از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت ایین نامه تشکیل سازمان بحران کشور

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹32 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
8283
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات:  واژه ها و اصطلاحات، نقش و وظایف وزارتخانه ها و دستگاههای مرتبط با بحران، دبیرخانه و چگونگی اداره وابلاغ مصوبات شورای عالی، ترکیب اعضاء و شرح وظایف شورای هماهنگی، کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران کشور، مقررات مالی، اداری، تشکیلات و بودجه، بیمه حوادث، سایرمقررات

قسمتی از متن پاورپوینت ایین نامه تشکیل سازمان بحران کشور

ماده 1): تعاریف

شماره : 185645/ت40792ک                مورخ: 88/09/21

وزارت کشور

وزیران عضو کمیسیون امورزیربنایی ، صنعت و محیط زیست درجلسه مورخ 23/1/1388 بنا به پیشنهاد شماره 41/3/1/74623 مورخ 13/6/1387 وزارت کشور و به استناد ماده (15) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور- مصوب 1387- و با رعایت تصویبنامه شماره 164082/ت 373هـ مورخ 10/10/1386 آیین نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:

فصل اول : کلیات

ماده1- دراین آیین نامه واژه ها و اصطلاحات زیر درمعانی مشروح مربوط بکار می روند:

الف – قانون : قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور.

ب – شورای عالی : شورای عالی مدیریت بحران کشور.

ج – سازمان : سازمان مدیریت بحران کشور.

د- شورای هماهنگی : شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور.

هـ – دستگاههای ذیربط: وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها، سازمانها و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهاو دستگاههای تحت نظر مقام معظم رهبری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های گروهی ، تشکلهای مدنی و مردمی و بخش های خصوصی و تعاونی مرتبط با مدیریت بحران .

ماده 2- تشخیص وقوع بحران ( حادثه ) ملی ومنطقه ای و اعلام آن به دستگاههای ذیربط بر عهده وزیر کشور ( قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران) می باشد و تشخیص وقوع بحرانهای استانی و محلی و اعلام آن به دستگاههای استان و شهرستان به ترتیب با استاندار و فرماندار می باشد.

تبصره 1- دستورالعمل تشخیص و اعلام بحران ( درهریک از سطوح ملی ، منطقه ای ، استانی و محلی ) به تصویب شورای عالی می رسد.

تبصره 2 – دستگاه های ذی ربط مکلفند علائم خطر وهشدار را به موقع و بلافاصله به سازمان و واحد سازمانی آن دراستان اعلام کنند .

فصل دوم – نقش و وظایف وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط با بحران

ماده 3- نقش و وظایف دقیق دستگاههای ذی ربط در هرکدام از مراحل مدیریت بحران به پیشنهاد آنها و تایید شورای هماهنگی و تصویب شورای عالی حداکثر ظرف سه ماه توسط وزیر کشور ( قائم مقام رئیس شورای عالی) براساس بند «3» ماده (4) قانون برای سیر مراحل قانونی تصویب ارائه  خواهد شد .

تبصره 1 – وظایف ابلاغی در طرح جامع امداد و نجات کشور، موضوع تصویبنامه شماره 2282/ت24412هـ مورخ 23/1/1382و اصلاحات آن تا تصویب و ابلاغ تشکیلات و و ظایف جدید دستگاهها به قوت خود باقی است

تبصره 2-دستگاه های ذی ربط مکلفند ظرف شش ماه ساختار واحد سازمانی مناسب در امر مدیریت بحران در حوزه مربوط را برای مراحل آمادگی و مقابله با بحران در سطوح ملی ، استانی و شهرستانی طراحی و به شورای عالی ارسال نمایند تا برحسب ضرورت جهت تصویب به هیئت وزیران ارایه شود .

ماده 4 – دستگاههای ذی ربط موظفند وظایف مربوط به مراحل پیشگیری ، آمادگی ، مقابله و بازسازی را طبق مصوبات شورای عالی موضوع ماده (3) انجام داده و درهنگام عملیات مقابله با بحران ، امور محول شده را تحت امر سلسله مراتب فرماندهی مدیریت بحران کشور انجام دهند .

ماده 5 – نظر به ضرورت تهیه طرح جامع خطرپذیری کشور واستانها ، دستگاههای ذی ربط در امر مدیریت بحران موظفند با هماهنگی سایر دستگاهها و واحدهای استانی و با رعایت اولویت و نظارت سازمان نسبت به تهیه طرح جامع خطرپذیری کل کشور اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت دوره‌ای(سه ماهه) به شورای عالی ارائه نماید .

تبصره 1- سازمان به لحاظ ضرورت موضوع موظف است همه ساله بودجه ویژه بدین منظور اختصاص دهد تا در یک برنامه زمانبندی مشخص تحقق یابد .

تبصره 2 – اقدامات انجام شده توسط وزیر کشور به صورت دوره های شش ماهه به شورای عالی منعکس می گردد.

تبصره 3 – سازمان موظف است برای اجرای کامل این ماده بر دستگاههای ذی ربط و مسئول در این خصوص نظارت کامل و مستمر داشته باشد .

تبصره 4- دستگاههای مسئول تهیه طرح های جامع خطرپذیری و نحوه اقدام ، در قالب شرح وظایف موضوع ماده (3) این آیین نامه مشخص خواهند شد .

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید