از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت اتاق بازرگانی بین الملل

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹42 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
0
0
پیش نمایشی از پاورپوینت اتاق بازرگانی بین الملل

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

نپاورپوینت اتاق بازرگانی بین الملل – پاورپوینت اتاق بازرگانی – پاورپوینت تاریخچه اتاق بازرگانی بین الملل – پاورپوینت عضویت در اتاق بازرگانی بین المل

تاریخچه

اتاق بازرگانی بین الملل ( International Chamber of  Commerce) یا به اختصار (ICC) توسط عده ای از بازرگانان و تجار بخش خصوصی بعد از جنگ جهانی اول در  سال 1919 در شهر پاریس تأسیس شد.

 این اتاق بزرگترین و مهمترین تشکل سازمان یافته بخش خصوصی اقتصادی است که به صورت یک سازمان بین المللی غیر دولتی (NGO) تشکیل گردیده است و در صحنه بازرگانی بین المللی حضور و نقش مؤثری داشته است.

امروزه بسیاری از اتاق های بازرگانی، بانک ها ، شرکت های بیمه باربری، شرکت های بازرسی، سندیکاهای حمل و نقل و شرکت های بزرگ تجاری از بیش از 130 کشور جهان عضو اتاق می باشند .

1933میلادی: طی اجلاسی در شهر وین، برای نخستین بار عرف و روش یکنواخت برای اعتبارات اسنادی را در هفتمین کنگره خود تدوین و به چاپ رسانید.

1936 میلادی: برای اولین بار اصطلاحات حاکم بر بازرگانی جهانی را وضع کرد که به اینکوترمز موسوم است.

1946میلادی: توسط  شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل دارای اساسنامه مشورتی شد.    

1956 میلادی: وضع مقررات درباره اسناد وصولی .
بنابراین اتاق بازرگانی بین المللی به تدوین جزئیات قوانین قابل قبول برای همگان برای تجارت بین المللی پرداخته است.

ارتباط با سازمان های بین المللی:

از آنجا که اتاق بازرگانی بین المللی ، بزرگترین و مؤثرترین سازمان بین المللی است که محل تجمع بخش خصوصی کشورهای مختلف با هر گونه نظام اقتصادی است ، مورد توجه خاص سیاستگزاران و رهبران اقتصادی و سیاسی جهان میباشد، به نحوی که پس از تشکیل سازمان تجارت جهانیWTO (1994)، اتاق بازرگانی بین المللی در کلیه برنامه و طرحهای سازمان مذکور مستقیماً مشارکت دارد و مستمراً مورد مشورت قرار میگیرد. همچنین ارتباط گسترده‌ای با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) دارد و در نشست‌های سران کشورهای گروه۸(G۸) و گروه۲۰(G۲۰) مشارکت فعال دارد. 

در واقع مهم ترین علت به وجود آمدن اتاق افزایش تجارت جهانی و سرمایه گذاری ها می باشد.

اهداف اصلی و محوری اتاق بازرگانی بین المللی:

1.  تسهیل فعالیت های بازرگانی بین المللی و تلاش در جهت از میان برداشتن موانع و مشکلات توسعه آن

2.  تقویت سیستم اقتصاد بازار بر مبنای رقابت بین مؤسسات بازرگانی

3.  تسریع در پیشرفت اقتصادی کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه با تأکید بر مشارکت کلیه کشورها در فعالیت های اقتصادی جهانی

4یکسان سازی مقررات بازرگانی بین المللی از طریق تدوین مقررات متحدالشکل

5آموزش مبانی تجارت بین المللی از طریق برقراری سمینارها و انتشار کتب و نشریات

6 کوشش در حل اختلاف بازرگانی بین المللی از طریق داوری و فراهم ساختن امکان سازش بین طرف های ذینفع

7.  حفظ منافع دست اندرکاران تجارت و بازرگانی بین المللی در کشورهای جهان

گرچه هدف و محور همه این فعالیتها و اقدامات ، بخش خصوصی اقتصادی میباشد که اتاق خود را در برابر آنها مسئول میداند ، اما هرگاه لازم باشد، اتاق با بخشهای دولتی، تجاری و اقتصادی در کشورهای مختلف نیز همکاری و هماهنگی لازم را بعمل می آورد.

مقررات و ضوابط:

اکثر مقررات و ضوابط مورد عمل در بازرگانی بین المللی ازجمله مقررات مربوط به حمل و نقل کالاها و اعتبارات اسنادی و ضمانت های بانکی توسط اتاق بازرگانی بین المللی تدوین شده و در سطح جهانی مورد قبول واقع است.

عضویت در اتاق:

عضویت در اتاق و مشارکت در فعالیت های آن از طریق کمیته های ملی انجام می شود. در حال حاضر در بیش از نود کشور جهان از جمله ایران کمیت های ملی اتاق بازرگانی بین المللی فعال هستند. . اتاق های بازرگانی، بانکها ،بیمه ها، شرکت های حمل و نقل و بزرگترین گروههای صنعتی و بازرگانی در بسیاری از کشورهای جهان عضو اتاق بازرگانی بین المللی هستند. اعضای اتاق بازرگانی می توانند در سمینارها، کنفرانس ها و کنگره های اتاق در نقاط مختلف جهان تشکیل می شود شرکت نمایند. کنگره های اتاق که هر سه سال یکبار در یکی از شهرهای بزرگ جهان تشکیل می گردد. بهترین فرصت را برای آشنایی و ایجاد تماس بین بازرگانان کشورهای مختلف ایجاد می کند.

ساختار اتاق بازرگانی بین المللی

1. مجمع اتاق

مجمع اتاق عالی ترین رکن اتاق می باشد. این مجمع ترکیبی است از نمایندگان اتاق های بازرگانی عضو و 10عضو مستقیم از کشورهایی که هنوز کمیته ملی اتاق بازرگانی بین المللی در آن ها تشکیل نشده است.

مجمع سالی دوبار تشکیل جلسه می دهد. سیاستهای کلی اتاق توسط شورا تعیین می شود.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید