از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت تاثیر الودگی هوا بر کره زمین

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹🔹28 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
8176
0

پیش نمایشِ،تعدادی از اسلایدهای پاورپوینت

نمایش تمامی پاورپوینت های دانشجویی


پاورپوینت بسیار زیبا 👌 با موضوعات:آلودگی هوا، ذرات آلوده کننده هوا، تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان، تاثیر آلودگی هوا بر غلات و …

قسمتی از متن پاورپوینت تاثیر الودگی هوا بر کره زمین

آلودگی هوا

الودگی هوا به ذرات بیولوژیکی و شیمیایی در هوا گفته می شود که باعث ناراحتی، بیماری یا مرگ انسان ها شود همچنین با آسیب زدن به گیاهان و دیگر موجودات زنده، به محیط طبیعی خسارت و آسیب وارد کند.

در جو، به طور طبیعی سیستم گازی پویایی برقرار است که برای حفظ زندگی کره زمین حیاتی است. تخلیه ازن لایه استراتوسفر زمین، به علت آلودگی هوا در دراز مدت تهدیدی برای انسان و اکوسیستم زمین به شمار می رود.

1-هوای خانگی

2-هوای شهری

در گزارش هواشناسی سال 2008، مشخص شده است که دو آلودگی بیشترین مشکل را برای سلامتی انسان ایجاد می کند. و این دو مکان به عنوان آلوده ترین محیط ها گزارش شده اند.

ذرات آلوده کننده هوا

به ذرات موجود در هوا که برای انسان ها و محیط اطراف آنها مضر باشد، ذرات آلوده کننده هوا می گویند. این ذرات  می تواند جامد، مایع و یا گاز باشد. به علاوه این ذرات ممکن است به طور طبیعی در هوا موجود باشد و یا ساخته دست انسان باشد.

ذرات اصلی آلوده کننده هوا که از فعالیت های انسان ایجاد می شود شامل موارد زیر است:

•سولفور اکسیداز – •نیتروژن اکسیداز – •منوکسید کربن – •ترکیبات فرار یا VOCs

ذرات آلوده کننده هوا به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم بندی می شوند.

1-ذرات آلوده کننده اصلی ذراتی اند که مستقیما از فرایندهایی مثل خروج خاکستر از آتشفشان در حال انفجار، خروج گاز منواکسید کربن از اگزوز موتور سیکلت یا خروج گاز دی اکسید سولفور از کارخانه ها وارد هوا می شوند.

2-ذرات آلوده کننده فرعی از فعل و انفعالات ذرات اصلی در هوا ناشی می شوند.

مثال مهم ذرات فرعی، ازن سطح زمین است که مه دود فتوشیمیایی تولید می کند. برخی ذرات آلوده کننده هوا ممکن است از هر دو نوع اصلی و فرعی به وجود آمده باشند.

تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان

آلودگی هوا عامل مهم عفونت های تنفسی، بیماری های قلبی و سرطان ریه شناخته شده است. آلودگی هوا باعث مشکلات تنفسی، تنگی نفس، سرفه، آسم و بدتر شدن بیماری های تنفسی- قلبی می شود.

آلودگی هوا به دلیل افزایش میزان گاز منواکسید کربن سبب تاری دید و بروز سرگیجه می‌شود.

آلودگی هوا پس از بروز تاری دید و عدم درمان، می‌تواند سبب تیره دیدن اجسام و محیط شود، به گونه‌ای که معمولا مبتلایان محیط اطراف خود را خاکستری و یا تاریک‌تر می‌بینند.

آلودگی هوا پس از بروز تاری دید و عدم درمان، می‌تواند سبب تیره دیدن اجسام و محیط شود، به گونه‌ای که معمولا مبتلایان محیط اطراف خود را خاکستری و یا تاریک‌تر می‌بینند.

قدرت چسبندگی منواکسیدکربن به گلبول‌های سرخ ‪ ۲۰۰برابر بیشتر از اکسیژن است و شش ساعت زمان می‌برد تا از خون خارج شود، اما با اکسیژن خالص ‪ ۳۰دقیقه طول می‌کشد تا منواکسید کربن از خون خارج شود. ذرات موجود در هوای آلوده همچون سرب نیز با غلظت ‪۶۰میکروگرم در دسی‌لیتر پلاسما سبب افزایش ورم مغز می‌شود که سردرد، کاهش دید، کم خونی و افسردگی از علائم مسمومیت با آن است

کودکان به دلایل زیر نسبت به بزرگسالان در معرض خطر بیشتری از آلودگی هوا قرار می گیرند:

1- کودکان و شیرخوارگان با سرعت بیشتری تنفس می کنند و این  باعث افزایش تماس با مواد آلوده کننده هوا می شوند .

2- کودکان اکثرا” تنفس دهانی دارند که به این ترتیب فیلتر بینی که قسمتی از آلودگی هوا را می گیرد بطور موءثر نمی تواند عمل کند.

3- کودکان بیش از بزرگسالان در محیط آزاد به سر می برند بخصوص در فصول گرم و تابستان که سطح آلودگی شدیدتر است.

تاثیر آلودگی هوا بر غلات …

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید