از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت اشنایی با مفهوم مدیریت منابع انسانی و وظایف ان

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹26 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
7665
0
پیش نمایشی از پاورپوینت اشنایی با مفهوم مدیریت منابع انسانی و وظایف ان  

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

پاورپوینت اشنایی با مفهوم مدیریت منابع انسانی و وظایف ان – وظایف مدیریت منابع انسانی – مفهوم مدیریت منابع انسانی

قسمتی از محتوای پاورپوینت آشنایی با مفهوم مدیریت منابع انسانی و وظایف آن

آگاهی از  پیچیدگی های  مدیریت  منابع انسانی  در عرصه  جهانی

برنامه های فراملی  و جهانی : هر قدرکه جامع و منطقی  تنظیم شوند زمانی  منشا اثر  خواهند بود که به وسیله کارکنانی شایسته و ماهر  به مرحله   اجرا  گذاشته شوند .این انسانها هستند  که میتوانند آرمانها را به واقعیت  نزدیک  و هدفهای مندرج در برنامها را  محقق کنند.

واحد مدیریت  منابع انسانی  در سازمانهای فراملی و جهانی ،نقش کلیدی و راهبردی دارد و از آن نظر که به  انتخاب مدیران و کارکنان برای  تصدی  مشاغل در شعب  خارجی  خود می پردازد  لازم است که آگاهیهای جامعی از شرایط  و اوضاع و احوال کشورهای  میزبان داشته باشد  با فرصت ها و محدوذیتهای محلی  آشنا  باشد و بکوشد تا  مناسب ترین ترکیب  نیروی کار را در هر یک از شعب خود در کشورهای گوناگون به وجود آورد 

وظایف مدیریت منابع انسانی

قلمرو وظایف مدیریت منا بع انسانی در سازمانهای جهانی  بسیار گسترده و با اهمیت است .  انتخاب و استخدام ،آموزش ،ارزشیابی عملکرد ،جبران خدمات،تنظیم روابط کار و برقراری  نظم و انضباط  در محیط کار در زمره وظایفی است که این واحد  انجام میدهد.

مهمترین چالش  مدیران  منابع انسانی ، مدیریت استعدادهاست .مدیریت  استعدادها شامل  جذب ، آموزش و توسعه  و حفظ  کلیه  افراد  مستعد و با  ظرفیت  پیشرفت ، اعم از مدیران  متخصصان  یا سایر کارکنانی است  که در هر یک  از رده های  سازمان  به فعالیت   اشتغال  دارند .جذب  بهترین  کارکنان علت اصلی  موفقیت  سازمانهاست  .

رویکرد جذب نیرو

سازمانهای فراملی  و جهانی می توانند رویکردهای  متنوعی را در زمینه جذب  نیرو  برای کار در شعب خود در نقاط مختلف جهان  اتخاذ  کنند . سه رویکرد  عمده  عبارتند از:

3. جهان محوری2. چند محوری1. قوم محوری

1. رویکرد قوم محوری

در این رویکرد  فعالیتهای کشور مبدا  عینا در کشورهای  میزبان ادامه  می یابد و تصمیمات اساسی در  دفاتر  مرکزی  در کشور مبدأ  اتخاذ  می شود  شاغلان  مشاغل کلیدی  از سوی  دفاتر مرکزی  انتخاب و به محل  کار  در شعب ، اعزام میشوند . در این رویکرد  ارزشهای فرهنگی  و رویه های کسب  و کار  کشور مبدأ  در واحد های زیر مجموعه  در سایر کشور ها  تداوم می یابد و سیاستها و رویه های  جذب  و نگهداشت  نیروی انسانی  در شعب ، دقیقا  همان سیاستها و رویه های است که در شعبه اصلی  در کشور مبدأ  وجود دارد .

شرکتهای  تجاری ژاپنی قویا  طرفدار این رویکرد  بوده اند  . برای مثال  شرکتهای  تجاری   بین المللی  ژاپنی  خیلی  بیشتر از شرکتهای  امریکایی و اروپایی برای سطوح مدیریت ارشد  و میانی  عملیات خارجی خود  از افراد ژاپنی  استفاده کرده اند .

2 .رویکرد  چند محوری

این رویکرد نقطه  مقابل  رویکرد قوم محوری  است . بر اساس  این رویکرد ، هر شعبه  با استفاده از امکانات  محلی و زیر نظر یک مدیر از از کشور میزبان  اداره می شود . فلسفه اتخاذ این رویکرد این است  که مدیران اعزام  شده  از جانب شرکت مبدأ ، اطلاعات مناسبی  از وضعیت  محلی کشور میزبان  ندارند .به همین دلیل  سیاسته و رویه های  مدیریت منا بع انسانی  در کشور میزبان تعیین  و در همان کشور اعمال  می شود .

3.رویکرد جهان محوری

این رویکرد ترکیبی از دو  رویکرد قوم محوری و چند محوری  است .بر اساس این رویکرد شرکت  مرکزی در کشور مبدا ز استراتژی  یکپارچه  مدیریت  منابع انسا نی  استفاده و مدیران و کارکنان   را در سطح جهانی  انتخا ب میکند  و به خدمت می گیرد

پاورپوینت اشنایی با مفهوم مدیریت منابع انسانی و وظایف ان – وظایف مدیریت منابع انسانی – مفهوم مدیریت منابع انسانی

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید