جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت انواع عایق و مورد مصارف آن

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹18 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
272
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 انواع عایق و مورد مصارف آن با موضوعات: مزایا و معایب کلی عایق کاری، انواع عایق کاری، عایق ها چگونه ارزیابی می شوند؟، چه جاهایی باید عایق کاری شوند، انواع عایق ها

پاورپوینت

قسمتی از محتوای پاورپوینت انواع عایق و مورد مصارف آن

—گرانی سوخت و لزوم صرفه جویی در انرژی  تفکر استفاده بهینه از آنرا که ثروتی ملی برای هر کشوری محسوب می شود مهم تر از گذشته جلوه می دهد . لذا در صنعت ساختمان سازی باید یک سازه در عین اقتصادی بودن  به گونه ای طراحی شود که مصرف انرژی درآن کاهش یابد .

با عنایت به سهم بالای مصرف سوخت در ساختمان ها , انجام اقدامات بهینه سازی ساختمان  به هدف کاهش مصرف سوخت و ایجاد شرایط مطلوب در دمای آن و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی سیار حائز اهمیت بوده و  از این حیث عایق کاری مناسب ساختمان ها در متعادل نگه داشتن دمای آن در فصول مختلف سال یکی از مهمترین مباحث صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد .

مزایا و معایب کلی عایق کاری

عایقكاري نقش بسيار مهمي در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنك نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به كمك عایق كاري ميتوان يك خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنكتر نگه داشت. به اين ترتيب علاوه بر كم شدن مصرف انرژي، از آلودگي محيط زيست نيز كاسته ميشود و منابع انرژي براي استفاده آيندگان حفظ ميگردد.

انواع عایق کاری

1- عایق هایی که در ساختار آنها حبابهای هوا وجود دارد و باعث کاهش هدایت حرارت می شوند.

2- عایق هایی که حرارت را باز می تابند .پشت این عایق ها باید حدود 20 میلی متر فاصله هوایی تعبیه شود .

عایق ها چگونه ارزیابی می شوند ؟

فاکتور مهم در انتخاب عایق ها ، میزان مقاومت حرارتی آن هاست . هر قدر n مقاومت بالاتر باشد ، عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی که به همراه دارد افزایش می یابد ، پس به جای ضخامت عایق ها ،باید مقاومت حراتی آن ها با هم مقایسه شوند.

عایق های گوناگون با مقاومتهای حرارتی برابر ، از نظر میزان صرفه جویی در انرژی همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل کاربرد است .


سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید