از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹22 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
9001
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات: مدل رفتار مصرف کننده، ویژگیهای اثر گذار بر رفتار مصرف کننده، انواع رفتار تصمیم گیری در خرید، فرآیند تصمیم گیری خریدار، فرآیند تصمیم گیری خرید محصولات جدید، الگوی رفتار مصرف کننده

پاورپوینت بازارهای مصرف – پاورپوینت رفتار خرید مصرف کننده-پاورپوینت بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده

قسمتی از متن پاورپوینت بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده

خلاصه اهداف فصل

  • مدل رفتار مصرف کننده
  • ویژگیهای اثر گذار بر رفتار مصرف کننده
  • انواع رفتار تصمیم گیری در خرید
  • فرآیند تصمیم گیری خریدار
  • فرآیند تصمیم گیری خرید محصولات جدید
  • الگوی رفتار مصرف کننده

مصرف کنندگان تصمیمات خرید زیادی در طول روز می گیرند و این تصمیمات خرید نقطه توجه بازاریاب ها است.

بازاریاب ها در مورد خریدهای مصرف کننده (نوع خرید ، مکان، میزان، برند مورد نظر، تعداد و دفعات خرید و … ) مطالعه می کنند .

پرسش اصلی بازاریاب ها چیست؟

مصرف کنندگان چه واکنشی از خود در برابر تلاش های متعدد بازاریابی نشان می دهند؟

طبق الگوی رفتار خریدار نقطه شروع، الگوی محرک – واکنش رفتار خریدار است.

الگوی محرک – واکنش رفتار خریدار

عوامل فرهنگی

فرهنگ: اساسی ترین علت خواسته ها و رفتار افراد است و شامل ارزشها، ادراکات، افکارو روابط در خانواده است و هر گروه یا جامعه ای دارای یک فرهنگ است و تأثیرات فرهنگی روی رفتار خرید ممکن است از کشوری به کشور دیگر متغیر باشد.

ریزفرهنگ: هر فرهنگی از فرهنگهای کوچک تری به نام ریزفرهنگ تشکیل شده که شامل ملیت ها، ادیان، گروههای قومی و نواحی جغرافیایی می باشند و بخش مهمی از بازار را تشکیل می دهند.

طبقه اجتماعی: به تقسیم بندی های نسبتاً دائمی و منظم جامعه گفته می شود که در آن افراد ارزش ها، منافع و رفتارهای مشترکی دارند و ترکیبی از عواملی همچون میزان درآمد، شغل، تحصیلات و ثروت در تعیین طبقه اجتماعی تأثیر می گذارند.

7طبقه اجتماعی شامل طبقه ممتاز، ثروتمند، متوسط رو به بالا، متوسط، کارگر، طبقه ماقبل فقیر و پایین می باشند که ممکن است افراد از طبقات بالاتر به پایین تر و یا بالعکس جابه جا شوند.

1.گروه های مرجع: شامل موارد زیر می باشد:

1.1. گروهها و شبکه های اجتماعی: گروههای کوچک زیادی که بر رفتار فرد به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر دارند و آنها را گروههای عضو پذیرمی نامند و مردم اغلب تحت تأثیر گروههای مرجعی هستند که عضو آن نیستند.

1.2. اثر گذاری کلامی و بازاریابی پیامی: بازاریاب ها باید برندهایی را که در معرض تأثیر شدید گروهها هستند و رهبران عقیده و سفیران برند به خاطر مهارت ویژه، دانش ویا  شخصیت باعث می شوند که افراد با توصیه های کلامی و پیامی آنها اقدام به خرید محصولی نمایند را شناسایی کنند.

1.3. شبکه های اجتماعی آنلاین: شبکه های اجتماعی آنلاینی هستند که مردم در آنجا به معاشرت یا تبادل اطلاعات و عقاید می پردازند و دامنه آنها از وبلاگها شروع و تا سایت های اینترنتی مثل you tube ادامه می یابد.

2خانواده: اعضاء خانواده می توانند به شدت بر رفتار خریدً یکدیگر اثر گذار باشند و خانواده مهمترین سازمان خرید مصرف کننده در جامعه است و بازاریاب ها علاقه مندند از نقش ها و میزان اثر گذاری شوهر، زن و فرزندان در خرید محصولات و خدمات گوناگون آگاه شوند و میزان نقش هر یک از افراد بسته به نوع محصول و مرحله فرآیند خرید متفاوت است و نقش افراد در خرید تغییر می کند.

2نقش ها و مقام ها: یک شخص به گروههای زیادی(خانواده، باشگاهها، سازمانها) تعلق دارد و افراد معمولاً محصولاتی را انتخاب می کنند که در خور نقش و مقام آنهاست

1.سن و مرحله چرخه زندگی: چرخه زندگی و بالا رفتن سن برنوع خرید افراد اثر می گذارد.

2.شغل: شغل فرد بر کالاها و خدماتی که خریداری می کند اثر می گذارد.

3.شرایط اقتصادی: شرایط اقتصادی فرد به تغییرات در درآمد و پس اندازآنان بستگی دارد.

4.شیوه زندگی: افراد ممکن است شیوه زندگی متفاوت داشته باشندو شیوه زندگی فرد بر اساس روان نگاری که شامل موارد ذیل است متفاوت است:

فعالیت ها (کار، سرگرمی، خرید وفروش)

علایق (غذا، مد، خانواده، تفریح)

نظرات (مسائل اجتماعی، تجاری، محصولات)

5.شخصیت و خود انگاره: شخصیت خاص هر فرد شامل ویژگی های روانی او همچون اعتماد به نفس، سلطه گری، اجتماعی بودن، خودمختاری و … را توصیف می کنند.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید