Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

روز پسر در ایران و جهان

اردیبهشت 26, 1402 @ 08:00 17:00 LMT

روز پسر در ایران و جهان
16 می روز جهانی پسر و هنوز در تقویم ملی روز پسر ثبت نشده است

روز پسر چه روزی است؟

16 می هر سال به عنوان روز جهانی کودک پسر نامگذاری شده است. این روزی است که تمام دنیا بر پسران و رفاه آنها تمرکز دارند. هدف دستیابی به برابری جنسیتی واقعی در جهان است. روز جهانی کودک پسر در سال 2018 توسط جروم تلوکسینگ، دکترا (یک رهبر فکری در زمینه مسائل جنسیتی و بنیانگذار روز جهانی مرد) افتتاح شد.

بسیاری از ما می دانیم که سازمان ملل از سال 2012 هر سال 11 اکتبر را به عنوان “روز جهانی دختر” نامگذاری می کند. اما اکثر آنها نمی دانند که روزی برای حمایت و ایجاد آگاهی در مورد مسائل مربوط به رفاه و رشد کودک پسر مشخص شده است. هیچ یک از جنسیت ها را نباید پشت سر گذاشت. تعادل همه چیز است! 16 می روز جهانی پسر به تمام فرزندان ایران زمین مبارک باد.

روز پسر در ایران

در تقویم هخامنشی روز تولد کمبوجیه که پسر کوروش کبیر می باشد را نیز در ۲۶ شهریور روز پسر نامیدند که البته در طی سالیان به فراموشی سپرده شده ولی هنوز اقوام زرتشت که در ایران و سایر نقاط جهان کم هم نیستند این روز و روزهای دیگر تقویم هخامنشی را جشن می گیرند.

هنوز در تقویم کشور روزی به نام روز پسر نامگذاری نشده و قرار شده که مانند روز دختر یک روز هم به نام پسر نامگذاری شود .

پیشنهاد نامگذاری سالروز ولادت حضرت جوادالائمه (ع) به عنوان روز پسر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد به تصویب رسیده است و مراحل قانونی برای ثبت آن در تقویم ملی را طی می کند.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: این پیشنهاد را کانون فرهنگی، هنری و پایگاه بسیج جوادالائمه (ع) مشهد مطرح و پس از بررسی آن به صورت علمی و پژوهشی، موافقت کارشناسان، شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی خراسان رضوی را نیز دریافت کرده است.

وی گفت: انتخاب سالروز میلاد فرزند حضرت امام رضا (ع) به عنوان روز پسر و پیگیری آن از مشهد افتخار بزرگی است و این روند پیگیری خواهد شد.

روز پسر
International Day of The Boy Child – May 16th

جمله معروف مرد که گریه نمی کنه !!

امروزه، بچه پسر به سرعت نامرئی می شود، زیرا جامعه تصور می کند که آنها شکست ناپذیر هستند. پس به آنها آموزش داده می شود که دردهای خود را بپوشانند، زیرا اشک هایشان دیده نمی شود، زیرا نشان دادن دردها نشانه ضعف است. به آنها آموزش داده می شود که سرسخت باشند: “پسرا گریه نمی کنند!“، بنابراین آنها در نهایت احساسات خود را در خود فرو می برند.

کودک پسر فشارهای اجتماعی بی شماری را تحمل می کند. یک سوگیری اجتماعی اما ظریف علیه کودک پسر وجود دارد. اختلاف بین فرزند پسر و دختر همیشه به نفع فرزند دختر حل و فصل می شود. چنین کلیشه هایی منعکس کننده درجات مختلف هجوم آسیب های روانی است که هر روز از سوی جامعه بر کودک پسر وارد می شود. اینها تأثیرات نامطلوبی بر تعادل روانی اجتماعی و رشد کودک پسر دارد. اگر این ناهنجاری‌ها را برطرف نکنیم و عدم تعادل را در حال حاضر معکوس نکنیم، این جوانان ممکن است در آینده به سوءاستفاده‌گر تبدیل شوند.

بنابراین، ما در ابتکار عشق مادری از همه و همه، والدین، معلمان، سازمان‌های جامعه مدنی، همه سطوح دولتی و سایر ذینفعان در کشور می‌خواهیم تا صدایی در برابر تعادل ناعادلانه و بی‌توجهی فزاینده نسبت به پسر بچه بدهند. و ایجاد بسترها و منابع بیشتر که علایق و رفاه کامل کودک پسر را ارتقاء دهد و وضعیت و موقعیت و موقعیت رو به زوال آنها را در جامعه نجات دهد.

به یاد داشته باشید، کودکان آینده هستند! پسرهای امروز پدران فردا هستند! آنها رهبرانی هستند که فردا خواهیم داشت. بیایید همه دست به دست هم دهیم تا از کودک پسر محافظت کنیم و آینده ایران را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید