از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت آشنایی با شغل راهنمای گردشگری

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹14 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
729
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبای آشنایی با شغل راهنمای گردشگری 👌 با موضوعات : راهنمای تور کیست، کار راهنمای گردشگری چیست، تفاوت راهنمای گردشگری و لیدر تور، وظایف راهنمای گردشگری، ویژگیهای راهنمای تور، بازار کار راهنمای گردشگری

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت آشنایی با شغل راهنمای گردشگری

راهنمای تور کیست؟

راهنمای تور شاید حرفه جدیدی باشد اما بررسی تاریخ و خواندن داستان راه بلدها و راه شناسان هدایت کنندگان کاروان  ها نشان می دهد حداقل به شیوه سنتی این حرفه  در ایران قدمت داشته و حالا باید معیارها و اصول کلیدی این حرفه را از روی منابع خارجی جستجو کرد.

با این حال با طرح این پرسش که لیدر تور چه کسی است نخستین پاسخی که به شما داده می شود این است که تا چه اندازه با زبان های خارجه اشنایی دارید؟

اما اگر به زبانهای خارجی اشنایی دارید و فردی منظم و انعطاف پذیر هستید و می توانید اندکی هم شوخ طبع باشید پس می توانید خود را برای این حرفه انتخاب و رویاهای مردم را به حقیقت بپیوندانید.

کار راهنمای گردشگری چیست

راهنمای گردشگری یا راهنمای تور مسافرتی کسی است که تسلط و اطلاعات کامل درباره میراث طبیعی و فرهنگی هر منطقه دارد و می‌تواند این اطلاعات را به زبان قابل درک برای گردشگران توضیح دهد یا ترجمه کند. از این نظر، یک راهنمای گردشگری شخصی است که اغلب آگاهی و آشنایی ویژه‌ای با خصوصیات فرهنگی، اقلیمی، اجتماعی منطقه و نیز درک خاصی از مسائل، مقتضیات، آداب و رسوم و مقررات مرتبط با این مکان‌ها دارد که در راهنمایی گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهنمای گردشگری همراه گروه سفر می‌کند و در شرایط مختلف مسافران را راهنمایی و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را در سفر در اختیارشان می‌گذارد.

تفاوت راهنمای گردشگری و لیدر تور

وظایف و حوزه کاری راهنمای گردشگری با مدیر تور (لیدر تور) متفاوت است. اما در بسیاری موارد چون مدیر تور وظایف مربوط به راهنمای گردشگری را نیز انجام می‌دهد (که البته از نظر استانداردهای بین‌المللی مانعی ندارد)، تفکیک آن‌ها از یکدیگر سخت می‌شود. مدیر تور مسئولیت تور و همه مسافران آن را بر عهده دارد. او بر انجام درست کارها و برنامه‌های تور نظارت دارد و مدیریت هزینه‌ها و مخارج تور بر عهده اوست.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید