از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت جهت گیری و پارادایم تحقیق در حسابداری

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹35 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
1025
0
پیش نمایشی از پاورپوینت جهت گیری و پارادایم تحقیق در حسابداری

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجوی

قسمتی از متن پاورپوینت جهت گیری و پارادایم تحقیق در حسابداری

مقدمه

تئوری حسابداری برگرفته از تلاش های متعددی است که محققان در عرصه تحقیق به آن پرداخته اند .مادامی که تلاش های یک محقق در فکر وی جریان داشته باشد امکان انتقال آن  میان گروهای مختلف و بحث پیرامون آن فراهم نمی باشد.

در این فصل جریان های اصلی تحقیق در حسابداری بررسی خواهد شد، در همین راستا در ابتدا مبانی روش شناسی تحقیق در حسابداری ارائه می گردد ، در بررسی مبانی تحقیق، عمدتا بر مبانی فلسفی متمرکز خواهیم بود و روش هی مختلف تحقیق در حسابداری را به عنوان یک دانش اجتماعی بررسی خواهیم کرد. پس از تشریح مبانی تحقیق ، جهت گیری های تحقیق در حسابداری مرور خواهد شد.

2- روش شناسی تحقیق

برای بررسی روش تحقیق در حسابداری ، باید به علوم انسانی و علوم اجتماعی رجوع کرد؛ زیرا محققین در حسابداری اغلب مبانی روش شناسی خود را از این علوم به عاریه گرفته اند. در همین راستا در ابتدا به شرح مبانی فلسفی روش شناسی تحقیق در علوم اجتماعی خواهیم پرداخت سپس با شرح چارچوب فکری و مورگان در مدیریت جهت گیری های تحقیق در حسابداری تشریح خواهند شد.

1-2. مبانی فلسفی روش تحقیق

محققان متعددی در نیمه دوم قرن بیستم به بررسی ارتباط میان سود حسابداری و قیمت سهم پرداخته اند، حال آنکه در همین زمان محققان دیگری توجه خود را معطوف به بررسی موضوعات مورد بررسی و روش تحقیق نمی باشد، بلکه تفاوت در پیش فرض هی متعددی است که در نوع  نگرش این محققان به موضوعات و پدیده های حسابداری وجود داشته است و نتیجه این تفاوت در پیش فرض های تحقیق منجر به دو جهت گیری متفاوت در تحقبقات حسابداری تحت عنوان تحقیقات بازار سرمایه و تحقیقات انتقادی در حسابداری شده است.

در اصطلاح به این پیش فرض ها ، پیش فرض های پارادایمی گفته می شود که ریشه در جهت گیری های مختلف ، هستی شناسی ، معرفت شناسی و روش شناسی دارد.

1-2-2: رویکرد کارکرد گرایی در حسابداری

حسابداری نیز مانند سایر علوم اجتماعی تحقیقات خود را بر پایه ی مفروضات مبتنی بر ماهیت علم اجتماعی و ماهیت جامعه قرار دهد. بر اساس چار چوب بارال و مورگان چهار پارادایم تحت عنوان 1) کار کردگرایی،2)تفسیر گرایی،3)انسان گرایی افراطی و 4) ساختار گرایی افراطی ارائه شده است . در ادامه رویکرد های مزبور در حسابداری به طور خلاصه تشریح خواهند شد.

رویکرد کارکردگرایی در حسابداری در تلاش است تا نظم موجود در جامعه و نقش حسابداری در این نظم را تشریح کند کار کرد گرایی مستلزم پذیرش ماهیتی عینی برای علم و تکیه بر واقع گرایی و اثبات گرایی در بررسی موضوعات حسابداری است، به نحوی که نتایج آن در نهایت به علوم دقیق منتج می شود.

پارادایم های حسابداری

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید