مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی 📀

2
0
مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی

اصل مطلب

در مطلب؛ مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی برای کودک، که برای شما تهیه کرده ایم سعی داریم به زبان ساده به والدین گرامی در مورد انواع نرم افزارهای کمک درسی و آموزشی و مزایای استفاده از آن و برترین شرکت های تولید کنند این گونه نرم افزارها که برای کودک شما مفید است توضیحاتی ارائه دهیم تا در نهایت منجبر به خرید یک نرم افزار کمک درسی عالی برای میوه جانتان شود. سایت کودک الکترونیک به دنبال اگاهی دادن به والدین و پیدا کردن راه کارهای مناسب می باشد، پس با ما در ادامه همراه باشید

مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی برای کودک

یادگیری آنلاین و آفلاین در دو سال گذشته رشد نجومی را تجربه کرده است، که خبر خوبی برای والدینی است که به دنبال غنی‌سازی یادگیری فرزندشان در محیط امن و ارام خانه هستند.

سوال این است که کدام یک از نرم افزار کمک درسی و آموزشی گزینه مناسبی برای فرزند شما است؟

مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی 📀

کاربرد نرم افزار در اموزش

امروزه کودکان به دلایل مختلفی مثل آلودگی کمتر به مدرسه می‌روند یا در شرایطی مثل کرونا  اصلا به مدرسه نمی‌روند و آموزش بیشتر در خانه دنبال می‌شود. در میان دانش‌آموزان مقاطع مختلف دانش‌آموزان ابتدایی به دلیل اهمیت این دوره اگر درست آموزش نبینند لطمه جبران ناپذیری به آینده تحصیلی‌شان وارد می‌شود.

شکل‌های گوناگونی برای آموزش به کودکان وجود دارد یکی از این شکل‌ها نرم افزار کمک درسی است. نرم افزارهای آموزشی درسی ابتدایی با استفاده از انیمیشن، فیلم، تدریس معلم و.. مجموعه غنی‌ای برای آموزش کودکان در خانه فراهم کرده‌اند.

به راحتی می توان از انبوه خدمات تدریس خصوصی آنلاین احساس ناامیدی کرد (و شاید کمی غرق شد). به هر حال، کمیت کیفیت را تضمین نمی کند و بچه ها نه تنها شایسته حمایت؛ راهنمایی و مربیگری برجسته هستند.

اگر به دنبال یک برنامه کمک درسی یا آموزش زبان انگلیسی و سایر آموزش ها برای فرزند خود هستید به جای درستی آمده اید. ما بهترین خدمات تدریس خصوصی آفلاین و آنلاین را بر اساس موضوعات مختلف تفکیک کرده‌ایم.

آنچه باید در مورد نرم افزار کمک درسی و آموزشی بدانید

خلاصه: نرم افزار کمک درسی و آموزشی برای تقویت آموزش و پرورش در مدارس، خانه و سایر موسسات آموزشی توسعه یافته است.

نرم افزارهای آموزشی نرم افزار کامپیوتری است که هدف اصلی آن آموزش یا خودآموزی است. استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه‌ای در آموزش و پرورش امریکا به اوایل دهه 40 بازمی‌گردد، زمانی که محققان امریکایی توانستند شبیه‌ سازهای پروازی را توسعه دهند که از رایانه‌های آنالوگ برای تولید داده‌های ابزار شبیه‌سازی شده روی هواپیما استفاده می‌کردند.

این روزها، نرم افزارهای آموزشی هویت یک مدرسه را تشکیل می دهند زیرا می توانند تمام وظایف مرتبط را انجام دهند. نرم افزار در حال حاضر حتی امکان و دسترسی والدین را برای مشاهده از پیشرفت فرزندانشان در کلاس فراهم می کند.

مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی0

انواع شرکت های تولید کننده برنامه کمک درسی و آموزشی در ایران (نرم افزارهای آموزشی)

شرکت های تولید نرم‌افزار آموزشی، چه آنلاین و چه آفلاین، مانند :

در حال ظهور هستند تا نیاز به تجربه‌های آموزشی تعاملی شخصی‌تر و تعاملی برای دانش‌آموزان و معلمان را برطرف کنند. مزایای بی شماری برای این سیستم ها وجود دارد و از همه مهمتر نرم افزار آموزشی راه حلی مقرون به صرفه برای والدین است که می خواهند کلاس های تقویتی یا معلم خصوصی برای دانش اموزان خود فراهم کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی2

مزایای نرم افزار آموزشی

نرم افزار آموزشی محتوای چند رسانه ای را یکپارچه می کند و سطح تعامل بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دو ویژگی آنها را از شیوه های آموزشی سنتی متمایز می کند. محتوای چند رسانه ای، مانند گرافیک، تصاویر، و صدا به دانش آموزان کمک می کند تا در درس های خود مشارکت کنند.

به عنوان مثال، وقتی نوبت به یادگیری تاریخ می‌رسد، دانش‌آموزان می‌توانند به عقب برگردند و ویدیوها یا سایر محتوای آنلاین مرتبط با آن را ببینند. علاوه بر این، یک نرم‌افزار آموزش آنلاین به معلمان کمک می‌کند تا بهتر با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کند تا دانش‌آموزان را به درس علاقه مند نگه دارند. در نهایت، یک محیط یادگیری مولد را نیز ترویج می کند. 

  • 🔸 مفرح بودن آموزش
  • 🔸 قابلیت استفاده از مطالب در هر زمان و به صورت نامحدود
  • 🔸 استفاده از محتویات چند رسانه ای
  • 🔸 محک زدن دانش آموز توسط خودش به دور از استرس معلم و دوستان
  • 🔸 مقرون بصرفه برای والدین

انوع نرم افزار کمک درسی و آموزشی (برنامه کمک درسی)

یک نرم‌افزار آموزش آنلاین ابزار آموزشی یکپارچه برای معلمان به عنوان بخشی از دروس آنها بوده است. پیاده سازی این سیستم ها در کلاس های درس عملکرد دانش آموزان و معلمان را به طور یکسان افزایش داده است. نرم افزارهای آموزشی متعددی برای موضوعات مختلف وجود دارد. با این حال، شرکت‌های نرم‌افزار آموزشی شروع به ایجاد اپلیکیشن‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان کرده‌اند تا از آنها به عنوان ابزار آموزشی و یادگیری استفاده شود. در زیر انواع نرم افزارهای آموزشی که یک موسسه آموزشی باید پیاده سازی کند آورده شده است.

مزایای استفاده از نرم افزار کمک درسی و آموزشی
Benefits of using tutoring and educational software for children

1. سیستم تالیف

این به معلمان در توسعه نرم افزار آموزشی خود کمک می کند. آنها می توانند فلش کارت های الکترونیکی از کارت های شاخص برای آموزش مفاهیم خاص به کودکان بسازند. علاوه بر این، آنها می توانند محتوای چند رسانه ای مانند درس ها، بررسی ها و آموزش ها بسازند. حتی می‌توان جایگزین‌های وب را در نظر گرفت، زیرا سیستم‌های تألیف وب به معلمان در ساخت محتوای چندرسانه‌ای که می‌تواند در یک وب‌سایت استفاده شود کمک می‌کند.

2. نرم افزار گرافیکی

دانش آموزان و دانشجویان می توانند از نرم افزارهای گرافیکی برای ضبط ویدئو، صداگذاری، ایجاد و تغییر تصاویر موجود در خود برنامه یا تصاویر آنلاین موجود در اینترنت استفاده کنند. نرم افزارهای گرافیکی برای ارائه محتوای درسی آنلاین بسیار مفید هستند.

3. نرم افزار مرجع.

معلمان و اساتید دانشگاه می توانند از نرم افزارهای مرجع در پروژه های تحقیقاتی استفاده کنند. نرم افزار مرجع به دانشجویان امکان دسترسی به اصطلاح نامه، دایره المعارف، اطلس و فرهنگ لغت را می دهد.

4. انتشارات سیستم عاملی.

از نرم افزار نشر دسکتاپ برای طراحی و ایجاد خبرنامه، جزوه و بروشور استفاده می شود. معلمان می توانند با استفاده از این نرم افزار دانش آموزان و والدین را در مورد فعالیت ها یا رویداد هایی که در مدرسه وجود دارد، آگاه کنند. یادگیری و استفاده از نرم افزار نشر دسکتاپ برای فارغ التحصیلان یکی از مهارت های ضروری است. از همین رو است که مراکز آموزشی اکنون به فراگیران، نحوه استفاده از مجموعه هایی مانند Adobe Create Suite و Microsoft Office را آموزش می دهند.

5. نرم افزار آموزشی.

معلمان از طریق نرم افزار خودآموز می توانند دروس جدیدی را به صورت آفلاین تدریس کنند و به فراگیران بستری را بدهند که از طریق آن بتوانند درس را در مدت زمانی که خودشان تعیین میکنند یاد بگیرند. نرم افزار خودآموز شامل ارائه اطلاعات جدید به فراگیران برای یادگیری، دادن وقت برای تمرین و ارزیابی عملکرد آنها است

6. بازی های آموزشی.

شرکت های نرم افزاری آموزش و بازی را با هم ترکیب کرده اند. این نوع نرم افزار برای آموزش کودکان خردسال بسیار سودمند است زیرا انگیزه آنها را برای یادگیری بالا می برد.

7. شبیه سازی.

نرم افزار شبیه سازی به معلمان اجازه می دهد تا از طریق تجربه مجازی به دانش آموزان آموزش دهند. به عنوان مثال، دانش آموزان می توانند از این نرم افزار برای کسب تجربه رانندگی با ماشین استفاده کنند.

8. نرم افزار تمرین و تمرین.

معلمان می توانند برای تقویت مجموعه مهارتهای فعلی فراگیران از نرم افزار تعلیم و تمرین استفاده کنند. این نرم افزار برای مرحله آماده سازی آزمون و امتحان بسیار مفید است.

9. نرم افزار حل مسائل ریاضی.

این نرم افزار به معلمان ریاضی این امکان را می دهد تا مهارت های حل مسئله را برای فراگیران تقویت کنند. علاوه بر این، معلمان علوم می توانند از این نرم افزار برای انجام آزمایش های علمی استفاده کنند.

10. نرم افزار آموزش کودکان استثنایی

نرم افزار آموزش استثنایی پلتفرم ویژه ای است که برای پاسخگویی به نیازهای کودکان و دانش آموزان و دانشجویان استثنایی تهیه شده است. این سیستم آموزشی که با نرم افزار آموزش استثنایی ترکیب شده، نیازهای ویژه فراگیران برای یادگیری مؤثر فراهم شده است. به عنوان مثال از قابلیت های این نرم افزار آموزشی می توان به سیستم ترکیب کننده ی صدا برای گفتار، رایانه هایی که متن را با صدای بلند می خوانند و نرم افزار محتوای چند رسانه ای با تکیه بر اختلالات یادگیری اشاره کرد.

قطعاً مؤسسات آموزشی متنوع‌تر شده‌اند و از این رو نمی‌توانستند محتوا در ساده آموزشی را به خطر بیندازند. استفاده از یک نرم افزار آموزشی برای استفاده کودک در حال حاضر برای مدارس و والدین امری حیاتی شده است.

اگر این مقاله براتون مفید بود درصورت خرید محصولات کمک درسی برای کودک خود می توانید از وب سایت کودک الکترونیک بهترین نرم افزارهای کمک درسی و آموزشی را با تخفیف ویژه سفارش دهید

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

2
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x