از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت اصول و فلسفه ادیان در تربیت بدنی

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹9 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
8796
0
پیش نمایشی از پاورپوینت اصول و فلسفه ادیان در تربیت بدنی

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

پاورپوینت اصول و فلسفه ادیان در تربیت بدنی

دین مسیح ورزش را نه تنها برای سلامت روح و جسم ارزشمند می‌داند بلکه بر این عقیده است که به وسیله ورزش نیروی سلامتی تضمین شده و در امر یادگیری کمک به سزایی به کودکان و نوجوانان خواهد شد. شخصی خدمتگزار خداوند، دین، مذهب و وطن خود است که پیوسته به وسیله ورزش صفات بارز اخلاقی در او به وجود آید.

آخرت از آن نیکوکاران و درستکاران خواهد بود. حضرت مسیح (علیه السلام) معتقد بود که شخص به وسیله دین می‌تواند فرهنگی غنی و ایمانی درست داشته باشد و خدمتگزار لایق برای خداوند و خلق و کشور خود به حساب آید. کلیسا مرکز تجمع و ستایش پروردگار و برادری و برابری بوده است.

برنامه‌های تربیت بدنی در دین مسیح

تعلیم و تربیت جوانان مسیحیان اولیه نخست شامل شناخت خداوند و ایمان به او و حقیقت و درستی دین بود. برنامه‌های درسی که در کلیساها به اجرا در می‌آمد عبارت بودند از: ادبیات زبان، هنرهای زیبا و سایر علوم مختلف دیگر، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه و فلسفه‌ی ادیان و بالاخره تربیت بدنی و علوم ورزشی.

در کلیسا و مدارس، ورزش‌های مختلف توسط معلمان هر کلاس اجرا می‌گردید. تدریس برنامه‌های ورزشی در دوره‌های ابتدایی بیشتر در قالب بازی با توپ و راه رفتن و دویدن‌های ساده صورت می‌گرفت و در بزرگسالان توجه بیشتری بر روی حرکات و تمرینات آمادگی جسمانی معطوف می‌شد. در مورد ورزش‌های بانوان نیز اگرچه مسیحیت به آن اهمیت لازم را داده اما در کلیساها کمتر به ورزش بانوان توجه می‌شد.

تربیت بدنی و ورزش در اسلام

حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) پیوسته در مورد بهداشت و حفظ سلامت و تندرستی و تقویت روح و جسم از طریق تفریحات سالم و فعالیت‌های مختلف ورزشی تأکید فراوان داشت و علاوه بر اینکه خود علاقه‌ی زیادی به ورزش نشان می‌داد امامان را هم به ورزش و حفظ نیروی سلامت و تندرستی تشویق می‌نمود که از آن جمله می‌توان به حضرت مولای متقیان علی (علیه السلام)، فرزندان و اعقاب وی اشاره کرد.پاورپوینت اصول و فلسفه ادیان در تربیت بدنی – پاورپوینت تربیت بدنی در ادیان – پاورپوینت تربیت بدنی در اسلام و مسیحیت – پاورپوینت تربیت بدنی در ادیان

حضرت امیرمؤمنان اغلب فن کشتی را به امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) می‌آموخت. چنانکه در کتاب فتوت‌نامه سلطانی تألیف مولانا حسن واعظ کاشفی آمده حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز به کشتی گرفتن علاقه مند بود و از طرفی حضرت سیدالشهدا مانند پدرش در کشتی مهارت خاصی داشت. کشتی گرفتن را در اسلام جز صفات بارز و اخلاق نیکو می‌دانستند و آن را علم هم می‌شمردند.

هدف‌های تربیت بدنی در دین مسیحیت

حضرت مسیح (علیه السلام) خود، عالی‌ترین جوانمردی را به جهان بشریت عرضه کرده است. در روح و جسم او تناسب کامل دیده می‌شد و علاقه بسیاری به ایجاد فضای سالم و آزاد و آرامش طبیعت داشت و به طور مسلم گوشه‌گیر و انزواطلب نبود.

او اگرچه با درد و رنج آشنایی کامل داشت و اغلب در جست‌وجوی تنهایی یا خلوت و تفکر و اندیشه بود، مصاحبت افراد را دوست داشت، از آن لذت می‌برد و از شرکت در اجتماعات هم خرسند و مسرور بود. بنابراین حضرت مسیح نمونه‌های زندگی جمعی را ذاتاً بد نمی‌دانست و هیچ چیز در نظر او به طور قطعی مطرود نبود بلکه بستگی به نحوه‌ی استفاده از آنها داست. او شادی و نشاط و استراحت و تمدد اعصاب را در این جهان محکوم نمی‌کرد و همواره حامی ‌از خودگذشتگی بود.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید