از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت موسسات تخصصی در صنعت گردشگری

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹32 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
2020
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : خدمات گردشگری، تورگردان ها، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، صنعت حمل و نقل، صنعت هتلداری و خدمات اقامتی، راهنمایان تور، شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC)، سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، اتحادیه بین المللی هواپیمایی (یاتا)، فدراسیون بین المللی اتحادیه آژانسهای مسافرتی (UFTAA)، اتحادیه بین المللی هتلها و رستوران ها (IH &  RA)، اتحادیه جهانی آموزش حرفه ای جهانگردی (WAPTT)، شورای عالی جهانگردی

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت موسسات تخصصی در صنعت گردشگری

تور گردان ها

سازمان هایی که خود را تورگردان می خوانند، از وظایف مشخصی در صنعت گردشگری برخوردارند؛ آنها عناصری همچون حمل و نقل، اقامت و سایر خدمات را به صورتی جداگانه خریداری کرده و ضمن ترکیب آنها با یکدیگر به صورت یک بسته سفر به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به مشتریان( متقاضیان سفر)عرضه می نمایند.

اگر به مهمترین محصولات عرضه شده در صنعت گردشگری نظیر حمل و نقل و اقامت توجه نماییم، دیده می شود که یکی از مهمترین مشکلات چنین محصولاتی آن است که عرضه و تقاضای آنها به طور معمول با یکدیگر مطابقت نداشته و به زبان اقتصاددانان بازار این محصولات در تعادل نیست و گاه با مازاد عرضه و یا مازاد تقاضا مواجه است. اگرچه می دانیم دلایل بسیاری نظیر فصلی بودن نسبی صنعت گردشگری عامل این پدیده است، اما فارغ از دلایل وجودی آن باید گفت که عدم تعادل در بازار محصولات گردشگری که با ذات این صنعت گره خورده است با حضور تورگردان ها تا حدود ممکن مهار می شود.

عمده ترین محصول فعالیت تورگردانان را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد.

  • برنامه های سفر تابستانی
  • برنامه های سفر زمستانی
  • فروش بسته حمل و نقل و اقامت

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون تورگردانان یا شرکت های حمل و نقل و هتل ها از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می کنند. آنها در واقع پیشانی مواجهه ی نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می روند. توفیق یا عدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیرگذار است. از این رو آشنایی با عملکرد این مؤسسات حائز اهمیت بسیار است.

صنعت حمل و نقل

توسعه حمل و نقل در بخش دولتی و خصوصی تاثیر عمده ای بر رشد و هدایت این صنعت داشته است. فراهم بودن امکانات حمل و نقل مناسب، مطمئن، راحت و سریع و ارزان پیش شرط توسعه گردشگری جمعی است.

زیرا گردشگران در تصمیمات خود دو عامل هزینه و زمان را مدنظر دارند و برای دسترسی به مقاصد گردشگری انتخاب نوع سیستم حمل و نقل و یا فراهم بودن یک سیستم مناسب بر این دو عامل تاثیر می گذارد.

 به همین دلیل در پنجاه سال گذشته سفرهای هوایی رونق بیشتری یافته زیرا در سفرهای طولانی استفاده از هواپیما از نظر زمان و همچنین هزینه مقرون به صرفه تر می باشد. به این ترتیب توسعه حمل و نقل هوایی به گسترش گردشگری جمعی در قرن بیستم کمک شایانی نموده است.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید