از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت دانش ضمنی پرستاران از راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹14 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
3345
0
پیش نمایشی از پاورپوینت دانش ضمنی پرستاران از راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

مصرف دارو در اسکیزوفرن ها-بیماران اسکیزوفرنی-راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

قسمتی از محتوای پاورپوینت دانش ضمنی پرستاران از راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

دانش ضمنی پرستاران از راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

پایبندی به مصرف دارو امری مهم است اما در حوزه روان پزشکی چالش برانگیز می باشد.یک فراتحلیل شامل 35 مطالعه که تخمین تلفیقی از عدم پایبندی به مصرف دارو را گزارش می دهد ، نشان داد که میزان عدم پایبندی به مصرف دارو در اسکیزوفرنی،افسردگی و اختلال  دو قطبی به ترتیب 56%،50% و 44% بوده است.

داروهای ضدروان پریشی اگر به طور منظم مصرف شود در پیشگیری از عود بیماری موثر است.

اسکیزوفرنی یک بیماری مادام العمر با کمترین میزان پایبندی به مصرف دارو است.

عدم پایبندی به مصرف دارو در اسکیزوفرنی یک موضوع چند وجهی است، مطالعات پیشین نشان داده اند که این عدم پایبندی با شروع اولیه مصرف دارو،سن پایین ،فقدان بینش،نگرش منفی به دارو،تداخل دارویی،عوارض جانبی دارو،حمایت اجتماعی،مصرف الکل و مواد مخدر مرتبط است.

علاوه بر این ضعف برنامه ریزی ترخیص،محیط پس از ترخیص،رابطه درمانی ضعیف می توانند درعدم پایبندی مصرف دارو تاثیر گذار باشند.

عوارض جانبی داروهای سایکوتیک نیز ممکن است در بیماران با سازگاری بالا بیشتر رخ دهد چرا که بیماران با سازگاری پایین از مصرف دارو به طور منظم خودداری می کنند ، در نتیجه از عوارض جانبی دارو مصون می مانند.

ایجاد رابطه خوب با بیمار در بهبود پایبندی به دارو بسیار اهمیت دارد،یک رابطه درمانی خوب یا رابطه بین فردی بین متخصصان سلامت روان و بیماران رابطه مثبتی با بهبود پایبندی به مصرف دارو دارد.

پرستاران(MHN) می دانند که درک بیماران از دارو به ادراک های ذهنی آنان که ناشی از برچسب های جامعه بر بیماران روانی است نشات می گیرد،بستگی دارد .تعمیم بیماری و قیاس کردن و استفاده از جملات تاکیدی مثبت می تواند به بیمار کمک کند و نگرش وی از داروهای سایکوتیک را  متحول کند.

شالوده رابطه درمانی با ایجاد اعتماد بیمار توسط پرستاران صورت می گیرد که شامل گوش دادن وتفسیر نیازها و نگرانی آنها است، یکی ازرایج ترین راهبرد هاست.

با این حال ،بسیاری از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی به طور داوطلبانه در بیمارستان بستری نمی شوند و رابطه آنها با متخصصان پزشکی به طور خود به خود ایجاد نمی شود ،همین مسئله باعث میشود اقدامات اجرایی برای افزایش پایبندی به داروها برای پرستاران دشوار گردد.

دعوت از خانواده در درمان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی راهبردهای دیگر برای افزایش پایبندی به مصرف دارو است.

پشتیبانی بیمار از سوی خانواده براساس فرهنگ آنها ممکن است متفاوت باشد بنابراین شرایط ترجیحی بیمار در طول مداخله باید قبل از درگیر شدن خانواده آنها مد نظر قرار بگیرد.

بیماران اسکیزوفرنی- مصرف دارو در اسکیزوفرن ها- مصرف دارو در اسکیزوفرن ها-بیماران اسکیزوفرنی-راهبردهای سلامت برای تبعیت از مصرف دارو در اسکیزوفرن ها

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید