جهت گیری جنسی در نوجوانی

1
0
جهت گیری جنسی در نوجوانی-کودک الکترونیک

اصل مطلب

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سن نوجوانی میفته، جستجوی جهت گیری جنسی هست. یعنی فرد هم هویت خودش رو میشناسه و هم بررسی میکنه که به جنس موافق، مخالف یا هر دو جنس گرایش داره یا نه. پس در بیشتر موارد گرایش به جنس موافق در نوجوانی به دلیل نوعی کنجکاوی جنسی هست و جهت گیری جنسی دائمی فرد نمی مونه‌.پس سریع نگران نشید و فکر نکنید که این رفتار بصورت قطعی و پایداره.

سوال یکی از والدین عزیز از دکتر ساحل گرامی در مورد جهت گیری جنسی:

میخواستم راجب خواهرم باهاتون صحبت کنم که ۱۶ سالشه، توی اتاقش بود و با دوستش که دختر بود صحبت میکرد و از حرفاش متوجه شدم که تمایل داره با دخترا باشه(جهت گیری جنسی) یعنی در واقع گرایشش به دختراس، میخواستم بدونم شما این سن را و این موضوع را روانشناسی می کنید که حضوری بیارم پیشتون ، دارم دیوونه میشم و بشدت نگران آیندشم

پاسخ روانشناس کودک:

دوست عزیزم نگرانی شما کاملا قابل درکه، اما اجازه بدین پرسش شما رو از چند وجه بررسی کنیم.

اول اینکه، یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سن نوجوانی میفته، جستجوی جهت گیری جنسی هست. یعنی فرد هم هویت خودش رو میشناسه و هم بررسی میکنه که به جنس موافق، مخالف یا هر دو جنس گرایش داره یا نه. پس در بیشتر موارد گرایش به جنس موافق در نوجوانی به دلیل نوعی کنجکاوی جنسی هست و جهت گیری جنسی دائمی فرد نمی مونه‌.پس سریع نگران نشید و فکر نکنید که این رفتار بصورت قطعی و پایداره.

نکته بعدی، فضای مجازی کسی رو همجنسگرا یا دوجنسگرا نمیکنه. شاید نوعی تشویق و راحتی راجع به این مساله در فضای مجازی باشه ولی نهایتا شاید افراد رو کنجکاو کنه که چنین چیزی رو امتحان کنند. اگر کسی بیس این گرایش ها رو نداشته باشه یا اصلا امتحان نمیکنه و یا در نهایت بعد یه بار امتحان کلا بیخیالش میشه‌.

و نکته آخر، کاری که خانواده تو این مواقع میتونه بکنه، حفظ خونسردی و زمان دادن به شخص برای تکمیل این جستجوی جهت گیری جنسی هست. هر نوع فشار، طرد، خشونت و غیره فقط شرایط رو پیچیده تر میکنه.

و در مورد اینکه روانشناس در این مواقع چه کاری میتونه بکنه؟ باید بگم اگر هدفتون از اومدن پیش روانشناس اینه که شخص رو قانع کنه که گرایش جنسی رو عوض کنه باید بهتون بگم، روانشناس اگر حرفه ای باشه چنین کاری نمیکنه، یعنی نمیتونه چنین کاری بکنه.

نهایت کاری که از دستش برمیاد آروم نگه داشتن محیط و شرایط است تا شخص در فضای ذهنی آروم تر این مرحله رو رد کنه.

جهت گیری جنسی در نوجوانی-کودک الکترونیک
Sexual orientation in adolescence – جهت گیری جنسی

در صورت مشاوره به روانشناس کودک مراجعه نمایید. پیشنهاد سایت کودک الکترونیک خانم دکتر ساحل گرامی مختصص درمانگر کودک می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x