چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟

6
0
چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟

اصل مطلب

در این بخش برای والدین عزیز پرسش هایی که توسط والدین دیگر از روانشناس کودک بیان شده بهمراه جواب متخصصین براتون آماده کرده ایم ؛ شاید این پرسشها، سوال های شما والدین گرامی بوده و پاسخ های این سوالات برای شما عزیزان نیز کاربردی باشد. این پرسش درباره،چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟، می باشد.

سوال یکی از والدین عزیز از دکتر ساحل گرامی در مورد دلایل تنفر کودک از درس و مشق:

#چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟-#دلایل تنفر کودک از درس و مشق-#تنفر کودک از نوشتن-#بچه های بی علاقه به درس

من پسرم هشت سالشه از درس خوندن متنفره، وقتی میگم مشق بنویس یا درس بخون، میزنه توسرخودش وگریه میکنه. دیگه دیوونم کرده منم عصبی میشم وکتکش میزنم و با بقیه دوستاش مقایسش میکنم وسرکوفتش میزنم

پاسخ روانشناس کودک:

چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟

اغلب پدر و مادرها، برای حل مشکل بی‌میلی به درس خواندن بچه‌ها، روش‌های نادرستی را پیش می‌گیرند، که این اقدامات نتیجه‌ی عکس انتظار خواهد داد. برای درمان درس نخواندن کودکان باید با رفتارهای به‌جا و کنترل شده برای او الهام بخش باشید تا بتوانید به سمت درس و مشق از راه و روش درست، ترغیبش کنید. برخی از اقدامات غلط و روش‌های صحیح برای درمان درس نخواندن کودکان را برای شما بیان می‌کنیم.

دوست عزیز، تو این جور مواقع باید علت رو پیدا کنیم. اینکه علت تنفر کودک از نوشتن و درس خواندن چیه؟

گاهی اوقات هوشبهر پایین، اختلالات یادگیری، مشکلات توجه و تمرکز باعث ضعف تحصیلی بچه میشه و باعث میشه درس خوندن براش سخت و تحمل ناپذیر باشه. در گام بعدی باید نحوه برخورد شما با کودک اصلاح بشه.

سختگیری بیش از حد والدین و مدرسه، اضطراب و کمالگرایی والدین و خود کودک، برچسب های منفی، مقایسه کردن، سرزنش و طرد بچه باعث میشه کودک نه تنها به سمت درس گرایش پیدا نکنه بلکه بیشتر اجتناب کنه.

چیزی که مشخصه باید اول خود کودک بررسی بشه و در رفتار شما یه تجدید نظر جدی صورت بگیره.. چون با ادامه این رفتار شما، کودک نه تنها در درس و مدرسه بلکه تو بقیه جنبه های زندگی هم توفیقی به دست نمیاره❤

نامه یک مدیر مدرسه به والدین در آستانه امتحانات:
والدین عزیز؛
امتحانات فرزندان شما نزدیک است. می دانم که همه شما امیدوارید که بچه شما از عهده آنها به خوبی برآید. اما لطفا به این فکر کنید که ‏از بین دانش آموزان در امتحان هنرمندی وجود دارد که نباید لزوما چیزی از ریاضی بداند. یا یک کارآفرینی وجود دارد که تاریخ ادبیات انگلیسی برای او اهمیتی ندارد. یا یک موسیقی دان که نمره شیمی برای او اهمیتی ندارد.
‏اگر فرزند شما نمره خوبی کسب کند، که چه عالیست! اگر نه، لطفا اعتماد به نفس و کرامت را از او نگیرید. به فرزندتان بگوئید که مشکلی نیست. این تنها یک امتحان است. فرزند شما برای چیزهای بزرگتری ساخته شده است. به او بگوئید که به او عشق می‌ورزید و او را به خاطر نمراتش سرزنش نمی کنید.
‏خواهید دید که فرزند شما دنیا را فتح می کند. تنها یک امتحان یا یک نمره بد استعداد او را از او نمی گیرد. لطفا اینطور تصور نکنید که تنها پزشکان و مهندسان خوشبخت ترین انسان های روی زمین هستند.
با درود؛ مدیر مدرسه.

#چرا کودک از درس و مشق نوشتن تنفر دارد؟-#دلایل تنفر کودک از درس و مشق-#تنفر کودک از نوشتن-#بچه های بی علاقه به درس


سوالات متداول

Frequently asked questions

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول خدابخش
6 ماه قبل

پسر من که به هیچ سراطی مستقیم نیست
بنظرم آخرین گزینه ام روانشناس کودکه

پاسخ به  رسول خدابخش
6 ماه قبل

دوست عزیز پیشنهاد ما مشاوره آنلاین از خانم دکتر ساحل گرامی است

نویسنده

دکتر ساحل گرامی

دکتر ساحل گرامی

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

6
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x