از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت همه چیز در مورد خفاش

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹27 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
5244
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : شبکور، گونه‌ ها، مسیریابی ، تولید مثل ، چرخه زندگی ، نگهداری گیاهان در حفظ و نقش خفاشان، کمک به تولید دارو، کمک به کشاورزان، سازمان حمایت از خفاشها

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت همه چیز در مورد خفاشها

شبکور

دو گروه خفاش یا شبکور وجود دارد گروه بزرگ‌تر: حشره خوار، شبها غذای خود را شکار می‌کنند. گروه دوم میوه خوار هستند که برای پیدا کردن میوه و شیره درختانی که از آنها استفاده می‌کنند، بینایی و بویایی خود را به کار می‌برد که غذای خود را اول صبح و تنگ غروب از میوه‌ها تغذیه می‌کنند.

جانوران اجتماعی هستند. آنها به طور گروهی و در گروه‌های بزرگ در غارها یا روی درختان زندگی می کنند.

کوچک‌ترین آنها و یکی از کوچک‌ترین پستانداران، خفاش پوزه‌ خوکی کیتی تایلند می‌باشد. طول قد این خفاش ۲٫۵ سانت (۱ اینچ) است که مساوی قد زنبور است و وزن این موجود ۲ گرم (۱۰۰/ اونس) می‌باشد.

همانطور که می دانید آنها پستاندار هستند، در واقع تنها پستاندارانی که بال دارند و قادر به پرواز کردن هستند. نام علمی آنها Chiroptera بوده و به معنی “دست های بال مانند” است. بال های آن با بال های بقیه پرندگان متفاوت است و به گونه دیگری ساخته شده، اما در عوض پوست بالهایشان جنسی شبیه چرم دارد و دارای خاصیت ارتجاعی است که باعث می شود بالهایش در طول استخوان هایی که دست ها و انگشتانش را حرکت می دهد کشیده شود.

گونه‌ ها

این موجود دارای ۹۶۶ گونه است که در میان پستانداران فقط از موشها با ۱۷۰۰ گونه کمتر هستند گروه بزرگی شامل ۲۱ راسته مشتمل بر انسان نمایان٬گوشتخواران٬نهنگ‌ها٬حشره خواران٬نشخوار کنندگان٬تنبلک‌ها٬کیسه داران و بقیه آنها در تمامی جهان پراکنده‌اند که بیش از ۲۰۰ گونه در آفریقا و ماداگاسکار هستند بیش از ۳۰۰ گونه در آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی زندگی می‌کنند و به همین اندازه در جنب شرقی آسیا٬استرالیا نیز دیده می‌شوند بیش از ۴۰ گونه نیز در آمریکای شمالی٬اروپا نیز دیده می‌شوند.

مسیریابی خفاشها

تقریباً هیچ چیز نمی‌تواند از دید آنها فرار کند. گوشهای بزرگ آنها می‌تواند علایمی را که منعکس می‌شود بخوبی جذب کند.آنها حتی می‌توانند اشیایی را که به نازکی مو هستند، تشخیص دهند.

کمک به کشاورزان

این حشرات شامل تعداد بیشماری از سوسک‌ها، پروانه‌ها و موریانه‌ها می‌شوند که زیان‌های هنگفتی به اقتصاد هر کشور می‌زنند و به علاوه پشه‌های موجود در منازل را نیز از بین می‌برند.•یک دسته ۱۵۰ تایی خفاش بزرگ قهوه‌ای می‌توانند سوسک‌های خیار را در طول تابستان در سطح کشتزار از بین ببرند و در نتیجه از رشد ۱۸ میلیون لاروی که به ریشه‌ها صدمه می‌زنند جلوگیری کنند.

این آفت به تنهایی یک میلیارد دلار در سال به کشاورزان آمریکایی خسارت می‌زند.

سازمان حمایت

سازمان بی.سی.آی «حفاظت بین‌المللی از خفاشها» در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد.

مردم شهر ۱۳۰۰۰ نفری آستین تگزاس که در دهه گذشته از این پرندگان ترس داشتند اکنون از اعضای پروپا قرص انجمن بی.سی.آی شده‌اند و بتازگی که در فاصله ۶۰مایلی این شهر است را خریداری کرده‌اند تا بتوانند از ۲۰ میلیون خفاش دم آزاد مکزیک که بزرگ‌ترین کلونی آنها هستند، محافظت کنند.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید