از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت آسیب های نخاعی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹32 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
385
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: آسیب های گردنی، احساس شک الکتریکی، انحراف لگن خاصره، آسیب های کمری و خاصره‌ای‌ خاجی، آسیب های توراسیک، اسکلیوسیس، رابطه کانال نخایی با کمردرد

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت آسیب های نخاعی

نخاع چندین کارکرد دارد

که در دو ستون شکل گرفته بخش جلویی (Anterior) و بخش عقبی (posterior).ستون جلویی از ساختار ستون فقرات ساخته شده و لبه های درونی و قدرتمند آن ( صفحه های پایینی) و دسیکهای تداخل کننده هستند،ستون جلویی در برابر فشار(فشردگی) محوری بار نخاع مقاومت می کند و ستون یا (بخش) پسین از قوس یا کمان های عصبی مشتق میشوند در نخاع گردنی، حرکات یا تکان دادن و فلکشن اطراف، در مفصلهای آتلانتواوسیپتال (CO/1) صورت می گیرد، در (C1/2) مفصل (محوری آتلانتو)، تقریبا 50 درجه دوران در حول و حوش محور امکان پذیرفته می شود.

در مفصلهای جنبی دیگر در گردن، فلکسهای اطراف، دوران و انعطاف / کشش صورت می گیرد.بیشترین انعطاف / کشش در ( C5/6 ) روی می دهد. دیسکهاو درون فقراتی در همه سطوح غیر از CO/1  و C1/2  وجود دارند. بیشتر دورانها و فلکسهای جانبی در فاصله 10T و 12T  و در تقاطع Thoracolumbar  رخ می دهند .

آسیب های گردنی

بیماری – آناتومی و اپیدمی شناسی

علاوه بر شکستگی و انحرافات شکستگی، طبیعتا صدمات به بافتهای نرم، در ورزشهایی عموما رایج است : فوتبال راگبی، فوتبال آمریکایی و کشتی، همراه با سایرناحیه های نخاعی، فشارهای جنبی و صدمات دیسک هم در نبودن سابقه ضربات مستقیم رخ می دهند.

صدماتی که معمولا در فوتبال آمریکایی و کشتی وجود دارند حالت سوزش یا سوختن است. این می تواند به شکل از دست دادن عملکرد موقت و دردناک، در بازوهای آسیب دیده باشد (احساس شک الکتریکی)

احساس شک الکتریکی

با بی حسی و فلج نسبی دنبال می شود که برای چندین دقیقه طول می کشد بهبودی ذهنی و یا عینی در عرض چند دقیقه حاصل می شود ،اگرچه اختلال یا کمبود نورولوژی گاهگاهی بیشتر طول می کشد.

رایج ترین جاهای پرولاپس در C5/6 و مخصوصا C6 (که در انگشت شصت و انگشت اشاره جز جز می کند) یا C7 (که درانگشت اشاره،انگشت حلقه سوزش دارد) اگر C5 (در نتیجه پرولاپس دیسک C4/5 ) دخالت داشته باشد،درد اساسی معمولا با نشانه های حسی دنبال نمی شود.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید