مدیریت رفتار بعد از طلاق با فرزند

1
0
مدیریت رفتار بعد از طلاق

اصل مطلب

موقعی که فرزندتون به شما در مورد بدگویی والد دیگه میگه، بهش بگید گاهی عصبانیت و خشم باعث میشه آدم ها یه چیزهایی رو به زبون بیارن که درست نیست. فقط و فقط رو رابطه خودتون و فرزندتون زوم کنید و سعی کنید انقدر باهاتون راحت باشه که رو کمک و حمایت شما حساب کنه.

سوال یکی از والدین عزیز از دکتر ساحل گرامی در مورد مدیریت رفتار بعد از طلاق

سلام خانم دکتر گرامی من دو سال و نیمه که جدا شدم و یه دختر هشت ساله دارم که با من زندگی می کنه. مشکلم اینه که دخترم هر وقت میره پیش پدرش، پدر شروع میکنه پیش دخترم به زدن حرف های بسیار زشت و تهمت های ناروا به من و خانوادم . مدام به دروغ درباره بدرفتاری من با دخترم در دوران نوزادیش افسانه سرایی می کنه و میگه مادرت کتکت می زد یا میگه مادرت مدام تو رو میذاشت خونه و خودش با مردهای غریبه این طرف و اون طرف بود.

یا میگه خانواده مادرت میومدن خونه ما با من (پدر) دعوا می کردن و به من فحش میدادن. و حرف هایی از این قبیل که هیچ کدوم واقعیت نداره. هر چقدر هم من به پدر دخترم اعتراض می کنم که این حرفها چیزی از من کم نمی کنه اما امنیت عاطفی بچه رو کاملا از بین می بره و دچار اضطراب و انواع مشکلات شخصیتی می شه، من باید چطوری زندگی خود را بعد از طلاق مدیریت کنم؟

پاسخ روانشناس کودک:

مدیریت رفتار بعد از طلاق

یکی از سخت ترین مسائل در رابطه با جدایی والدین، مدیریت رفتار بعد از طلاق است.اصولا حالت ایده آل اینه که هر دو والد در یک جبهه باشند و قوانین و اصول رفتاری و انضباطی شون در یک راستا باشه. منتها مشکل اینجاست که بالغانه رفتار کردن بعد از طلاق خیلی سخته و افراد محدودی از پسش برمیان. بدگویی کردن و خراب کردن والد دیگه شاید در ابتدا ایده جذابی باشه و فرزند رو به سمت شما بکشه ولی در طولانی مدت و عاقل شدن بچه فقط باعث تخریب شخصیت خودتون میشه.

بچه ها کوچیک نمیمونن و دیر یا زود توانایی تحلیل اتفاقات و رفتارها رو به دست میارن و خیلی شیک به سمت والدی میرن که براش احساس امنیت به همراه داره و رفتارهاش تناقض کمتری داره. به همین خاطر در این شرایط در برابر همسر سابق تون سکوت کنید و مدام در تلاش نباشید تا ساکتش کنید و یا برای توجیه فرزندتون تقلا کنید.

شاید این سوال هم براتون جالب باشه: فرزندمان پیش مادر یا پدر آسیب کمتری می بیند؟

موقعی که فرزندتون به شما در مورد بدگویی والد دیگه میگه، بهش بگید گاهی عصبانیت و خشم باعث میشه آدم ها یه چیزهایی رو به زبون بیارن که درست نیست. فقط و فقط رو رابطه خودتون و فرزندتون زوم کنید و سعی کنید انقدر باهاتون راحت باشه که رو کمک و حمایت شما حساب کنه.

اگر همچنان مساله طلاق شما براش حل نشده و براش ابهام داره، بهتره از مشاور کودک کمک بگیرید تا در این پروسه همراهیش کنه🙏🌻

در صورت نیاز به مشاوره به روانشناس کودک،پیشنهاد سایت کودک الکترونیک خانم دکتر ساحل گرامی مختصص درمانگر کودک می باشد.

مدیریت رفتار والدین بعد از جدایی – مدیریت رفتار بعد از طلاق-رفتار بعد از طلاق با فرزند-مدیریت زندگی بعد از طلاق

دیدگاه خود را بنویسید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نویسنده

محمد حمزه لو

محمد حمزه لو

امتیاز و اشتراک گذاری

به این مطلب امتیاز دهید

1
0

این مطلب را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

رویدادهای آینده
شاغل هستی؟؟

شاغل هستی؟؟

وقت نداری حضوری دنبال مهدکودک بگردی؟؟

همکاران متخصص

مطالب دیگه سایت را از دست ندهید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x