از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت نرم افزار ای ویوز | EViews

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹🔹20 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
1346
0
پیش نمایشی از پاورپوینت ای ویوز | EViews

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

قسمتی از متن پاورپوینت نرم افزار ای ویوز | EViews

 E-Views مخفف عبارت Econometric Views است به معنی دیدگاه های اقتصاد سنجی

تاریخچه نرم‌ افزار ایویوز

این نرم‌افزار توسط شرکت IHC واقع در ایرواین کالیفرنیا تولید شده است. در گذشته شرکت دیگری به تولید این نرم‌افزار می‌پرداخت. در واقع، می‌توان گفت که در ابتدا این نرم‌افزار توسط (Quantitative Micro Software | QMS) )توسعه و نشر داده شده بود. در آن‌زمان، MicroTPS از شرکت QMS یکی از اولین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی‌کننده و تحلیلی در دسترس برای رایانه‌های شخصی بوده است. در سال ۱۹۹۴ میلادی، «ایویوز» Eviews)) نرم‌افزاری برپایه ویندوز، جایگزین  MicroTPS شد.

امروزه این نرم افزار یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزار‌های پیش‌بینی کننده اقتصادکلانی بکار گرفته شده توسط بانک‌های مرکزی، بانک‌های ملی و ادارات دولتی در سراسر جهان است. برای مثال، نهاد‌های دولتی مانند «صندوق بین‌المللی پول» و «سازمان ملل متحد» از این نرم افزار به عنوان ابزاری تمرینی جهت تحلیل اقتصاد کلان استفاده می‌کنند.

نرم افزار ای ویوز چیست؟

نرم افزار Eviews از نرم‌افزار‌هایی با زبان ساده است. به عبارتی دیگر، یک نرم‌افزار است که یادگیری آن آسان به شمار می‌رود و از آن برای انجام فعالیت‌های اقتصادسنجی و آماری و پیش‌بینی استفاده می‌شود. با بکارگیری این نرم افزار می‌توانید به سرعت و به صورت موثر داده‌های خود را مدیریت کنید. تحلیل آماری انجام دهید. مدلسازی و پیش‌بینی کنید. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید نمودارهایی با کیفیت بالا برای نشر یا استفاده در نرم‌افزار‌های دیگر، از آن‌ها بهره بگیرید.

مزایای نرم افزار ایویوز چه هستند؟

از مزایای نرم‌افزار Eviews  می توان به این مورد اشاره کرد که کار با آن آسان است و تنها با دسترسی به منو‌ها می‌توانید فعالیت دلخواه خود را انجام دهید. برای مثال، نیاز به کد زنی‌های پیچیده و طولانی ندارد. همچنین، تصاویر و گراف‌های رسم‌شده در این نرم‌ افزار را می‌توانید به سایر نرم‌ افزار‌های اقتصاد سنجی انتقال دهید.

نرم افزارEviews یکی از نرم افزارهای تخصصی در زمینه های بکارگیری روش های اقتصادسنجی به ویژه روش های جدیدآن است. از دید بسیاری از محققین اقتصاد سنجی، بکارگیری آسان روش های VAR(نامحدود و ساختاری) مزیت این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار های مشابه است.

این نرم افزار با هدف انجام عملیات اقتصاد سنجی و تجزیه تحلیل آماری داده های اقتصادی  روانه ی بازار شد.

با بکارگیری این نرم نرم افزار می‌توانید به سرعت به رابطه‌ای آماری از داده‌های خود دست پیدا کرد و سپس از این رابطه برای پیش‌بینی مقادیر آتی استفاده کنید. از این نرم افزار می‌توانید برای تحلیل داده به صورت علمی و ارزیابی، تحلیل مالی، پیش‌بینی در اقتصاد کلان، پیش‌بینی میزان فروش و تحلیل استفاده کنید.

هزینه نصب نرم افزار ایویوز

هزینه بکارگیری این نرم‌افزار، نسخه لایت دانشجویان رایگان است. یعنی دانشجویان و اساتید می‌توانند تنها با دانلود کردن این نرم‌افزار و بدون پرداخت حق اشتراک، از آن استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که این دسترسی برای دانشجویان تا مدت زمان محدودی برقرار است. یعنی، پس از سپری شدن مدت زمان معینی برای ادامه بکارگیری باید نرم‌افزار را خریداری کنید.

ورود به ای ویوز

پس از کلیک کردن آیکون نرم افزار پنجره ی خوش آمد گویی باز میشود و اجازه میدهد تا پنجره جدید باز کنیم و از موارد زیر استفاده کنیم

اولین گام

اولین گام برای انجام پروژه‌های اقتصادسنجی در ایویوز ساخت فایل کاری یاWorkFile  است. WorkFile  پرونده‌ای است که در آن نام متغیر‌ها، تعداد متغیرها و تناوب مشاهده متغیرها مثل سالیانه، ماهیانه یا … را ذخیره می‌کنیم.

برای شروع، ابتدا باید پرونده جدید تحت عنوان WorkFile  تشکیل دهیم. جهت تشکیل پرونده کاری جدید، باید به از منوی File، زبانه New را انتخاب کرده و سپس New WorkFile  را انتخاب کنید. در ادامه، کادری را می‌بینید که از شما تاریخ شروع و تاریخ پایان داده‌هایتان را می‌پرسد.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید