از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت درس ششم پیامدهای جهان اجتماعی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹16 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
564
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : ایا جهان اجتماعی صرفا تابع خواست و اراده افراد است؟، پیامدهای جهان اجتماعی فرصت اند یا محدودیت؟، فرصت ها و محدودیت های جهان متجدد کدام اند؟

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت درس ششم پیامدهای جهان اجتماعی

درس ششم جامعه شناسی

انسان ها با اگاهی و اراده خود به کنش اجتماعی می پردازند و با همین کنش ها درس ساختن جهان اجتماعی و تداوم ان مشارکت می کنند ، اما این به ان معنا نیست که ما همواره می توانیم هرگونه که بخواهیم جهان اجتماعی را بسازیم یا تغییر دهیم.

“سوال های اساسی درس”

  • ایا جهان اجتماعی صرفا تابع خواست و اراده افراد است؟
  • پیامد های جهان اجتماعی فرصت اند یا محدودیت؟
  • فرصت ها و محدودیت های جهان متجدد کدام اند؟

آیا جهان اجتماعی صرفا تابع خواست و اراده افراد است؟

جهان اجتماعی با آگاهی و اراده افراد انسانی پدید می آید ، ولی این پدیده پس از آن که با کنش انسان تحقق پیدا کرد ،پیامد ها و الزام هایی را به دنبال می آورد که وابسته به قرارداد و اراده تک تک افراد نیست . این پیامد هل خود موقعیت جدیدی را برای کمش ها و انتخاب های بعد ما فراهم می آورد.

نکته :

ما انسان ها در جهان دیده می گشاییم که توسط گذشتگان ما پدید آمده است ، جهانی که باور ها ، ارزش ها ، هنجار ها و نماد های آن شکل گرفته اند و به فعالیت اجتماعی ما شکل می‌دهند اما هر یک از ما در برابر نتایج کنش گذشتگان صرفا کنشگر منفعل و مجبور نیستیم بلکه می‌توانیم:

  • یا در جهت تداوم ، گسترش و پیشرفت این جهان حرکت کنیم .
  • یا در مسیر حرکت به سوی جهان اجتماعی جدید گام برداریم.

پیامد های هر جهان اجتماعی تا چه زمانی باقی می ماند؟

هر جهان اجتماعی تا زمانی که از طریق مشارکت اجتماعی افراد پا برجاست ، پیامد های ان نیز باقی است . با تغییر جهان اجتماعی موجود و در پی ان برداشته شدن الزام هایش ، جهان اجتماعی جدید شکل می گیرد و الزام های دیگری به دنبال می اورد که بر فعالیت اجتماعی اعضای ان تاثیر می گذارد.

پیامدهای جهان اجتماعی فرصت اند یا محدودیت؟

جهان اجتماعی در قالب فرصت ها و محدویت ها تحقق می یابد و این فرصت ها و محدودیت ها به صورت حقوق و تکالیف افراد ظاهر می شوند. حقوق و تکالیف به یکدیگر وابسته اند و هیچ کدام بدون دیگری محقق نمی‌شوند به عبارت دیگر فرصت ها و محدویت ها دو روی یک سکه اند.

هر جهان اجتماعی بر اساس عقاید و ارزش های خود ، افق و ظرفیت های جدیدی برای انسان فراهم می‌کند و ممکن است ظرفیت ها و توانمندی های دیگر بشر را نادیده بگیرد.

مثال : انسان ها قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را وضع می کنند . اجرای این قوانین برای رانندگان و عابران محدودیت هایی پدید می‌آورد، ولی عمل کردن به این مقررات  فرصت رفت و آمد ایمن و سریع را نیز به دنبال دارد.

درس ششم جامعه شناسی-پیامدهای جهان اجتماعی


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید