راه های مراقبت از حریم خصوصی در چت با دیگران

1
0
چطور باید در چت با دوستان مراقب حریم خصوصی باشیم؟

اصل مطلب

به دوستانتون بگویید که اگر متن، عکس یا ویدیویی از شما آپلود میکنند باید قبل از اون از شما اجازه بگیرن. شما هم موظفید در مورد محتواهایی که به دوستانتان مربوط میشه اجازه بگیرید. برای حفظ حریم خصوصی تون در شبکه های اجتماعی ،صفحه خودتون رو در حالت خصوصی قرار بدین و اون رو طوری تنظیم کنید تا فقط دوستان تایید شده‌ی شما بتونن صفحه‌ی شما و پیام‌های شما رو مشاهده کنن.

🕜 مدت زمان: 02:47
📦 حجم: 39 مگابایت
📥 قابل دانلود: بله

راه های مراقبت از حریم خصوصی در چت با دیگران

خانم دکتر من خیلی دوست دارم در شبکه های اجتماعی با دوستام یا افراد غریبه چت کنم. به تازگی متوجه شدم که بعضی از پیام های خصوصی من و حتی عکس های من رو بعضی افراد پست میکنن. چطور میتونم چت بکنم ولی این مشکلات برام پیش نیاد؟

مراقبت از حریم خصوصی در چت
How should we guard our privacy when chatting with friends?

قبل از پاسخ به این سوال بداین که حریم شخصی چیست

حریم شخصی یا حریم خصوصی (به انگلیسی: Privacy) یعنی یک فرد یا گروه بتواند خود یا اطلاعات مربوط به خود را مجزا و در نتیجه بتواند خود یا اطلاعاتش را با انتخاب خویش در برابر دیگران آشکار کند. مرزها و محتوای آنچه شخصی یا خصوصی قلمداد می‌شود در میان فرهنگ‌ها و اشخاص متفاوت است، اما تم اصلی آن‌ها مشترک است.فضای جسمانی و روانی تابع قوانین دولتی و بین‌المللی نیست و حدود آن را خود فرد مشخص می‌کند.

تماشای این ویدئو هم پیشنهاد می شود: قلدری اینترنتی یا قلدری سایبری چیست؟

انواع حریم خصوصی

  1. حریم خصوصی در منازل و اماکن: حق اولیهی افراد در مصون بودن از تعرض و تجاوز به منازل و اماکن و به طور کلی تمامی مکانهای سرپوشیده یا محصور متعلق به ایشان.
  2. حریم خصوصی جسمانی: حق اشخاص در حمایت و مصونیت از تعرض به تمامیت جسمانی و بدنی ایشان، از جمله، جنبه های مرتبط با سلامت جسمی و روحی و همچنین مشخصات و خصوصیات محرمانه بدنی آنها.
  3. حریم خصوصی اطلاعاتی: عبارت است از حق اولیه افراد در محرمانه ماندن و جلوگیری از تحصیل، پردازش و انتشار داده های شخصی مربوط به ایشان، مگر در موارد مصرح قانونی.
  4. حریم خصوصی ارتباطاتی: حق اشخاص در امنیت و محرمانه باقی ماندن محتوای کلیه اشکال و صور مراسلات و مخابرات متعلق به ایشان.

پاسخ

1. دوست عزیز، توجه داشته باشین که کنترل محتوای الکترونیکی سخته. اطلاعات ارسال شده از جانب شما می تونه به سرعت به طیف بزرگی از مخاطبان برسه. تمام اطلاعاتی که در پروفایلتون و در پیامهاتون ارائه میدین میتونن برای همیشه باقی بمونن و هر کسی می تونه قبل از اینکه خودتون اونها رو خذف کنید، اونهارو  ذخیره و بارگذاری کنه. پس مراقب باشین چه پیام، ویدیو یا تصویری رو حتی برای لحظه ای ارسال میکنید.

2. قبل از قرار دادن هر مطلب یا تصویری در پروفایل یا چت روم خودتون، به خصوص اطلاعات حساسی که ممکنه دوستان و یا خودتون رو به دردسر بندازه یا خجالت زده کنه، دوباره فکر کنید. از خودتون بپرسید: “چرا باید این تصاویر رو ارسال کنم؟”، “چه کسی می تونه این رو ببینه؟ “یا” آیا ممکنه کسی این اطلاعات رو به اشتباه درک کنه  یا از اون سوءاستفاده  کنه؟ آیا ممکنه ارسال اونها برای من ضرری داشته باشه؟” اگر جوابتون بله بود شاید بهتره اصلا اونها را آپلود یا ارسال نکنین

3. به دوستانتون بگویید که اگر متن، عکس یا ویدیویی از شما آپلود میکنند باید قبل از اون از شما اجازه بگیرن. شما هم موظفید در مورد محتواهایی که به دوستانتان مربوط میشه اجازه بگیرید.

4. برای حفظ حریم خصوصی تون در شبکه های اجتماعی ،صفحه خودتون رو در حالت خصوصی قرار بدین و اون رو طوری تنظیم کنید تا فقط دوستان تایید شده‌ی شما بتونن صفحه‌ی شما و پیام‌های شما رو مشاهده کنن.

پایان مقاله راه های مراقبت از حریم خصوصی در چت با دیگران

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

خانم دکتر مرضیه حمزه زاده

خانم دکتر مرضیه حمزه زاده

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x