جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

تحقیق در مورد چگونه مهارت خودشناسی را در خود ارتقا دهیم؟

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹19 صفحه 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 وُرد قابل ویرایش
351
0
  •  مقدمه …. 4
  • از خود بی خبری …. 5
  • تعمق فلسفی …. 7
  • هویت عاطفی …. 11
  • رو راستی و طفره روی …. 17
  • قضاوت در باب خویشتن داری …. 18
  • شک گرایی عاطفی …. 19

قسمتی از متن مقاله چگونه مهارت خودشناسی را در خود ارتقا دهیم؟

اهداف تحقیق:

هدف از این پژوهش شناخت شخصیت خودمان به درستی ،دریافت لکی،تازه و روشن تری از خویشتن خواهیم دانست که در هنگام تصمیم گیری باید مراقب کدام یک از جنبه های درونی خویشتن باشیم،خواهیم فهمید که اولویت ها و توانایی های بالقوه ما احتمالا در کدام جنبه های وجودمان نهفته است.

شیوه گرد اوری اطلاعات: مراجعه به منابع مکتوب.

مقدمه

مهارت خودشناسی

در یونان باستان از سقراط فیلسوف خواستند که لب کلام همه فرامین فلسفی را در یک عبارت خلاصه کند،او گفت: خودت را بشناس. خودشناسی به این دلیل چنین اهمیتی دارد که فقط بر اساس شناختی دقیق از وجود خودمان است که می توانیم تصمیم های قابل اطمینان بگیریم،به خصوص در زندگی شخصی و محل کار. این کتاب قرار است مارا به سفری در ژرف ترین گوشه های وجودمان ببرد و مارا مسلح به مجموعه ای از ابزار ها می کند تا بتوانیم شخصیت خویش را به خوبی بشناسیم.

در پایان این سفر،دریافت لکی،تازه و روشن تری از خویشتن خویش می یابیم،خواهیم دانست که هنگام تصمیم گیری باید مراقب کدام یک از جنبه های درونی خویش باشیم،خواهیم فهمید که اولویت ها و توانایی های بالقوه احتمالا در کدام جنبه های وجودمان نهفته است.

از خود بی خبری

هرگاه دچار از خود بی خبری باشیم معمولا به سرگردانی و آشفتگی نیز مبتلا می شویم برخی روزها کج خلق یا غمگین می شویم بی آنکه اصلا دلیلش را بدانیم،یا چه بسا احساس کنیم در شغلمان دچار سردرگمی شده ایم،اما نتوانیم چیزی از این بیشتر بگوییم که می خواهیم ((کاری خلاقانه تر بکنیم)).

تعمق فلسفی

رویکردی وجود دارد که نه بر اساس اندیشه شرقی بلکه مبتنی بر ایده هایی است که به واسطه سنت فلسفی غرب به ما رسیده است را تعمق فلسفی می خوانیم. تعمق فلسفی باید در مواقعی از روز انجام شود که کار خاصی را انجام نمی دهیم. این به این منظور است که روی مبل دراز کشیده باشیم در حالی که قلم و دفتری به دست داریم این کارها را انجام می دهیم.

هویت عاطفی

هویت عاطفی یعنی شیوه خاص بروز میان امیال و ترس هایمان و نیز شیوه ی واکنش شخصیت ما به رفتار مثبت و یا منفی دیگران.

ساختار هویتی عاطفی ما

عشق به خویشتن-صداقت و راستی-ارتباط-توکل عشق به خویشتن: تعیین می کند یک شخص تا چه حدی نسبت به خود واقعی خویش است و در برابر مخالفت ها و اوج و فرود ها چقدر می تواند ثابت قدم باشد.عشق به خویشتن تعین کننده ی این است که چقدر می توانیم مستقل باشیم،و چقدر می توانیم روی ایده های حلاجی شده ای که ارائه….

نمایش تمامی تحقیق های آماده دانشجویی

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید