از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت درآمدی به مطالعات خانواده (ص 57 الی 76)

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹20 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
5891
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : نظریه پردازی درباره زندگی خانوادگی، دشواری نظریه‌پردازی در مورد خانواده، ایدئولوژی خانواده، خود را به صورت فرد دیدن، ساختن اجتماعی واقعیت، نظریه پردازی های مدرنیستی، کارکرد باوری

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت درآمدی به مطالعات خانواده (ص 57 الی 76)

نظریه پردازی درباره زندگی خانوادگی

یکی از دلمشغولی های مهم علوم اجتماعی پرداختن به مباحث نظری درباره خانواده می باشد.اما درعمل، زندگی خانوادگی از بسیاری از علوم اجتماعی غایب است. حتی در جامعه شناسی هم مطالعه زندگی خانوادگی  دغدغه اصلی نیست.

انگاره خانواده چنان نیرومند است که ایدئولوژی خانواده را در سطحی بسیار گسترده تایید می کند . این ایدئولوژی تصوری از چیزهای درست و نادرست را در زندگی خانوادگی عرضه می کند. جامعه شناسان به سبب ماهیت این ایدئولوژی نیز در تشخیص شمار قابل توجهی از دشواری‌های نظری و عملی موجود در مسیر مطالعه زندگی خانوادگی ناکام مانده اند.

دشواری نظریه‌ پردازی در مورد خانواده

وجود خانواده هایی که در آن زن و شوهر هر دو کار می کنند ، احتمالاً در تمام طول تاریخ امری معمول بوده و در سراسر جهان روزگار ما نیز معمول و مرسوم است. خانواده های تک والدی در دوره توسعه صنعتی همواره وجود داشته است. در طول تاریخ بشر ،چند همسری ، خواه به صورت واقعیت خواه به صورت آرمان ، احتمالاً بیش از تک همسری رواج داشته است. چند همسری هنوز هم مشکل مهمی از همسر گزینی در سراسر جهان است. خشونت و بدرفتاری نیز به اندازه افسانه‌های بشریت قدمت دارد .

چه نیازی به نظریه ؟

اسمیت ، ضمن کندوکاو در این مورد که نظریه خانواده چه منظوری را دنبال می‌کند ، می گوید: نظریه های خانواده هم و اندیشه های ما درباره خانواده شکل می‌دهد و هم به مشاهدات و تفسیر یافته ها و نحوه استفاده از اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های که بر زندگی خانوادگی تاثیر می‌گذارد. از این رو ، نظریه‌ها بر آنچه ما در مورد خانواده می‌دانیم تاثیر عمیقی به جا می‌گذارد.

چیل می‌گوید که رهیافت های نظری می‌توانند ما را در کسب پنج چیز یاری دهند.

بنابراین، کار ساخت و پرداخت نظریه هدف های گوناگون مهمی پیشرو دارد. اولین و مهمترین کار ، بررسی انتقادی نظریه پردازی های سنتی و رشد اعتبار ساده ترین الگوی خانواده است است. دوم آن که ما نیازمند شیوه هایی هستیم که با توسل به آنها به درک متعارف و معمول از زندگی خانوادگی رسوخ کنیم و جستجو برای یافتن پاسخ این پرسش را که خانواده واقعاً چیست آغاز کنیم. و سوم اینکه برای رسیدن به دو هدف یاد شده باید شیوه هایی بدیلی را برای درک و فهم زندگی خانوادگی به خدمت بگیریم.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید