🎨چرا کودک باید نقاشی بکشد؟ | اهمیت نقاشی در کودکان

1
0
نقاشی با کودک خردسال

اصل مطلب

نقاشی بسیار بیشتر از یک فعالیت ساده است. نقاشی راهی برای کودکان برای انجام بسیاری از کارهای مهم است: انتقال ایده ها، ابراز احساسات، استفاده از حواس خود، کشف رنگ، کشف فرآیند و نتایج، و خلق آثار و تجربیات زیبایی شناختی( که مربوط به نوع تفکر آنها می شود).
🕜 مدت زمان: 03:47
📦 حجم: 17 مگابایت
📥 قابل دانلود: بله
اهمیت نقاشی در کودکان-تاثیر نقاشی بر رشد و شخصیت کودک-تاثیر نقاشی بر خلاقیت کودکان

چرا کودک باید نقاشی بکشد؟ | اهمیت نقاشی در کودکان

چیزی بیشتر از یک تصویر در نقاشی وجود دارد کودکان می توانند از طریق فعالیت های نقاشی و فعالیت های مناسب در این رابطه چیزهای زیادی بیاموزند.

 آموزش اولیه در نقاشی و اهمیت به نقاشی ، بخشی از چشم انداز طبیعی آن بشمار می رود. ما می‌توانیم سه‌پایه نقاشی را ببینیم که پر از مجموعه‌ای از رنگ‌های زنده است که منتظر کاوش هستند. واقعاً نقاشی کودکان خردسال چه چیزی را ارائه می کند؟ آیا آنهابرای این کار خیلی ناپخته و خام هستند؟ و در این رابطه ما به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اهمیت نقاشی در کودکان

مراقبان ممکن است برای پر کردن وقت کودکان یک تجربه نقاشی را برنامه ریزی کنند، اما چیزی که بیشتر مربیان کشف می کنند این است که نقاشی بسیار بیشتر از یک فعالیت ساده است. نقاشی راهی برای کودکان برای انجام بسیاری از کارهای مهم است: انتقال ایده ها، ابراز احساسات، استفاده از حواس خود، کشف رنگ، کشف فرآیند و نتایج، و خلق آثار و تجربیات زیبایی شناختی( که مربوط به نوع تفکر آنها می شود).

چرا نقاشی اینقدر ارزشمند است؟
اهمیت نقاشی در کودکان-اهمیت نقاشی در کودکان-اهمیت نقاشی در کودکان

چرا نقاشی اینقدر ارزشمند است؟

بیشتر مربیان اولیه به نقاشی با کودکان بسیار خردسال، اهمیت می دهند. مهم است که عوامل ایمنی را در نظر بگیرید، مانند مواد غیر سمی و توانایی تجربه فرآیند بدون آسیب. حتی کودکان بسیار کوچک می توانند انگشتان خود را در مخلوط رنگ فرو کرده و روی میز یا سینی پهن کنند.

بچه ها ارتباطات زیادی با نقاشی برقرار می کنند و ایده های زیادی در مورد اینکه چگونه نقاشی را پیش ببرند دارند. همچنین آنها به خوبی می دانند که چگونه از نقاشی کردن لذت ببرند. نقاشی کودک را تماشا کنید و کودکی کاملاً درگیر را خواهید دید. ما تقریباً می توانیم افکار کودکان رادر طول نقاشی کردن بفهمیم، مانند: “وقتی برس خود را صاف فشار می دهم، خط من بزرگتر می شود” یا “من دوست دارم این را هم بزنم، اما نمی خواهم آن را روی کاغذ بیاورم یا لمسش کنم” یا “من رنگ قرمز را با قرمزبیشتر و نارنجی مخلوط می کنم و دوباره رنگ قرمز بدست می یارم!»

در حالی که گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، ممکن است نحوه درک کودک از دنیای خود، توانایی‌های رشدی و نیازها یا علایقش را درک کنیم.

چرا باید با کودکمان نقاشی بکشیم؟ | چرا کودکان نقاشی می کشند| چرا نقاشی اینقدر ارزشمند است؟

الهام گرفته!(الهام بخش)

بزرگسالان و کودکان به طور یکسان می‌توانند از هنرمندان دیگر (مشهور یا نه!)، کتاب‌ها، موزه‌ها، طبیعت، کاتالوگ‌های منابع، فروشگاه‌های هنری یا حتی به سادگی از مواد، ایده‌ها و تجربیات روزانه الهام بگیرند.

ایده خوبی است که به کودکان بیاموزید چگونه برای نقاشی بطور مستقل آماده شوند. کودکان را تشویق کنید تا نقاشی کنند و همچنین به خوبی از مواد  استفاده کنند. محل نگهداری مواد، نحوه گیره دادن کاغذ به سه پایه یا چسباندن روی میزرا یاد دهید، محل قرار دادن برای خشک کردن و مراحل صحیح تمیز کردن را به آنها بیاموزید.

تاثیر نقاشی بر رشد و شخصیت کودک

تاثیر نقاشی بر رشد و شخصیت کودک

فرآیند آرامش بخش نقاشی اغلب چیزی است که برای کودکان خردسال جالب است. احساس خوشایند نقاشی مکرر، احتمالاً با استفاده از دو قلم مو یا انگشتان آنها، چیزی است که مهم است. ما باید تجربه را در جایی تشویق کنیم که کودک به آن علاقه دارد، نه بزرگسال. همانطور که کودکان رشد می کنند، تمرکز آنها بر ایجاد بازنمایی و انتقال ایده ها بیشتر می شود.

کودکان خردسال به تکه های کاغذ بزرگ (برای داشتن دامنه حرکتی کامل) و همچنین اندازه های مختلف برس برای آزمایش (پیدا کردن آنچه برای کنترل بهتر است) نیاز دارند. مقدار کمتری رنگ را در نظر بگیرید تا کودکان بتوانند نشت کمتری را مدیریت کنند و بتوانند رنگ ها را بدون خراب کردن ظرف های بزرگ مخصوص رنگ، مخلوط کنند. ترکیب رنگ ،اکتشافات بی پایانی را بوجود می آورند.

مکان نقاشی باید از توانایی های فیزیکی کودک پشتیبانی کند. سه پایه ها باید در ارتفاع مناسب باشند یا سکوهای محکمی برای تنظیم ارتفاع اضافه شوند. صندلی ها را از روی میزها جابه جا کنید تا کودکان بتوانند در صورت تمایل بایستند و نقاشی کنند. کودکان بسیار کوچک را می توان در بغل گرفت یا با بزرگسالان روی زمین نشست.

سوالات پرثمر و ارزشمند

پاسخگویی و تشویق در زمینه نقاشی کودکان مهم است. ابتدا ببینید آیا شرایط برای گفتگو مناسب است یا خیر. یک راه خوب برای شروع ممکن است توصیف آنچه می بینید باشد. “نقاشی شما دارای خطوط آبی بلند و دایره های نارنجی است.” صبر کنید تا ببینید کودک پاسخ می دهد یا خیر. او ممکن است بخواهد چیزهای بیشتری با شما به اشتراک بگذارد یا فقط بخواهد به نقاشی خود باز گردد. قطع کردن کار او ممکن است در روند نقاشی اختلال ایجاد کند.

وقتی کودکان به نظر می‌رسند که آماده اشتراک‌ گذاری هستند، به سؤالات تامل برانگیز فکر کنید. “من می بینم که از رنگ های قرمز و زرد استفاده کردی. از چه رنگ های دیگری می تونی استفاده کنی؟ و آنها را کجا قرار می دی؟” یا”این قسمت از کاغذت با لکه های صورتی و سفید پر شده. وقتی نقاشیت تموم شد ،بعدش میخوای با نقاشیت چیکار کنی؟” 

اهمیت نقاشی در کودکان

ارتباطات مهم

نقاشی با کودکان خردسال به مااین امکان را می دهدکه، خیلی بیشتر از یک تصویر ساده به آن نگاه کنیم. اگر با چشم و گوش دقیق مشاهده کنیم، می توانیم اطلاعات فوق العاده ای در مورد هر کودک به دست آوریم.مهم این است که، می‌توانیم آنچه را که از نقاشی کودک، کشف و احساس کرده‌ایم با خانواده‌ در میان بگذاریم. ما می توانیم تجربیات لذت بخشی ایجاد کنیم و از رشدی که همزمان ایجاد شده حمایت کنیم؛ چه شاهکاری می تونه باشه!

علاوه بر بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف، نقاشی کردن، کودک شما را قادر می‌سازد که بین آنچه می‌بیند و آنچه انجام می‌دهد ارتباط برقرار کند. این هماهنگی بین چشم و دست در موقعیت‌های ورزشی و تفریحی و همچنین در رویه‌های تحصیلی ازجمله دروسی که نیاز به نوشتن و خط خوب دارند، مهم است.

تاثیر نقاشی بر رشد و شخصیت کودک-تاثیر نقاشی بر خلاقیت کودکان-اهمیت نقاشی در کودکان

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x