از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت بازتاب های روانی(روانشناسی یادگیری-پاولف)

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹26 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
202
1

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار بازتاب های روانی(روانشناسی یادگیری-پاولف) با موضوعات : بیوگرافی پاولف، بازتاب های روانی، ایجاد بازتاب شرطی، خاموشی آزمایشی، بازشگت خود به خودی، شرطی شدن در سطح بالاتر، تعمیم، تمییز، مفاهیم نظری عمده، شرطی سازی کلاسیک، ارزشیابی از نظریه پاولف

پاور

قسمتی از محتوای پاورپوینت بازتاب های روانی(روانشناسی یادگیری-پاولف)

بیوگرافی پاولف

ایوان پترویچ پاولف در سال 1849 در روسیه متولد شد و در سال 1936 در همان جا فوت کرد . پدرش کشیش بود . پاولف نیز ابتدا به تحصیل برای کشیش شدن پرداخت ، اما بعد تغییر عقیده داد و ببشتر عمرش را به مطالعه درباره فیزولوژی گذراند . در 1904 یرای پژوهش هایش درباره فیزولوژی گوارش جایزه نوبل را دریافت کرد . او مطالعاتش را درباره بازتاب شریط تا پنجاه سالگی آغاز نکرد.

پاولف برای مطالعه درباره گوارش،یک عمل جراحی روی سگ انجام داد به گونه ای که ترشحات معده  از طریق لوله ای به بیرون بدن ریخته و جمع آوری می شد.

پاولف مشغول اندازه گیری ترشحات معده حیوان به عنوان پاسخ او به چیزهایی مثل پودر گوشت بود که متوجه شد منظره غذا موجب ترشح بزاق دهان حیوان می شود. افزودن بر این ، حضور آزمایشگر یا صدای پای او نیز باعث ترشح بزاق می شد. ابتدا پاولف این گونه پاسخ ها را بازتاب های (روانی) نامگذاری کرد.

ایجاد بازتاب شرطی

بیان زیر پاولف (1955) دقیقا مفهوم بازتاب روانی یا شرطی را از نظر او روشن می سازد:

من دو آزمایش ساده را که می توانند به وسیله هر کسی انجام گیرند ذکر میکنم:

ما یک محلول رقیق از نوعی اسید را به دهان یک سگ میریزیم ؛ اسید واکنشی دفاعی معمولی در حیوان ایجاد میکند: او با حرکات شدید دهان محلول را بیرون می ریزد؛ و در همان حال مقدار زیادی بزاق ، ابتدا در درون دهان و بعد بیرون از دهان ، جریان می یابد، که اسید را رقیق می کند و مخاط دهان را شستشو می دهد.

حال آزمایش دوم می پردازیم. درست پیش از ریختن محلول اسید به دهان حیوان، با یک عامل بیرونی، مثل صدایی معین، چندین بار حیوان تحت تاثیر قرار می دهیم . بعد چه اتفاقی می افتد ؟ با تکرار صدا به تنهایی،همان واکنش به طور کامل مشاهده می شود- همان حرکات دهان و همان ترشح بزاق.

خاموشی ازمایشی

وجود CRبهUS وابسته است و به همین دلیل است که پاولف US را تقویت کننده نام نهاد. ظاهرا بدون US،CS هرگز توانایی فراخوانی CRرا کسب نخواهد کرد. به همین منوال ،اگر پس از آنکه CR به وجود آمده ،CS به طور مکرر ارائه شود، اما US به دنبال آن نیاید، به تدریج CRناپدید می شود. وقتی که CS دیگر موجب CR نشود،گفته میشود که خاموشی آزمایشی رخ داده است. تکرار می کنیم ، خاموشی زمانی رخ می دهد که CR به ارگانسیم ارائه می شود اما با تقویت دنبال نمی گردد. در مطالعات شرطی سازی کلاسیک،تقویت Usاست.


جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید