از خرید این آموزش هرگز پشیمون نمیشی

فروشگاه نرم افزار کمک درسی پایه اول تا دوازدهم

پاورپوینت جزر و مد

✏️تعداد صفحه/اسلاید: 🔹🔹🔹🔹15 اسلاید 🔎نوع فایل: 🔹🔹🔹 پاورپوینت قابل ویرایش
2043
1

پیش نمایشی از پاورپوینت جزر و مد

برای دسترسی به سایر پاورپوینت ها روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید

پاورپوینت دانشجویی

قسمتی از محتوای پاورپوینت جزرومد

جزر و مد چیست ؟

سطح آب دریا ها به طور منظم بالا و پایین می رود. به بالا رفتن سطح آب دریا ، مد و به پایین رفتن آن جزر می گویند. این عمل به طور کلی باعث تغییر مکان عمومی آب اقیانوس های بزرگ می شود. این حرکت شبه حرکت توازنی آب در داخل وانی است که به آرامی حرکت داده می شود.

جزر و مد چگونه تشکیل میشود:

اگر ماه و خورشید در یک راستا قرار بگیرند، جاذبه بیشتر بوده و اثرات جزر و مدی بیشتر خواهد شد.در دریاچه ها،مد بسیار جزئی بوده و بنابراین در دریاچه خزر مد محسوس نیست،درخلیج فوندی واقع درساحل شرقی کانادا،آب گاهی تا 20 متر پایین می رود و کشتی ها برای به گل ننشستن،قبل از جزر خود را از ساحل دور نموده و تغییر مکان می دهند.

سطح آب در هر شبانه روز به طور دقیق در هر 24 ساعت و 50 دقیقه،دوبار بالا می آید که به آن مد و دوبار پایین می رود که به آن جزر گفته می شود.

انواع جزر و مد:

به لحاظ دامنه جزر و مد می توان انواع آن را این گونه تقسیم بندی نمود.جزر و مد میکرو که دامنه آن کمتر از 2 متر است و ماکرو که دامنه جزر ومد بیش از 4 متر است. اما از جهت تاثیر نیروی جاذبه بر سطح آب نیز شاید بتوان تقسیم بندی دیگری را قابل قبول دانست. جزر ومد مستقیم و جزر و مد غیر مستقیم.

منظور از جزر ومد مستقیم ، آن بخش از سواحل هستند که مستقیما در مقابل ماه قرار می کیرند وجزر ومد غیر مستقیم ، جزر و مدی است که در سواحل نقطه مقابل سواحل با جزر ومد مستقیم ، تشکیل می شود.

انواع سیستمهای استخراج انرژی جزر ومد

نیروگاههای موجی می توانند در دو حالت تک منظوره و دو منظوره طراحی و ساخته شوند. دو منظوره بدان معناست که توربین در هر دو حالتی که آب جریان دارد کار کند. زمانی که آب بالا می آید و همچنین طی زمانی که آب فروکش کرده و به اقیانوس باز می گردد.

جدیدترین محصولات

تبلیغات

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید