) پس از گذشت حدود سه ماه از دست می دهند در صورتی که آن حالت بیش از چند ماه طول بکشد، این احتمال که تا آخر عمر با فرد باقی بماند بسیار زیاد می شود.

ترس های اختصاصی (فوبی ها)

شایع ترین نوع ترس است و در خانم ها بیشتر وجود دارد . یک نوع ترس غیرمنطقی است که طی آن فرد از مواجهه با اشیاء ، فعالیت ها و موقعیت های خاص همچون حیوانات، طوفان، بلندی، جراحت، خون، اجتناب می کند. در این مورد خود فرد متوجه افراطی و غیر منطقی بودن ترس خویش است.

تاریخچه اختلالات اضطرابی:

تقریبا یک قرن پیش زیگموند فروید اصطلاح نوروز اضطراب را ابداع کردکه به اعتقاد او از لیپیدوی مهار شده ناشی می شود. به عبارت دیگر افزایش فیزیولوژیک در تنش جنس که معرف ذهنی آن رویداد به اضطراب منجر می شود. در خلال قرن نوزدهم کسانی را که به رغم سلامت ظاهری جسمانی دارای رفتارهای انعطاف ناپذیر و خود تخریب گر بودند به عنوان روان آزرده متمایز می کردند و این گونه تصور می شد که این اشخاص از نارسائی کنش وری ناشناخته ای رنج می برند.

سپس در جریان سال های پایانی قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم دیدگاه فرویدی مبتنی بر پدیدآئی روانشناختی جایگزین آن شد. فروید از نخستین کسانی بود که اضطراب را دارای اهمیت فراوانی شمرد ولی بین اضطراب عینی و روان رنجور تمایز قائل شد.

به این ترتیب که اولی را پاسخ واقع بینانه در برابر خطر برونی و همسان با ترس و دومی را اضطرابی که ریشه در یک تعارض ناهوشیار درون دارد محسوب کرد.

در اضطراب روان رنجور چون تعارض خود یک امر ناهشیار است بنابراین آدمی سبب اضطرابش را نمی داند. فروید اصطلاح روان آزردگی را به معنای دیگر به کار برد و بر این نکته تاکید داشت که این اختلال از علل جسمانی ناشی نمی شود بلکه ریشه در اضطراب دارد. بدین معنا که وقتی که خاطرات و امیال سرکوب شده ناهشیار، کوشش می کنند تا از سطح ناهشیاری به سطح هشیاری راه یابند اضطراب یا دفاع علیه آن قلمداد می شوند.

پاورپوینت اضطراب و انواع اختلالات اضطرابی – پاورپوینت انواع اختلالات اضطرابی – اختلال وحشت زدگی (هراس) – ترس های اختصاصی (فوبی ها) – تاریخچه اختلالات اضطرابی

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید