از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت اسیب و معضلات اجتماعی اعتیاد

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹20 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
6766
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: تاریخچه استعمال مواد مخدر در ایران، تعاریف و اصطلاحات اعتیاد، علل و انگیزه های اعتیاد اسیب ها و معضلات اجتماعی اعتیاد- مصرف مواد مخدر در ایران – پاورپوینت معضلات اجتماعی اعتیاد.

قسمتی از پاورپوینت اسیب و معضلات اجتماعی اعتیاد

پیشگفتار

وقتی از اعتیاد سخن به میان می آید در ذهن شنونده تصویر مصرف الکل و یا مواد مخدری نظیر تریاک ایجاد می گردد در حالی که فعالیت ها و رفتار های معمول زندگی از انواع تمرینات آرامش جویانه روانی گرفته تا دویدن و کار کردن نیز نوعی اعتیاد تلقی می شوند. بنابراین منظور ما از کلمه اعتیاد، اعتیاد دارویی است.

عامل مشترک در همه موارد اعتیاد دارویی همان سوء مصرف دارویی یا سوء مصرف مواد مخدر است. داروها و مواد مخدر اساسا به دو دلیل مصرف می شوند: اول برای کسب لذت و دوم برای کاهش فشارهای روانی مختلف

اینکه چرا یک فرد در جامعه انسانی به مصرف مواد مخدر روی می آورد از مهمترین سوال هائی است که ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که تیپ شخصیتی فرد در معتاد شدن وی مؤثر است بطوری که شخصیت های خودشیفته، پرخاشگر و ضد اجتماعی مستعد اعتیاد به مواد مخدر هستند چرا که مواد مخدر نیازهای روانی آنها را کاملا برطرف می کند. همچنین افراد با شخصیت افسرده، زودرنج و احساساتی نیز کاملا در معرض اعتیاد به مواد مخدر هستند.

چیزی که امروزه به عنوان مواد مخدر مشهور است قرن ها به عنوان دارو استفاده می شده است و گاهی هم در تاریخ ردپای مصرف تریاک را به عنوان داروی خواب آور می بینیم.

میزان خطر و تهدید مواد مخدر برای زندگی بشر کمتر از تروریسم و سلاح های شیمیایی و میکروبی در جهان نیست بلکه در مواردی بعنوان یک تهدید فعال اما آرام و پنهان حیات بشر را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیرفعال عمل نموده است.

کشور ایران نیز به دلیل شرایط خاص و همجواری با مراکز عمده تولید کننده مواد مخدر و قرار گرفتن در بهترین و کوتاهترین مسیر ترانزیت، در چند دهه اخیر گذرگاه انتقال مواد مخدر از افغانستان به اروپا بوده است. وجود زمینه های رشد و گسترش مواد مخدر در ایران و قاچاق آن که هم اکنون به یک تجارت سودآور تبدیل شده است، پیچیدگی اوضاع فعلی را فراهم ساخته است و می رود تا به یک بحران اساسی در جهان تبدیل شود.

مصرف مواد مخدر در کشور ما با توجه به دلایل فوق الذکر در سالهای اخیر در حال رشد و الگوی مصرف این مواد نیز در حال تغییر است. افزایش تعداد معتادان، کاهش سن اعتیاد، فراگیر شدن اعتیاد و دست به دست هم دادن عوامل فردی و خانوادگی و اجتماعی مختلف برای عمق بخشیدن به بحران اعتیاد، شرایط و وضعیت بسیار نابسامانی را برای کشور ایران فراهم آورده است.

همین امر باعث شده تا پیشگیری از مصرف مواد مخدر هدف اصلی نیروی انتظامی و نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالهای اخیر قرار گیرد که البته با انجام اقدامات موثر از سوی این دو نهاد و سایر ارگانهای ذیصلاح میتوان به پیشرفتهایی در جهت کاهش تقاضا و شمار معتادان نائل شد و معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر را به حداقل رساند.

مقدمه

مهم ترین آسیب اجتماعی هر کشوری معضل مواد مخدر و اعتیاد است که هم از حیث تعداد افراد معتاد و هم از حیث پیچیدگی و رهایی از آن می تواند یکی از بحرانهای اصلی جهان معاصر محسوب شود، بطوری که بی اعتنا بودن نسبت به این معضل اجتماعی می تواند آسیب های جبران ناپذیر و پیامدهای ویرانگری برای خانواده ها، کشورها و جامعه جهانی به دنبال داشته باشد.

اعتیاد به مواد مخدر بعنوان جدی ترین مسئله اجتماعی در ایران دارای وجوه مختلف جامعه شناسی، روان شناسی حقوقی، سیاسی و … است. بعبارت دیگر رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ارتباطی دو جانبه است؛ از یک سو اعتیاد جامعه را به رکود و انحطاط می کشاند و از سوی دیگر پدیده ای است که ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد. همچنین اعتیاد گرایش فرد را به اصول اخلاقی و معنوی و ارزش های اجتماعی کاهش می دهد.

پاورپوینت اسیب ها و معضلات اجتماعی اعتیاد- مصرف مواد مخدر در ایران – پاورپوینت معضلات اجتماعی اعتیاد.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید