دلایل پیروی نوجوان از دوستانش

0
0
دلایل پیروی نوجوان از دوستانش

اصل مطلب

در این بخش برای والدین عزیز پرسش هایی که توسط والدین دیگر از روانشناس کودک بیان شده بهمراه جواب متخصصین براتون آماده کرده ایم ؛ شاید این پرسشها، سوال های شما والدین گرامی بوده و پاسخ های این سوالات برای شما عزیزان نیز کاربردی باشد. این پرسش درباره، دلایل پیروی نوجوان از دوستانش، می باشد.

سوال یکی از والدین عزیز از دکتر ساحل گرامی در مورد دلایل پیروی نوجوان از دوستانش

من یه برادر ۱۲ ساله دارم چند ساله داخل کوچه با دوستاش بازی میکنه اما خیلی به حرف اون ها گوش میده از مسافرت و از درس میزنه تا پیش اونا باشه در صورتی با ما سفر میاد که دوستاش نباشن اگه بگن بیا تو کوچه هر چیم که باشه میره حتی اگه ۱۰ شب باشه حتی اگر بترسه بازم میره فک کنم ترس از دست دادن اون ها رو داره خودم هم خیلی باهاش صحبت کردم ولی اصلا نمیتونه با اون ها مخالفت کنه و بهشون نه بگه. به نظر شما مشکل از کجاست و باید چیکار کنیم؟

پاسخ روانشناس کودک:

دوست عزیزم تو سوال شما چند تا نکته توجه من رو جلب کرد:
اول اینکه چرا تو این سن یه بچه باید انقدر آزادی داشته باشه که تو مسافرت خانواده رو همراهی نکنه یا دیروقت از منزل بیرون بره؟
چون از یه نوجوان دوازده ساله انتظار میره از قوانین مربوط به خانواده پیروی کنه و در طول سفر همراهشون باشه و یا بعد از یه تایم خاص از خونه خارج نشه.

دلایل پیروی نوجوان از دوستانش

دوم: خانواده شما چقدر در شناسوندن حد و مرز و قوانین به فرزندشون تلاش کردند؟ حدس میزنم والدین شما، خیلی سهل گیر بودند و این پسر نهایت استفاده رو از این مساله برده.
و نکته بعدی: چقدر عزت نفس این فرزند در خانواده تامین شده؟ چقدر مورد تایید خانواده قرار گرفته؟ عدم ارضای عزت نفس در خانواده، عدم پذیرش و جو متشنج حاکم بر خانه و خانواده نوجوان رو به سمت دوستان و افراد بیرون از منزل سوق میده و دلخوشی رو که از خانواده به دست نمیارن از دوستانشون میگیرند.

و در نهایت اگر بخوام صادقانه بگم با توجه به دوران حساس و بحرانی نوجوانی، تغییر در این سن خیلی سخت اتفاق میفته و شخص و خانواده رو با چالش های زیادی روبرو میکنه. مگر اینکه با نوجوان و خانواده بصورت جداگانه کار بشه و هر دو مایل به تغییر روش خودشون باشند.

در صورت داشتن شرایط مشابه به روانشناس کودک مراجعه نمایید. پیشنهاد سایت کودک الکترونیک خانم دکتر ساحل گرامی مختصص درمانگر کودک می باشد.

دلایل پیروی نوجوان از دوستانش-دلایل پیروی نوجوان از دوستانش-دلایل پیروی نوجوان از دوستانش

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

0
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x