از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت بررسی تبلیغات و اقناع

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹13 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
2114
0
پیش نمایشی از پاورپوینت بررسی تبلیغات و اقناع  

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

قسمتی از محتوای پاورپوینت بررسی تبلیغات و اقناع

اقناع

اولین مفهومی که در اینجا به آن پرداخته می‌شود، اقناع است که تعاریف متعددی برای آن ذکرشده است.واژه اقناع در شکل مناسب به معنای دخل و تصرف در نمادهاست که برای انجام عمل از سوی دیگران طراحی شده است. در واقع توسل به تعقل و احساس به خاطر حصول نوعی رضایت روانی در شخص صورت می‌گیرد که اقناع شده است.

علی اصغر کیا و رحمان سعیدی (1383) اقناع را به این صورت تعریف کردهاند، اقناع فرایندی ارتباطی است که هدف آن نفوذ گیرنده پیام است، به این معنی که یک پیام ترغیبی یک نظر یا رفتار را به شکلی داوطلبانه به گیرنده ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود که این پیام در مخاطب یا گیرنده پیام موثر واقع شود.

خشونت و رسانه:

پس از آشفتگی 1960توجه پژوهشگران به تحقیق درباره تاثیر و نفوذ رسانه ها به ویژه در ارتباط با رفتار خشونت آمیز و دیگر  زمینه های مورد نگرانی عموم متمرکز شده.

درسال 1968پرزیدنت لیندون بی جانسون کمسیون ملی برای بررسی علل و نحوه پیشگیری از خشونت پایگذاری کرد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند:

کاربردخشونت نه تنهایک وجه غالب تلویزیون, بلکه راه خروج استفاده نسبی از آن در مقایسه با خشونت واقعی در دنیای واقعی است. ویراستار خشونت و رسانه به این جمع بندی رسید که اثرات در دراز مدت و غیر مستقیم  ناشی از قرار گرفتن در معرض خشونت تلوزیونی متحمل شده.

اثرات در دراز مدت به صورت غیرمستقیم

مطالعات کاشت:

بر اساس مطالعات انجام شده توسط گربنر و همکارانش معتقد بودنند «بین تماشای تلوزیون و احساس نابرابری و خطر و ریسک زندگی در جهانی سرشار از خودخواهی   رابطه مثبت وجود دارد.

کسانی که بینندگان جدی  برنامه های جنایی بودند احتمال بیشتری داشت که نگرش لیبرالی از خود نشان دهند.

شیریکاس در سال 1976می نویسد:بین گزارش های بالای جرایم در اخبار تلوزیون آمریکا و افزایش باور عمومی نسبت به جرم و خشونت که مسائل عمده جامعه است همبستگی وجود دارد.

کامستاک1980: تلوزیون را عامل خشونت ,اقتدار,شکست ,وابستگی و…قلمداد می کند.

دنیای بیرون رو طوری تصور میکنند که تلوزیون به آنها نشان میدهد. مخاطب منفعل

نظریه وابستگی

راکیچ و دی فلوردرسال 1976:

مردم برای تعیین اولویت ها درورود به بحثهای عمومی به رسانه متکی هستند در یک جامعه پیچیده که با فوران اطاعات رو به رو است,مردم برای کسب اطلا عات درمورد آن چه دانش آن را ندارند به رسانه ها مراجعه می کنند .

با این حال یک پیش فرض نظریه وابستگی بر این مبناست که مردم جدا از محیط اجتماعی که در آن زیست کند یا آن ها را احاطه کرده است ,از رسانه استفاده نمی کنند.اما چگونگی استفاده از رسانه وواکنش مردم تابع آن چیزیست که در گذشته ازجامعه یاد گرفته اند وآنچه از رسانه ها آموخته و نیز آنچه که در حال حاضر اتفاق می افتد.

برای رفع نیازهرچه نیاز بیشترمیزان وابستگی بیشتر . مخاطب منفعل

نظریه استفاده و خشنودی:

اغلب نظریه های ارتباط جمعی براین موضوع تمرکز دارند که رسانه ها با گیرندگان پیام چه میکنند وا ین نظریه به آنچه گیرندگان با رسانه چه میکنند.

مصرف کنندگان رسانه به عنوان یک گزارشگرفعال کاربرانی هدفمند وبرای تامین نیازهای روانی و اجتماعی خود دست به انتخاب میزنند.

إلیهوکاتز دریافت:افراد رسانه های مختلف را برای برآوردن انواع نیازهای خود بر میگزینند.

خشونت و رسانه- نظریه استفاده و خشنودی-تبلیغات و اقناع

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید