مزایای استفاده اسکیت کفشی برای کودکان

1
0
مزایای استفاده اسکیت کفشی برای کودکان

اصل مطلب

در مطلب؛ مزایای استفاده اسکیت کفشی(غلتکی) برای کودکان که برای شما تهیه کرده ایم سعی داریم به زبان ساده به والدین گرامی فواید این ورزش را بیان کنیم. سایت کودک الکترونیک به دنبال اگاهی دادن به والدین و پیدا کردن راه کارهای مناسب می باشد، پس با ما در ادامه همراه باشید

مزایای استفاده اسکیت کفشی برای کودکان

تاریخچه اسکیت کفشی

اسکیت کفشی ( غلتکی) یک سرگرمی سرگرم کننده و یک ورزش رقابتی است. اسکیت بازها کفش یا چکمه هایی با چرخ های کوچک در پایین می پوشند. آنها در خارج از منزل در پیاده روها و سایر مناطق سنگفرش شده اسکیت می کنند. آنها همچنین در ساختمان هایی به نام اسکیت در داخل خانه اسکیت می کنند.

ورزش های اسکیت غلتکی شامل مسابقات هاکی، اسکیت سرعت، اسکیت بازی و مسابقات رقص است. اینها شبیه به ورزشهای سنتی اسکیت روی یخ هستند. امروزه اسکیت بازان در ورزش های “افراطی” مانند اسکیت عمودی نیز رقابت می کنند. اسکیت بازان عمودی از رمپ می پرند و ترفندهایی را در هوا انجام می دهند.

اسکیت های غلتکی در دهه 1760 اختراع شدند. اسکیت های اولیه از اسکیت روی یخ الگوبرداری شده بودند. آنها یک چیدمان درون خطی از چرخ ها داشتند. این بدان معنی است که چرخ ها یک خط مستقیم را در امتداد پایین اسکیت تشکیل می دهند، جایی که تیغه روی یک اسکیت یخ قرار دارد. اسکیت بازها هنگام استفاده از این اسکیت های اولیه، چرخیدن یا توقف آن سخت بود.

فواید ستفاده از اسکیت کفشی برای کودکان

در سال 1863 جیمز پلیمپتون از ایالات متحده اولین اسکیت های غلتکی را طراحی کرد که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. اسکیت های پلیمپتون چهار چرخ داشتند که به شکل مستطیل چیده شده بودند. این طرح چرخش را برای اسکیت بازها آسان تر کرد. تغییرات دیگر در اواخر دهه 1800 به ترمزگیری کمک کرد و سواری نرم تری ایجاد کرد.

اسکیت های بهبود یافته کمک کرد تا اسکیت غلتکی در اوایل دهه 1900 بسیار محبوب شود. در دهه 1960 چرخ های پلاستیکی جایگزین چرخ های فلزی شدند. چرخ های پلاستیکی سطح اسکیت را بهتر می گرفت. نوع جدیدی از اسکیت های درون خطی که اغلب Rollerblades نامیده می شود، در دهه 1980 رایج شد.

مزایای استفاده اسکیت کفشی برای کودکان.jpg

همانطور که تابستان به پایان می رسد و فرزندان شما به مدرسه باز می گردند، مهم است که مطمئن شوید که از نظر بدنی فعال هستند. اسکیت فواید زیادی برای ذهن و بدن دارد. در اینجا چند مورد را ذکر می کنیم:

فواید استفاده از اسکیت کفشی برای کودکان

  • 🔸 ورزش سرگرم کننده: پس از یک تابستان شلوغ از شنا و انجام ورزش های دیگر، برخی از دانش آموزان به سختی خود را با روزهای کم تحرک سال تحصیلی وفق می دهند. اسکیت برای ورزش به بچه ها کمک می کند انرژی اضافی را بسوزانند، ماهیچه های قوی بسازند و وزن مناسبی داشته باشند.
  • 🔸 کاهش استرس: اسکیت راه بسیار خوبی برای کاهش استرس بازگشت به مدرسه است و باعث می‌شود از نگرانی‌های روزمره دور شوید. با ذهنی آرام‌تر، خواب بهتری نیز به همراه دارد – امتیازی برای دانش‌آموزان در هر سنی.
  • 🔸 ترشح اندورفین: اندورفین ها، مواد شیمیایی تولید شده در بدن در طی ورزش شدید، راهی طبیعی برای تنظیم خلق و خو و ایجاد احساس خوشبختی ارائه می دهند.
  • 🔸 حافظه و تمرکز: مطالعات متعدد نشان داده اند که ورزش منظم نه تنها در دوران کودکی، بلکه در تمام مراحل زندگی نیز به عملکرد شناختی کمک می کند.
  • 🔸 عزت نفس: از آنجایی که بچه های شما با تمرین در پیست اسکیت مهارت می یابند، این حس موفقیت می تواند باعث تقویت اعتماد به نفس شود که به کلاس درس منتقل می شود.
مترجم بخش روان شناسی دکتر زهرا محمدی

مربی و مشاور انگیزشی و رشد مهارتهای فردی مهندس فرشته شبستری

روان شناسی و درمانگر کودک دکتر ساحل گرامی


مزایای استفاده اسکیت کفشی برای کودکان

با ما از ثبت نام کتاب کودکت جا نمی مونی 😉

ثبت نام کتاب درسی-کودک الکترونیک

دلبندتو مدرسه ثبت نام نکردی🤫 پس روی تصویر کلیک کن👈👈

ثبت نام مدارس

اگر وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی روی شکل کلیک کن 👈👈👈

نشانی مهدکودک ها-کودک الکترونیک
Kindergarten address
        !مطالب دیگه سایت را از دست ندید!

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x