از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت خورشید و سوخت های زیستی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹22 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
3565
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات : در باره خورشید، باد خورشیدی، مرگ خورشید، انرژی خورشیدی، نیروگاه حرارتی خورشیدی، سوخت زیستی، منبع اصلی انرژی، انواع سوخت زیستی

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت خورشید و سوخت های زیستی

خورشید ستاره‌ای است از ستارگان رشته اصلی که 5 میلیارد سال از عمرش می‌گذرد. این ستاره کروی شکل بوده و عمدتا از گازهای هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. وسعت این ستاره 1.4 میلیون کیلومتر (870000 مایل) است. جرم این ستاره 7 برابر جرم یک ستاره معمولی بوده و همچنین 750 برابر جرم تمام سیاراتی است که به دورش می‌چرخند.

در هسته خورشید،جرم توسط واکنشهای هسته‌ای تبدیل به تشعشعات الکترومغناطیسی که نوعی انرژی هستند، می‌شود. این انرژی به سمت بیرون تابانده شده و باعث درخشندگی خورشید می‌گردد. سایر اجسام آسمانی موجود در منظومه شمسی که توسط جاذبه خورشید درمدارهایشان قرار گرفته اند نیز گرمایشان را از این انرژی می گیرند.

مواد تشکیل دهنده خورشید حالت گازی دارند، بنابراین خورشید محدوده دقیق و معینی نداشته و مواد اطراف آن بتدریج در فضا منتشر می‌شوند. اما چنین به نظر می‌رسد که خورشید لبه تیزی داشته باشد، چرا که بیشتر نوری که به زمین می‌رسد از یک لایه که چند صد کیلومتر ضخامت دارد ساطع می‌شود. این لایه فوتوسفر نام داشته و به عنوان سطح خورشید شناخته شده است. بالای سطح خورشید ، کروموسفر یا رنگین کره و هاله خورشیدی قرار دارند که با همدیگر جو خورشید را تشکیل می‌دهند

باد خورشیدی

هاله (جو بیرونی) خورشید حاوی ذراتی است که انرژی کافی برای فرار از جاذبه خورشید را دارند. این ذرات بصورت مارپیچی با سرعتی معادل900 کیلومتر (560 مایل) در ثانیه از خورشید دور شده و باد خورشیدی را بوجود می‌آورند. این ذرات در همان مسیرهای میدان مغناطیسی خورشید حرکت می‌کنند و از آنجا که دارای بار الکتریکیهستند، منظومه شمسی را پر از جریانات الکتریکی می‌کنند. ناحیه فعالیتهای خورشیدی ، هلیوسفر(کره خورشیدی) نامیده می‌شود. باد خورشیدی در هر ثانیه حدود یک میلیون تن هیدروژن حورشید را از بین می‌برد.

سوخت زیستی چیست ؟

بحران انرژی، آلودگی ها و آثار زیست محیطی ناشی از استفاده سوخت های زیستی، باعث شده است تا بشر به استفاده از انرژی های تجدید پذیر روی آورد. یکی از انواع انرژی انرژی های تجدید پذیر سوخت زیستی می باشد که به سه صورت جامد، مایع و گاز می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

منبع اصلی انرژی

در زیست توده ها انرژی خورشید است که طی فرایند فتوسنتز در گیاه ذخیره می شود. این انرزی ذخیره شده در گیاهان و زیست توده ها می تواند طی فرایند های مختلف حرارتی، تبدیل شیمیایی و تبدیل بیو شیمیایی به انرژی قابل استفاده برای انسان تبدیل شود .


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید